אתמול בלילה

בריאליטי, בסדרות דוקומנטריות, בטורים בעיתון ובתי קפה: כולם מדברים על בגידה. הסרט "אתמול בלילה" מראה מה יש מאחוריה

06/03/2011
נעמה תורן קבלו עדכונים מנעמה
  • RSS
» אתמול בלילה. צילום: יח"צ

כולם מדברים על בגידה, אף אחד לא מדבר על איפה בדיוק היא מתחילה. מכיוון שהנושא הזה הפך לעניין תרבותי של ממש אצלנו, לנושא שמדובר בבתי קפה, נקרא בטורים אישיים בעיתון ומצולם בסדרות דוקומנטריות ובפניני ראליטי למיניהן, נשאלת כמובן השאלה על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מצקצקים בשפתינו במקרה הטוב, נצרבים מקנאה במקרה הרע, או עוברים את העבירה עצמה. על זה בדיוק מדבר הסרט "אתמול בלילה", של התסריטאית מאסי טדג'אדין ("תיאו", "החליפה"), שזהו סרטה הראשון כבימאית.

מאהבים מן העבר

הסרט מספק הזדמנות נפלאה להתרשם מיופיה של קיירה נייטלי, להתענג על המבטא הבריטי הכבד שלה ולתהות על ניביה המחודדים שכנראה עדיין לא הוכנסו למסדר המפקד ההוליוודי. נייטלי מגלמת את ג'ואנה, כותבת עצמאית לעיתונים (רק בסרטים העבודה הזאת אטרקטיבית, כמובן) שנשואה למייקל (סאם וור'ינגטון) , אביר נעוריה מהקולג' שעוסק בנדל"ן ומרוויח יופי. השניים הכירו בגיל צעיר, נפרדו לזמן קצר וחזרו בבנג, כלומר בחתונה. הסרט כולו מתרחש בלילה אחד, כשמייקל נוסע מחוץ לעיר לרגל עסקים, עם קולגה סקסית שמחזרת אחריו (אווה מנדז) וג'ואנה נשארת לבד, אכולת קנאה וגם רגשי אשמה. אחרי הכל היא בטוחה בנאמנות שלו. ביום האחד הזה שבו הם מבלים לבד, נתקלת ג'ואנה באלכס, מאהב שלה מפריז (גיום קאנה), כותב כמוה, מיוסר כמוה ולא מגולח כבעלה. אלכס וג'ואנה נפגשו בפריז רגע לפני החתונה שלה, כשהיא ומייקל היו פרודים, וברגע מושכל אחד היא בחרה בחבר מהקולג' וחזרה להתחתן איתו. הלב שלה נשאר בפריז, והיא מעולם לא סיפרה למייקל על האהבה שהשאירה מאחור כשבחרה בו.

איפה עובר הקו

אלכס מזמין את ג'ואנה לארוחת ערב ויחד הם מתגלגלים ללילה שאמור לפתור אחת ולתמיד את שאלת יחסיהם הלא סגורה. יש ביניהם אינטימיות, זה ברור, ממש כשם שקיימת משיכה בין מייקל ללורה, המבלים באותו זמן בפילדלפיה. השאלה היא מה כל אחד מהם יעשה עם מה שהוא מרגיש, ומה זה בעצם משנה. במהלך לילה אחד, רווי אלכוהול, מדלגת העלילה בין שני לוקיישנים – ניו יורק התוססת, שם מבלים ג'ואנה ואלכס, ופילדלפיה המנוכרת של בתי המלון, שם מבלים מייקל ולורה. ואם נזכור שאת הסרט כתבה וביימה אשה, ובמרכזו בעיקר 4 דמויות מרכזיות, נקבל יצירה קאמרית מאד, מרובת דיאלוגים – על אהבה, בגידה, נאמנות ונישואים, כשהשאלה העיקרית היא זאת שכבר מתנוססת למעלה: מהי בדיוק בגידה, מהו הקו הדק שאם חצית אותו, כבר אין לך דרך חזרה, ומה ההבדל בין נשים וגברים והאופן שבו הם מבינים את נקודת האל חזור הזאת.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • מלכה יונגבלוד 07/03/2011

    אהבתי את המשפט הבא… הוא לא עושה עכשיו איתה שום דבר… ענה המאהב… הוא , חושב עליך בדיוק את אותו הדבר…. ואני.. קוראת לזה… ‘חתיכת חיים’… וחושבת שהתבלינים של החיים לא נמצאים בערוגות הפרחים… חיים ללא תבלינים, משולים…לפרחים מעל קברים… החיים מזמנים לנו תופינים, מי שחד הבחנה… לוקח..נהנה… עד הפעם הבאה… מה שיש.. הינו…מה שמזדמן…מתבלן….. זו השקפה… קחו..או אל…החיים…הם חד פעמיים… לדעת לנגוס…ללעוס…לבלוע..ולהנות…מכל הלב…ולא לשכוח..את הרגליים..היכן הן ניצבות…כל פעם מחדש…כשנוצרים סדקים…אז עושים חושבים.. ומחליטים..אבל אז כשאנחנו בשליטה… השמיים הם הגבול…תהנו..

בחזרה למעלה