תשלמו יותר, תקבלו יותר

אחרי למעלה מ-20 שנה בעולם האופנה והתקשורת, עינת רוטפוס יזמה פרוייקט גדול ומשמעותי - גילדה שמאגדת מעצבים ישראלים במטרה לעזור להם בחשיפה ולנו בקניה

07/06/2016
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • בדואר
  • RSS

"בפעם הראשונה נחשפתי למעצבת ישראלית לפני כעשור והוקסמתי. היתה חנות קטנה בירמיהו שהחזיקה מעצבים ישראליים וכל פעם עברתי ליד חלון הראווה עד שנכנסתי ושאלתי למחיר השמלה בחלון. זה היה סכום גבוה ביחס למה שיכולתי להרשות לעצמי. המוכרת סיפרה לי את הסיפור שמאחורי הבגד והעיצוב ואת פשר המחיר, אני חייבת לציין שלא נתקלתי לפני כן בנעימות בד שכזו. רכשתי אותה וכעבור חודש עוד אחת. היה לי טעם לי של עוד אבל לא יכולתי לבנות מלתחה במחירים האלו"

כך התחיל הרומן של עינת רוטפוס עם אופנה ישראלית, רומן שהפך לאג'נדה והוביל להקמת גילדת המעצבים.

עינת רוטפוס גילדת המעצבים

רוטפוס, תל אביבית בת 39, בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול (וחצי תואר שני במשפטים), עבדה מגיל 14 בחנויות בוטיק נחשבות בחולון, עיר הולדתה. בהמשך ניהלה סניפים של רשת קסטרו ובשלב הבא עבדה כמנהלת הפרסום והפרוייקטים של מגזיני הילדים והנוער מקבוצת ידיעות אחרונות וקבוצת YPL, משם יצאה לעצמאות והקימה את 'רוטפוס שיתופי פעולה עסקיים' תחת המוטו "החלום שלך- המציאות שלי" ועסקה בגיוס חסויות ושיתופי פעולה.

בתחילת שנת 2015 נכנסה עינת לפרוייקט מאתגר חדש כשהחליטה להקים את גילדת המעצבים - מיזם שנועד לאגד את מיטב מעצבי האופנה (ביגוד, תכשיטים, אקססוריז ועיצוב לבית) ועל ידי כך לתת זהות מובחנת לאופנה הישראלית.

מאיפה נולד הרעיון להקים את הגילדה?

כשעבדתי על מיזם אופנה שהפגיש אותי עם מעצבים ישראלים התוודעתי לעולם שלהם שהיה חבוי, חבוט ואף הוספד כמה פעמים. מדובר באוכלוסיה סופר מוכשרת, לא טכנולוגית ומעט התקציב שהיה להם יצא על ייצור קולקציה (קטנה כי אין תקציב גדול- מה שייקר משמעותית את הייצור) וכך לא נותר להם תקציב לקידום ושיווק למשל על ידי תמונות טובות, הדברים הבסיסיים ביותר שיכולים להביא אותם לתודעה. לצערי בבתי הספר לאופנה לא השקיעו בהקניית הידע הזה וכך המעצבים 'נפלטו' אל השוק בלי כלים לקדם את היצירות שלהם.

המיזם התחיל באסיפת המעצבים שהכרתי בפרוייקטים הקודמים ועריכת אירועי מכירה מגניבים בשילוב עם חיי הלילה. אפשר בהחלט לומר שעבדתי כמעט שנה ללא שום תמורה (למעט תמורה נפשית של סיפוק). אתר המכירה נפתח בפברואר האחרון.

הפקת אופנה גילדת המעצבים מימין : אוברול של ליאור מנחם 'בגד', משמאל: אוברול קטיפה של זויה סנדלר. צילום: נתי גולד

איך הגילדה שינתה את מצבם של המעצבים? 

יש לנו אופנה מדהימה שכמעט אף אחד בארץ לא מכיר אותה. לא היתה להם כמעט במה במדורי אופנה ולא בהפקות אופנה, אירועי המכירה היו מצומצמים מאד והיה רק אירוע אחד בשנה של תצוגה מרהיבה שרוב המעצבים יכלו רק לחלום להרשות לעצמם להיכנס אליו.

היום המצב שונה. בשנה האחרונה אפשר לראות תפנית עצומה בהתייחסות לאופנה ישראלית בכל הזירות: יותר ויותר אירועי אופנה ויוזמות של מעצבים מציגים, יותר מגזינים מפרגנים במדורי האופנה למעצבים ישראליים ומדורי ההמלצות של אירועי האופנה הכי שווים נותנים במה גדולה למכירות של מעצבים ישראליים. זה תענוג וגאווה גדולה לראות את זה. במיוחד את אירועי האופנה הגדולים שבעבר שילבו ייבוא והיום הפכו את האג'נדה שלהם לקידום מעצבים ישראליים.

המוטו של גילדת המעצבים הוא 'קונים אופנה ישראלית' ויש מטרה מובהקת לקידום האופנה הישראלית בארץ ובעולם. אני חושבת שרוב האנשים לא קונים אופנה של מעצבים ישראליים כי הם פשוט לא מכירים אותה. יש כמה שמות בודדים מוכרים אבל אלו לרוב מעצבים וותיקים שביססו את השם שלהם בעשיה של למעלה מעשור. החזון שלי הוא להפוך את האופנה הישראלית למוכרת ונגישה כדי שכולם יוכלו ליהנות ממנה ולהתלבש באופן ייחודי עם פריטים שמיוצרים מחומרים טבעיים כאן בארץ ומספקים מקומות פרנסה לאנשים.

איך בפועל אתם עוזרים למעצבים החברים בגילדה?

מי שחבר בגילדת המעצבים מקבל את כל הכלים להיות זמין לרכישה: כלים לחשיפה, שיתופי פעולה, אתר מכירות אינטרנטי והפקת אירועי מכירה. מי שצריך לצלם קולקציה יוכל לעשות זאת במחירים זולים משמעותית ממחירי השוק, ובעצם כל שירות שהעסק שלהם צריך, מוצע להם בהנחה משמעותית והוצאה קטנה יחסית למה שהיו מוציאים מחוץ לגילדת המעצבים.

הפלטפורמה מוצעת להם בתשלום סימלי בחודש והם יכולים להשתמש בה כדי למנף את המותג שלהם. בשונה מפלטפורמות מכירה אחרות המוצעות להם, גילדת המעצבים משמשת עבורם כסוכנות מעצבים שמאד קל לעבוד איתה, אבל הם צריכים להבין שנדרש מהם גם לעבוד ולקדם את עצמם.

טופ: ליאור מנחם 'בגד' חצאית: טיאנה פולקנפולקטופ: ליאור מנחם 'בגד', חצאית: טיאנה פולקנפולק. 

מה המעצבים נדרשים לתת בתמורה?

ההצטרפות היא לשנה מראש והמעצבים צריכים להציג קולקציה, לא בהכרח רחבה אבל איכותית ומגניבה. אין דרישה לשנות לימוד, אני מודעת לכך שלא כל מעצב יכול להרשות לעצמו ללמוד בבתי הספר לאופנה ובדיוק כמו תחום הסטיילינג, או שיש לך את זה או שלא. זה דורש מהם להיות מוכנים עם חומרים ויזואליים או מוכנות לייצר כאלו, להקים עמוד למותג שלהם ובאופן כללי להיות זמינים להפצת הקולקציה במרחב האונליין ומחוצה לו. בעיקר צריכים לדעת שחשיפה לא תמיד מתבטאת במכירות וזה לוקח זמן.

מי המעצבים החברים בגילדה היום?

יש מעצבים וותיקים לצד חדשים ביניהם דורון אשכנזי, זויה סנדלר, ליאור מנחם, גלית רונדין, קרן מור, לינור שיזף, טיאנה פולקן פולק, BAVUA , קסנה פאבן, ZALINA&A, מאוריציו,  EVERYBODY ועוד, כאשר כולם יוצרים אופנה לנשים, גברים, גם מידות גדולות והכל בעיצובים ייחודיים.

יש גם בשורות גדולות לעיצוב הבית! קסטיאל האגדיים מצטרפים לגילדת המעצבים ויופיעו באתר ממש בקרוב.

טופ: BAVUA מכנס: זויה סנדלר תיק: לינור שיזף צילום: רותם ריצ'ל במתחם קסטיאל AS IS עבור הפקה לגילדת המעצביםטופ: BAVUA, מכנסיים: זויה סנדלר,  תיק: לינור שיזף. צילום: רותם ריצ'ל במתחם קסטיאל AS IS עבור הפקה לגילדת המעצבים

איך משווקים עיצוב ישראלי בעידן של אופנה מהירה וזולה?

כמובן שתמיד יש את ההשוואה לרשתות הגדולות ולמחירים המוצעים לצרכן. אני לא מקדמת את האג'נדה של העיצוב הישראלי על חשבון משהו אחר ושכל אחד ירכוש מהיכן שהוא רואה לנכון בהתאם לסטייל ולכיס, אבל אם רוצים להגיע לאיזשהו מקום ולהיות בטוחים שרק לכם יהיה הפריט הזה - קונים אופנה ישראלית.

אני אישית מאז ומתמיד הייתי ייחודית בלוק שלי וזה שיגע אותי לראות מישהי אחרת שלובשת את אותו הפריט ומכאן נבע הדרייב האדיר להוביל את המהלך הזה תוך כדי עזרה לעסקים קטנים. זו עשיה לא פשוטה, אבל יש הרבה רגעים של אושר מבורך. כשאני מוצאת משהו טוב אני רוצה שכמה שיותר אנשים יהנו ממנו.

כשקונים ישירות מהמעצב המחיר מוזל משמעותית מזה שמציעות החנויות שמחזיקות את הפריטים שלהם בקונסיגנציה ואני יוצרת את הנגישות הזו. אז נכון, פריטי מעצבים טיפה יותר יקרים ממה שיש לרשתות להציע אבל האיכות והיחודיות בהתאם ושווה להשקיע קצת יותר. הארון שלי הוא 100% עיצוב ישראלי ועוצרים אותי לפחות פעמיים ביום ומחמיאים לי על הלוק. יש לי פריטים שאני חורשת עליהם כבר שנים והם עדין נראים חדשים- זו איכות.

זויה סנדלר צילום: שי גבריאליבגדים: זויה סנדלר, צילום: שי גבריאלי

מה הטיפ הכי טוב שתתני למעצב צעיר?

יש הרבה... בכל הפגישות שלי עם מעצבים אני מדגישה שצריך סבלנות ושלא נהיים כוכבים בחודש אחד. מעצב קודם כל צריך להחליט שהוא מעצב ושהוא מפנה מקום לקידום המוצר שלו. הוא צריך ללמוד את נפלאות היח'צ והשיווק ולהבין שיכולות לקחת כמה שנים טובות עד שהוא יגיע לתודעה רחבה שתאפשר לו ארסנל של לקוחות ורכישות. בינתיים, להכין תמונות טובות, עמוד פייסבוק מושך, אינסטגרם ולהיות בכמה שיותר פלטפורמות אינטרנטיות ואירועי מכירה. אני לא שונה מהם בענין הזה, החלטתי להקים את המיזם הזה ואני עובדת סביב השעון לקיים אותו, לקדם אותו והקמתי את אתר האינטרנט הכי טוב כי יש דברים שלא חוסכים בהם וניראות זה הכל.

מתי הבנת שהצלחת ? שעשית משהו גדול?

או הו יש עוד דרך ארוכה, אבל יש כמה דברים שבהחלט הוכיחו לי שאנחנו בדרך הנכונה: הנוכחות והדגש במדורי האופנה, בלוגריות וסטייליסטיות שממש נרתמו להפצת האג'נדה, יותר ויותר מעצבים שלומדים לעבוד עם הטכנולוגיה כדי למנף את עצמם בעלויות לא גבוהות ובעיקר אוכלוסיה הולכת וגדלה של רוכשי עיצוב ישראלי. אנשים פונים אלי כל הזמן ואומרים לי תודה ושבזכותי הם נחשפו לעולם מופלא של מעצבים- זה מדהים האמת.

אחד השיאים היה באירוע האחרון שלנו בגן העיר עם הלהקה "מופע הארנבות של ד"ר קספר" יחד עם די ג'י קובי סקה מתטה עושים מוזיקה והגיעו לאירוע כ 1,500 איש.

 חצאית וטופ : BAVUA צמיד: גלית רונדין  צילום: רותם ריצ'ל במתחם קסטיאל AS IS עבור הפקה לגילדת המעצביםחצאית וטופ : BAVUA' צמיד: גלית רונדין צילום: רותם ריצ'ל במתחם קסטיאל AS IS עבור הפקה לגילדת המעצבים

***

לאתר גילדת המעצבים 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה