איך הפכה קרין גורן לשק חבטות בגלל אכילה?

בפרק הבכורה של "בייק אוף" קרין גורן טעמה מהאוכל ובין ביסים הפכה בעיני גולשים לגרגרנית חסרת בושה. גורן בתגובה: "לא כולנו חייבות להיות דוגמניות של ויקטוריה סיקרט"

אי אפשר להיות בישראל אישה מלאה שנהנית מהחיים ואוכלת ללא רגשות אשמה, אם להסתמך על מה שקרה בעקבות פרק הבכורה של תוכנית האפייה, "בייק אוף", בו השתתפה קרין גורן כשופטת לצד שופטים אחרים. בלי לדעת מה עומד לקרות לה, הפכה גורן לבדיחה ברשת, לשק חבטות חדש שמחליף את שי חי מ"האח הגדול". בין ביסים הפכה גורן בעיני גולשים רבים למישהי שאפשר לרדת עליה בגלל המשקל, בגלל התיאבון הבריא ובגלל שהעזה להפגין את כל זה בריאליטי.

כמה מאוס העיסוק בחיצוניות של נשים. הרי, על הגברים איש לא כתב. הם לא מעוררים עניין או אש בכל מה שקשור לאוכל אבל אישה? אוכלת בפריים טיים? לאן התדרדרנו?! בעידן בו נשים רבות סוגדות לדמויות המטיפות לנו איך לאכול נכון ובריא, מהז'אנר של מיכל צפיר, גורן היא עוף מוזר בעיני הצופה. היא בעצם קוראת תיגר על כל מה שהחברה המודרנית דוחפת לנו לפנים. תקראו למטה את התגובה שלה ובכלל תבינו עד כמה היא אישה גדולה מהחיים.

קרין גורן

גורן אופה עוגות למחייתה, היא קונדיטורית ואין לה בושה לתקוע ביס מול המצלמה. הקהל, לעומתה, עדיין מתבייש מאכילה נהנתנית חסרת חשבון. הקהל פשוט אוהב את הנשים אוכלות חסה, רזות, חטובות, דוגמניות. אז נכון, גם רותם סלע חטפה בזמנו תגובות על משקלה הנמוך והיו אפילו נשים שפנו לערוץ 2 והתלוננו על הרזון הקיצוני. אבל גם זה היה חוצפה. אנשים קבעו שהיא אנורקסית רק כי היא רזה מאוד. הם טענו "היא מודל מעוות לנוער", כאילו שאין רזות טבעיות בעולם כתוצאה מגנטיקה.

אבל סלע עדיין עונה לסטנדרט של עולם האופנה. במקרה של גורן, כל מחסומי הבושה של גולשים נעלמו.

לפתע זה מותר ולגיטימי לרדת על אישה עם שם ופנים מול כל העולם כולו. בדיחות כמו "מעניין איך היא תיראה בסוף התוכנית" הן פשוט שיא הגועל. הרי, איש לא ירד על השופטים האחרים שאכלו כי הרי, גברים יכולים להתבהם עם הכרס בשקט. למי אכפת?  אז מה קרה סביב גורן? למה היא הציתה כל כך הרבה אש? היא הכי אנושית שיש ואולי כאן הבעיה. בניגוד לפעם, כאשר אנשים באמת קיבלו את האחר כיום אין באמת רצון לראות דמויות טבעיות ואותטיות כי איפשהו, אנשים מחפשים לברוח מעצמם. אבל היא הפכה לאטרקציה גם כי היא אישה.

אם החטא העיקרי של גורן זה תיאבון בריא והנאה מעוגות, מה זה אומר על כל הפעמים שנשים ויתרו על פרוסת עוגה והסתפקו בדיאט קולה? מה זה אומר על המרדף האינסופי של נשים להיראות רזות יותר? חטובות יותר? סגפניות יותר? בריאות יותר? מה זה אומר על תעשיות שמגלגלות מיליוני דולרים בכל העולם כדי לגרום לנו לרדת במשקל? הנה, מגיעה קרין גורן ומבטלת את כל זה. היא עושה בלי להתכוון טיזינג מול עיניהם של הצופים.

קרין גורן מול אוכל

גורן מראה לנו שהיא לא הולכת בתלם ולא נחנקת מעלה תרד בבית. היא חיה את הביטוי "אם אין לחם תאכלו עוגות" והיא לא מתנצלת על מי שהיא. עבור הצופה מדובר בגרגרנות, בחוצפה, בזלזול כי היא מנפצת את כל מה שהטלוויזיה מפמפמת לנו כל הזמן: להיות יפה, רזה, צעירה ועדינה. המסך לא סובל נשים שרוצות לטרוף את החיים ולעשות מה שבא להן. המסך אוהב לכלוא נשים במשבצות.

הטלוויזיה, כמו הרשת מתברר, אוהבת נשים שרוצות לעבור מהפך. שהן יגיעו שמנות ויצאו רזות. גורן לא מתיישבת עם זה. אין לה אישיו עם קמח או קצפת. אבל לגולשים יש. מי שהעז לעשות לה שיימינג ברשת, רק בגלל משקלה, הוא חזיר. מהסיבה הפשוטה שאין נמוך מלרדת על אדם בגלל חיצוניותו. אין רדוד מזה. אם פעם אנשים צחקו על מישהי בסלון, בסתר, כיום אין בושה ואנשים מפרסמים סטטוסים פוגעניים נגד נשים כאילו הן לא קיימות והן אוויר.

גורן היא במובנים רבים סמל לנשיות אחרת ולא פופולארית במחוזותינו, כזו שלא מתנצלת, לא מתביישת, לא מפחדת ולא נותנת דין וחשבון. היא אשת קריירה שרוצה לקדם את עצמה והדבר האחרון שהייתי מצפה זה שהיא תהפוך בשלב כה מוקדם לאטרקציה רק בגלל מראה. מילא, היו דנים בפייסבוק על דברים שאמרה, עוגות שאפתה אבל הדיון הפך לתת רמה ועסק בחיצוניות שלה בלבד ועוד בגלל שהיא אישה.

אין ספק, החברה שלנו פשוט התדרדרה ונמאס כבר מלרדת על איך שנשים נראות. הן לא אמורות ליישר קו עם איזו פנטזיה שלכם. הן מי שהן. תאהבו, תשנאו אבל תכבדו אנשים. אם אינכם יכולים, אז עדיף שתתקעו את פרצופכם לאיזו עוגה והישארו שם. שלא נראה אתכם.

הנה התגובה של קרין גורן:

תגובת קרין גורן

צילום: יח"צ, פיני סילוק