9 טיפים לאכילה חכמה מחוץ לבית

לאכול בחוץ יכול להרוס כל דיאטה, ליצור נזק כלכלי ולגרום לכן לא להרגיש טוב פיזית אחרי המנה. הטיפים הבאים יעזרו לך לסעוד חכם מחוץ לבית ולשמור על שליטה

23/05/2016
אלכס וינרסקי קבלו עדכונים מאלכס
  • RSS

אכילה בחוץ מובילה לעיתים קרובות לצריכה מוגזמת של מזונות המזיקים לגוף ולעיתים אף לאכילה מוגזמת ממה שהיינו מכניסות לפה אילולא היינו אוכלות בבית. חלקינו נאלצים לאכול מחוץ לבית בתדירות גבוהה במהלך השבוע ולמרות המודעות לצריכת מזון בריא, אנו לא תמיד מסוגלות לעמוד בזה כאשר אנחנו נמצאות באווירה לא ביתית.

להלן מספר עצות שיכולות לתרום לאיזון של כמות ואיכות המזון מחוץ לבית:

1. להירגע – תיקחו שלוש נשימות עמוקות, החזיקו את האוויר במשך 3 שניות ושאפו את האוויר חזרה. פעולה פשוטה זו תאפשר לכם לאכול מתוך מודעות לכמות המזון שאתן אוכלות.

2. תלכו למסעדות שמגישות מזון איטי – כדאי לבקר במסעדות שהאווירה בהן שקטה ומרגיעה את החושים. סביבת האכילה משפיעה על כמות המזון שאנו אוכלים ולכן שימו לב למקום לפני שאתן קובעות תוכניות.

3. תנסו אוכל אתני – תגוונו במאכלים הודיים, יפניים, תאילנדיים, ים -תיכוניים (איטלקיים , יווניים וספרדיים) ומזרח תיכוניים. בכך ניתן להפיק יתרונות בריאותיים מגוונים מהמאכלים האופייניים לתרבויות אלה. מומלץ להתמסר למזון יפני שהוא מאוד בריא והיפנים עצמם נחשבים לאנשים הבריאים בעולם.

בחורה אוכלת במסעדה

4. סקרנות – תשאלו שאלות אודות מרכיבי המזון השונים שבתפריט שלכן. אל תהססו לבקש תחליפים אם משהו לא נראה לכן. למשל, במקום אורז לבן, בקשו אורז מלא. במקום ירקום עמילניים מטוגנים, הכפילו את מנת הירקות הירוקים.

5. התאימו מחדש פריטים מהתפריט – אם המנה שבחרתן מכילה ירק שאינכן אוהבות ואילו מנה אחרת מהתפריט כוללת את הירק המועדף עליכן, ערבבו והתאימו מחדש את הירקות כדי שתמצו מהמזון את מירב היתרונות הבריאותיים הגלומים בו.

6. בקשו מנת פתיחה – מומלץ לבקש פלטות ירקות, פירות או זיתים בתור מתאבן. ותרו על סלסלת הלחם. אכילת לחם ושתיית אלכוהול בתחילת הארוחה מגבירות את תחושת הרעב, סותמים תיאבון ומונעים מכן לאכול את האוכל המזין שהזמנתן.

7. הכפילו את מנת הירקות – מסעדות רבות מגישות מנות מוגדלות של דגים, בשר ועוף ולעומת זאת, מקטינות את מנת הירקות המבושלים או המאודים. נסו לאזן את הצלחת בצורה כזו שתאכלו יותר ירקות.

8. הזמינו שתייה דלת קלוריות – כפתיחה לארוחה שתו מים מוגזים עם לימון או תה צמחים במקום אלכוהול. הימנעו מכל המשקאות הממותקים.

9. סנכרון בין המוח שלכן לקיבה לפני הזמנת הקינוח - לפני שאתן מזמינות קינוח, העריכו את תחושת השובע שלכן (לא שבע, די שבע, שבע למדי). אם אתן די שבעות נצלו את חופש הבחירה שלכן כדי לוותר על הקינוח. תמיד תהיה לכן עוד הזדמנות לפנק את עצמכן ולהשלים את החסר.

** הכותב הוא אלכס וינרסקי, מאמן הכושר האישי עם ניסיון של 20 שנ בתחום, מייסד ויזם של מועדון הכושר VIM ומומחה בתחום אורח החיים

כתבות נוספות של וינרסקי:

11 שימושים מפתיעים עם לימון

למה לא מומלץ לאכול בננה על הבוקר

11 טעויות שאנשים עושים בתזונה ובכושר

7 דרכים מעולות להפחתת סטרס




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה