6 יתרונות מפתיעים בלישון מספיק שעות

לישון טוב בלילה לא רק ימנע מכן מלהיות עייפות למחרת. היתרונות לשינה מספקת הוא עצום אז אם אתן סופרות כבשים במיטה, קחו את הפוסט הזה ותירדמו איתו

01/06/2016
הפינגטון פוסט קבלו עדכונים מהפינגטון
  • RSS

מאת מלינדה ג'ונסון

כפרופסורית בקולג', אני מוקפת בסטודנטים צעירים ועייפים הסובלים מחוסר שינה. הם מתהלכים ישנוניים בגאווה ומתחרים ביניהם מי ישן פחות שעות לפני מבחן גדול. אבל האמת היא שחוסר בשעות שינה אינו יעיל, גם אם הסיבה הייתה התכוננות למבחן גדול וחשוב. מחקרים הוכיחו ששינה מספקת תורמת לזיכרון שלנו ולביצוע משימות מנטליות.

שינה טובה תעזור לנו להיות חדים בכל פעולה אשר נעשה ולכן היא קריטית לנו אבל יש לה משמעות גדולה מזו. הנה עוד 6 יתרונות משמעותיים בשינה טובה ומספקת שיגרמו לכן לשים יותר לב לאיכות השינה שלכן:

1. שינה מרחיקה שפעת

מחקר שפורסם ב-"JAMA Internal Medicine" מצא שאנשים אשר ישנים בלילה 5 שעות או פחות, היו פחות חסינים מאחרים לחלות בשפעת או לפתח דלקת. הממצאים הראו שהם נהיו חולים הרבה יותר מאלה אשר ישנו טוב בלילה. למעשה, אלה שישנים פחות מ-5 שעות היו בעלי פי 3 סיכויים לחלות מאלה אשר ישנו 8 שעות או יותר. מכאן ששינה תורמת למערכת החיסון שלנו ולעמידות שלנו בפני חיידקים, וירוסים ושאר צרות בריאותיות.

2. שינה משפרת אימוני כושר

הוכח שאימוני כושר משפרים את השינה שלך וששינה טובה משפרת את אימוני הכושר שלך - מעגל קסמים שכזה. המחקר הראה שכאשר לא ישנים מספיק בלילה אז הגוף מרגיש כבד יותר וקשה לו יותר במהלך האימונים. זו הסיבה שמי שעייף גם מתאמן פחות שעות ובאופן פחות אינטנסיבי. כמו כן, התגלה שכאשר ספורטאים מקצועיים היו עייפים יותר לקח יותר זמן לפציעות שלהם להחלים. לא סתם אומרים ששינה עוזרת לגוף לרפא את עצמו.

3. שינה גורמת להורמון התיאבון שלך להיות מאוזן

מחקר הראה שבגוף שלנו ישנם הורמונים המבשרים לנו מתי אנחנו רעבים או מלאים. ההורמונים האלה נפגעים ולא עובדים באופן תקין כאשר אנחנו חוסכים מגופנו שעות שינה. כאשר אנשים לא ישנים מספיק שעות בלילה הם נוטים להיות רעבים יותר ולבחור מזונות עטירי סוכר וקלוריות ש"ינחמו" אותם. מכאן שחוסר שינה מזיק לכל אדם שמנסה להתמיד בדיאטה ולפתח תזונה בריאה.

דוגמנית במיטה עם אוכל

4. שינה מאזנת את הסוכר בדם

מחקר בדק את רמות הסוכר בקרב גברים בריאים בכך שהחוקרים אילצו אותם לישון מעט שעות במשך שלושה ימים רצוף. התוצאה: הם פיתחו תסמינים של טרום סכרת. האינסולין בגוף שלהם לא הצליח לצמצם את זרימת הסוכר בדם כפי שהוא אמור לעשות במצב תקין. מכאן שאם תחסכו מעצמכן שעות שינה למשך תקופה ארוכה אתן פוגעות בבריאות שלכן. זה מלחיץ לגלות עד כמה מהר ניתן להזיק לגוף על ידי הימנעות מפעולה כה טבעית וסטנדרטית.

5. שינה נלחמת בהשמנת יתר

מחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין חוסר בשעות שינה להשמנת יתר בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. ישנן מספר סיבות לזה. אנשים עייפים פחות נוטים להתעמל והם גם מקבלים החלטות לא חכמות ורציונאליות בכל מה שקשור לתזונה שלהם. הם צורכים מזונות שלא ממש מומלצים לגוף (ראו סעיף 4). אנשים שלא ישנים מספיק בלילה גם סובלים ממטבוליזם איטי יותר.

6. שינה מונעת מיגרנות

מחקר בצפון קוריאה בדק את הסיבות שגורמות לאנשים לסבול ממיגרנות. הנחקרים נאלצו לבצע רישום מסודר ביומן הסמרטפון שלהם כדי לזהות את הטריגרים לכאב הראש שלהם. הממצאים חשפו שעייפות ולחץ היו שתי הסיבות הנפוצות ביותר אשר הובילו למיגרנות בקרב הנבדקים. הוכח שגם אצל נשים שינה טובה הפחיתה את כאבי הראש.

אז אם אתן מתקשות להירדם, שווה להיצמד לשעת שינה קבועה, לשלב אימוני כושר במהלך היום, לצמצם את צריכת הקפאין, הניקוטין והאלכוהול, לוודא שהחדר שלכן חשוך וקריר ואם כל זה לא עוזר אז לכו למומחה שינה.

צילום: אינסטגרם


לכתבה המקורית בהפינגטון פוסט

הפינגטון פוסט הוא אתר החדשות והבלוגים המוביל בארצות הברית בייסודה של אריאנה הפינגטון. עם 10 מליון גולשים מידי חודש, הוא הפך למוקד עוצמה והשפעה על התקשורת ועל קובעי המדיניות בגבעת הקפיטול



מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה