הקשר המפתיע בין תזונה לשינה

"האוכל הוא אחד המרכיבים החשובים להישרדותו של האדם, יחד עם זאת חשוב לא ליצור לחץ סביב האוכל", אומרת יועצת השינה לתינוקות שירי אוסטרובסקי,"יתכן בסופו של יום הילד יאכל טוב מאוד אבל בלילה יתעורר בגלל אופן עיבוד החוויה של איך שהאכילו אותו או במה שהאכילו אותו"

06/06/2016
שירי אוסטרובסקי קבלו עדכונים משירי
  • RSS

אין כמו סיפור אישי ושלי מתחיל עם בתי הבכורה שהייתה מתעוררת לשלושה ואפילו ארבעה בקבוקים בלילה. בזכותה למדתי את תחום ייעוץ השינה ולאחר שהיה לי מספיק ידע התחלתי את התהליך אצלי בבית. הסטאז' הראשון שלי בייעוץ שינה היה לייעץ לעצמי. אחד הדברים המרכזיים שבודקים בתהליך, זה משקל הילד והאם הוא אוכל מספיק במהלך היום.

ההבנה ש"תזונה טובה בלילה שווה שינה טובה בלילה" היא לא סתם סיסמא אל אמת לאמיתה. אכן, לאחר בדיקה מעמיקה גיליתי שבתי לא אכלה מספיק טוב במהלך היום כי לא הקפידו איתה על כך בגן. לאחר עבודה בנושא האוכל, באמת חל שינוי ולאט לאט תוך חודשיים והסתגלות של בתי לאוכל היא החלה לישון לילות שלמים.

אני שירי אוסטרובסקי, יועצת שינה לתינוקות ומנחה בגישת האינטליגנציה הרגשית כאשר העיקרון המנחה שהילד וההורה במרכז. מעבר לכך שחוויתי את השפעת התזונה על בתי, אני מלווה לא מעט הורים שחווים התמודדות דומה ולא תמיד יודעים כיצד להגיב. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא מספר טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם נושא התזונה ובעקבותיו להקטין את ההתעוררויות לאוכל במהלך הלילה.

האכלה בלילה

תינוק מגיל 6 חודשים עד גיל שנה יכול להתעורר פעם אחת לבקבוק או הנקה. ניתן להרגיל תינוק לא להתעורר בכלל לאוכל החל מגיל 5 חודשים, יחד עם זאת, זה לא בהכרח נכון. החל מגיל 6 חודשים תינוק מתחיל לבסס את המוצקים, ככל שהתינוק גדל מחודש לחודש מתווספת לו עוד ארוחת מוצקים כך שבגיל שנה רוב ארוחות היום שלו הם מוצקים.

כשתינוק אוכל את רוב ארוחות היום שלו מוצקים, הוא יכול כבר להפסיק להתעורר לבקבוק או הנקה נוספים בלילה. עליכן להבין שביסוס המוצקים אצל תינוקות, נעשה באופן הדרגתי ובהתאם למוכנות של כל ילד. יש ילדים שיפסיקו להתעורר בגיל 9 חודשים לאוכל בלילה ויש כאלה שיפסיקו רק בגיל שנה.

אימא ותינוק

התינוק לא אוהב מוצקים

לא כל תינוק מוכן לאכול מוצקים בגיל חצי שנה למרות הטעימות. נכון שמשרד הבריאות קבע שניתן להתחיל לתת מוצקים החל מגיל חצי שנה אבל היו ערניים לצרכיו של  הילד, יכול להיות שהוא עדיין לא מוכן לכך. תזרמו עם ילדכם ואל תמהרו להכריח אותו. יש אפשרות לסגל בצורה הדרגתית ונכונה את המוצקים.

האם אתן מרגישות חסרות ביטחון? האם תמיד חלמתן שתוכלו לפנות לתזונאית שתנחה אתכם? היו סבלניות ואל תהפכו את האוכל המוצק לתבנית שלילית במוחו של ילדכם.

דייסה לפני השינה - נכון או לא נכון?

הורים רבים נותנים לילדם לאכול דייסה בבקבוק ממש לפני השינה. האמונה, שאם ילדם יאכל אוכל משביע לפני השינה הוא יישן טוב יותר. בחלק מהמקרים זה נכון, אבל ברוב המקרים הדייסה אצל הקטנטנים יוצרת כבדות ואף במקום לסייע להם בשינה הדייסה יכולה לגרום לכאב בטן ואי נוחות. כך שהשעתיים הראשונות של הלילה יהיו מרובות בהתעוררויות עד שהדייסה תתעכל. אם אתן בכל זאת רוצות לתת לילדיכן לאכול דייסה, תנו לו כחלק מארוחת הערב ולא בסמוך לשינה.

משחק באוכל

התינוק שלכן כבר מתיישב? הושיבו אותו אתכם לשולחן בשעת ארוחת הערב. המטרה שיספוג הרגלי אכילה נכונים ויחווה את המשפחתיות. בנוסף אל תפחדו לשים לו אוכל על הצלחת, גם אם זה אומר שחצי ממנו יהיה על הרצפה יותר מאשר בפיו. כאשר ילד אוכל עם הידיים, הוא מפתח את היכולות המוטוריות העדינות שלו וחווה את האוכל בדרך הנכונה לו.

האוכל הוא אחד המרכיבים החשובים להישרדותו של האדם, יחד עם זאת חשוב לא ליצור לחץ סביב האוכל. ייתכן שבסופו של יום הילד יאכל טוב מאוד אבל בלילה יתעורר בגלל אופן עיבוד החוויה של איך שהאכילו אותו או במה שהאכילו אותו. הקשיבו לילדכם ולצרכיו ואני בטוחה שתדעו לנהוג איתו בנושא האוכל. ואם בכל זאת אתן מתקשות אתן תמיד יכולות לפנות לעזרה מקצועית.


שירי אוסטרובסקי יועצת שינה לתינוקות
כתובת מייל:
[email protected]
כתובת אתר:
http://www.shiri-sleep.co.il/




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה