8 דרכים לחולל מהפך בחייכן

"אם תיישמו אפילו אחד מהדרכים הבאות, תחיו את החיים באופן יותר מלא, מכוונן, עם שקט ושמחה פנימיים, ועם יותר עוצמה". ד''ר תומר סברון, מחבר הספר ''להתעורר!'', מסביר לנו איך לעשות בחיינו שינוי חיובי אמיתי

10/05/2016
גוף ונפש קבלו עדכונים מגוף ונפש
  • RSS

כתב: ד''ר תומר סברון

ישנם הרבה דברים שאתן יכולות לעשות בכדי לשפר את החיים שלכן. בחרתי 8 דברים שכל אחד מהם עשוי לחולל שינוי עמוק בחייכן. אם תיישמו אפילו אחד מהם, תחיו את החיים באופן יותר מלא, מכוונן, עם שקט ושמחה פנימיים, ועם יותר עוצמה. כל אחד מהדברים הוא עצום. מקוצר היריעה אני מביא אותו כאן ממש בנגיעה.

הנה 8 דרכים לחולל מהפך בחייכן:

1. מדיטציה

מדיטציה על בסיס קבוע משפרת את יכולת הריכוז והזיכרון, השינה, השקט הפנימי, המערכת החיסונית, ועוד. מדיטציה גם מחברת אותנו למקור, לאחד, בין אם הוא נמצא אי שם בתוכנו או שהוא נמצא בחוץ. כשאנו מתרגלים מדיטציה באופן קבוע, אנו מתחברים לחוכמה אינסופית. מדיטציה תורמת לנו עוד כמה דברים חשובים, שלא אכנס אליהם כאן עכשיו.

אני מדבר כאן על המדיטציה הבסיסית, אם כל המדיטציות. יושבים בתנוחה נוחה, עדיף חצי לוטוס (ישיבה מזרחית) עם גב זקוף (אך אפשר בהחלט להישען), בעיניים עצומות.

ההנחיות הן פשוטות: להפנות את תשומת הלב לנשימה, כלומר להקשיב ולהתבונן על הנשימה. וכל פעם שאנו מגלים שהפלגנו במחשבות ושכחנו מהנשימה, אז אנו מחזירים את תשומת הלב לנשימה. אנחנו אמורים לשבת ללא תנועה, כלומר בלי לזוז, גם אם מגרד או פתאום יש כאב בגב או בברך, או שנורא מתחשק לפקוח את העיניים. אמורים לא לזוז, ורק להתבונן על כל התחושות והמחשבות והרצונות האלה. עוד עקרון חשוב הוא לבוא למדיטציה ללא ציפיות: לא אמור לקרות שום דבר מסויים, מעבר לכך שאתן יושבות במדיטציה ומתבוננות על כל המתרחש בתוככן.

עשרים דקות זה זמן טוב להתחיל איתו: זה לא ארוך מאוד אך זה מספיק ארוך כדי שיתחילו להתרחש דברים במהלך המדיטציה. ועוד פרט קטן אך חשוב: שימו טיימר לזמן הקצוב, כדי לשחרר אתכן מהאחריות לזמן. זה פרט כביכול שולי אך חשוב מאוד.

2. נשימה

נשימה נכונה היא כלי רב עוצמה של ריפוי ומודעות. אלא שרובנו נושמים שטחי מידי, והגוף והמוח משוועים לעוד. עשו לכן הרגל לנשום מידי פעם במהלך היום מספר נשימות עמוקות. שבו כמה דקות בעיניים עצומות שנשמו עמוק ולאט. יתכן שבפעמים שבהתחלה תחושו קצת סחרחורת. זו תוצאה מכך שהמוח שלכן מקבל פתאום הרבה חמצן והוא אינו מורגל בכך. אם יש לכן סחרחורת, פשוט תנשמו טיפה פחות עמוק למספר נשימות, וזה יסתדר. אל דאגה, אחרי מספר פעמים שתתרגלו זאת, הסחרחורת תיעלם.

נשימות עמוקות ואיטיות הן דרך המלך והרפיה ורגיעה, הקריטיות לחיים בריאים ומתוך עוצמה והכוונה. נשימה אחת ממש עמוקה מכניסה לגוף כל כך אנרגיה, שמספיקה נשימה אחת כזו לחולל מהפך בכן!

דבר נפלא בעניין הנשימה זה שאפשר לעשותו בכל מקום ובכל זמן ובכל סיטואציה. אתן יכולות להיות מודעות לנשימה ולנשום עמוק תוך כדי שטיפת כלים, נהיגה, פגישה, צפיה בטלוויזיה, ולמעשה בכל רגע. אתן רק צריכות לזכור לעשות זאת. וכמה שיותר, יותר טוב.

3. ויזואליזציה

המוח שלנו אינו מבחין בין דימיון למציאות: עבורו הדימיון הוא המציאות. שבו בעיניים עצומות, נשמו כמה נשימות עמוקות ואיטיות ותדמיינו איך שאתן רוצות להיות. בין אם זה לקראת פגישה חשובה, לצורך ירידה במשקל, או כל עניין אחר – ויזואליזציה יכולה לחולל מהפך בחיים שלכן!

רוכב אופניים

4. היפנוזה עצמית חיובית: מודעות לדו-שיח הפנימי

אנחנו כל הזמן עושים לעצמנו היפנוזה עצמית באמצעות הדו-שיח הפנימי שלנו. בדרך כלל זו היפנוזה עצמית שלילית של ביקורת, כעס, אשמה, דאגה – ובכך אנו רק מחזקים דפוסים מנטליים הרסניים. היו מודעות לדו-שיח הפנימי שלכן והשתמשו בו על מנת לחזק ולהעצים את עצמכן!

ואם תעשו היפנוזה עצמית כשאתן בעיניים עצומות ולאחר מספר נשימות עמוקות ואיטיות שיכניסו אתכן להרפיה קלה – אז זה יהיה הרבה יותר עוצמתי ועמוק. ועוד טיפ חשוב: בזמן ההירדמות בלילה וההתעוררות בבוקר הקפידו על מחשבות מחזקות ותומכות. זה זמן בו התת-מודע פתוח וחשוף, אז זרעו בו זרעים טובים!

5. פעילות גופנית: אירובית וגוף-נפש

אנחנו גוף-נפש, והאחד משפיע ומושפע מהשני. פעילות גופנית אינטנסיבית גורמת לשחרור של הורמוני שמחה ועושה עוד המון טוב. והיא גם תעלה את מסת השריר ותסייע בירידה במשקל. ולא נחוץ המון: מספיק גם חצי שעה אינטנסיבית. מצאו פעילות גופנית שאתן נהנות ממנה ועשו לפחות שלוש פעמים בשבוע.

גם פעילות גופנית של גוף-נפש חשובה. יוגה, טאי צ'י, צ'י קונג ודומיהם. גם אותם מומלץ לשלב במהלך השבוע.

6. תזונה

מה שאנחנו אוכלים משפיע באופן מיידי עלינו ועל המוח שלנו. בכדי להגדיל את הרוגע והפוקוס שלכן אכלו מזון שהוא כמה שיותר קרוב למצבו הטבעי וכמה שפחות מעובד. אכלו הרבה פירות וירקות כדי לקבל בוסט של אנרגיה ושל ויטמינים ומינרלים במצב הכי טבעי שלהם. אני מצאתי שככל שהתזונה שלי נקיה וקרובה יותר לטבע, כך אני חש טוב יותר וחזק ובריא יותר.

7. יצירה כלשהי באופן שגרתי – יומי או שבועי

יצירה תסייע לכן גם לפרוק ולהשתחרר ממתחים ורגשות קשים, וגם תחשוף ותגלה לכן רבדים עמוקים יותר בתוך עצמכן. בחרו סוג יצירה שמדבר אליכן: כתיבה, ציור, פיסול, נגינה – והכניסו אותו לסדר היום השבועי שלכם. אני כותב יומן מזה כבר כעשרים שנה וקיבלתי והתפתחתי המון דרך הכתיבה הזו.

8. ללמוד רייקי

זה אמנם נשמע קצת איזוטרי, אך לימוד רייקי יחולל מהפך בחיים שלכן. הרייקי יפתח אתכן לעולם ואופקים חדשים, והוא ישפר את זרימת האנרגיה בכן ואת הבריאות הגופנית והנפשית שלכן. תפרגנו לעצמכן קורס רייקי ותבואו אליו פתוחות להתנסות חדשה.

אז אלו שמונת הדברים שבחרתי להביא לכן.

כאמור, כל אחד מהם יכול לחולל מהפך נפלא בחיים שלכן. וכמו בכל דבר, ההתמדה כמובן חשובה. בחרו דבר או שניים, והכניסו אותם לסדר היום היומי או השבועי שלכן, כדי שתוכלו באמת לעשותו באופן קבוע ומתמשך.

בהצלחה!  ובעיקר, תהנו מהעשיה ומהדרך.

** ד"ר תומר סברון  פסיכולוג קליני MA, ד"ר בניורוביולוגיה Ph.D., מרצה ומנחה סדנאות. מחבר הספר "להתעורר! מדריך רוחני-מעשי", נפצע במהלך שירותו הצבאי ובמהלך 30 השנים האחרונות הוא מרותק לכיסא גלגלים. למד ביולוגיה, עסק במחקר מדעי וסיים עם תואר דוקטור בנוירו-ביולוגיה במכון ויצמן. הוא בחר להיפרד מעולם המחקר ופנה ללימודי פסיכולוגיה במטרה לטפל באנשים ולסייע להם. כיום, מטפל כפסיכולוג קליני באוריינטציה של גוף-נפש-רוח המשלבת את כל הידע והניסיון שצבר. ספרו הראשון, "לסובב את הגלגל - מסע מפציעה לצמיחה", תיאר את תהליך השיקום שלו. "להתעורר!" הוא ספרו השני.

לאתר שלו: http://www.tomersivron.co.il/




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה