4 ריטואלים של בוקר שמשבשים לך את היום

מה שאת עושה על הבוקר שלך ישפיע על איך שאר היום שלך יהיה אז נסי להימנע מהריטואלים הבאים ותראי איך החיים יפים יותר, טוב, קצת

21/03/2016
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין
  • RSS

רוטינה היא לא מילה גסה. מדובר בדבר קריטי וחשוב בחייהם של אנשים מפורסמים. הרבה פעמים אנחנו קוראים על סדר היום שלהם ושמים לב לאיך הם מקפידים על אותם טקסים, הרגלים וריטואלים. כידוע, אם הבוקר שלך נפתח טוב סביר להניח שהמשך היום יהיה מוצלח, או לפחות יש לו סיכוי להיות כזה. אז איך תדעו אם אתן פותחות את היום בצורה חיובית ונכונה או לא? כתבה  ב"מאשאבל" הצביעה על כמה ריטואלים בעייתיים:

1. לנמנם ו"לגנוב" עוד דקות משעון המעורר

על פניו, לנמנם נראה כמו רעיון מוצלח שעוזר לכן להתחיל את היום ביותר רוגע אבל בעצם אתן משבשות את "השעון הפנימי" שלכן. הדקות הנוספות הללו של שינה או נמנום בסוף ישפיעו עליכן ויגרמו לכן לחוש עייפות במהלך היום. העובדה שאתן בכלל זקוקות לשעון מעורר אומר שאתן לא קמות באופן טבעי וזה אומר שלא ישנתן מספיק. לגוף יש שעון פנימי והוא יתערר מעצמו כשמרגיש מוכן לכך. כדאי להבין מה צרכי הגוף שלכן כדי לא להילחם עם השעון ושלא תחשבו שדקות הנמנום יחפו על העייפות. אנשים נוטים לקום מותשים מהמנוחה הזו. בקיצור, לישון טוב ולקום רעננים לבד.

2. לבדוק את הסמארטפון מהמיטה בבוקר

מתברר שהרבה אנשים ישנים לצד הסמארטפון שלהם והם בוהים בו לפני השינה וקמים לידו כאילו היה אהובם. ההרגל של לגלול ולראות מיילים, לענות לאנשים ולרכוש משהו מהרשת עוד לפני שהתחלתם את הטוב התגלה כאקט מעורר חרדה אצל אנשים והפריעו לאנשים להתרכז במהלך היום.

בדיקת מיילים דבר ראשון, כשעוד לא פקחת עיניים, ישר על הבוקר מעיד על כך שאין לך סדר יום רגוע ושאת נשאבת לעבודה או לביצוע מטלות באופן יותר אינטואיטיבי, דבר שיכול לגרום ליום שלך להתחיל בסטרס וכאוס. שתי קפה וצאי למשרד ותבדקי שם מיילים בשקט. אז במקום לשוטט באינסטגרם על הבוקר תעשי מדיטציה ותנשמי טוב. מחקרים הכיחו עד כמה זה עוזר.

בחורה עם הקפה

3. לדלג על ארוחת בוקר ולהסתמך רק על קפה

לדלג על הארוחה החשובה ביום היא החלטה גרועה לדעת כולם. גם אם נדמה לכן שחסכתן קלוריות אתן מתחילות בחוסר, בדיוק כשהגוף צריך לשרוף קלוריות ואנרגיה. מומלץ לאכול משהו שיחזיק אתכן בשפיות וכך תגיעו לעבודה בלי עצבים מיותרים. קפה בלבד יגביר את יצירת ההורמון קורטיסול בגוף ואתן תחושו עצבניות יותר. יותר מדי קורטיסול יכול לגרום לנפיחות בטן, קוגניציה לקויה ופגיעה  במערכת החיסון. מומלץ לאכול משהו קטן שיעניק לגוף שלך דלק לשאר היום.

4. לוותר על שינה בשביל כושר בבוקר

אם את קמה בבוקר עם עיניים טרוטות ושקיות מתחת לעיניים רק כדי להגיע להתעמלות בוקר אז תשאלי את עצמך האם זה שווה את זה. אולי עדיף שתשני את השעות האלה במקום לרוץ לעשות כמה תרגילים ובסוף גורמים לך להיות עייפה בטווח הרחוק. תשלבי כושר באופן מסודר ובדרך שלא תפגע בך. הוכח שאם את גוררת עייפות זה ממש לא יוסיף לך בריאות. אם את לא ישנה לפחות שש שעות אז את עושה יותר נזק מתועלת. אם תשני מעט מדי הגוף לא יוכל לרפא את עצמו ואת שריריו אז לשים לב. קודם שינה טובה ואז השאר.

 צילום: שאטרסטוק

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה