8 דברים שיקרו לך אם לא תישני מספיק

אם התרגלת לישון שש שעות בלילה כדאי לך להוסיף לפחות עוד שעת שינה אחת כדי למנוע את הבעיות הבאות. כן, אינסומניה יכולה להרוג

03/03/2016
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין
  • RSS

בעידן המודרני קשה לישון כמו שצריך וגם כשאנחנו כבר במיטה אנחנו ממשיכות לבדוק את הסמאטרפון ולבהות באייפד. כן, כבר חלפו הימים בהם סופרים כבשים. היום סופרים לייקים מתוך המיטה. הרבה אנשים חיים על מעט שעות שינה אבל מה הנזק באמת? כלומר, מה יקרה אם לא נישן כמו שצריך.

מחקר חדש חושף את הנזקים שאורבים לנו עם מעט שעות שינה. הנה 8 מהם:

השמנה

החוקרת ארין הנלון, שעמדה בראש המחקר של אוניברסיטת שיקאגו, טוענת שחוסר שינה גורם למוח לשחרר כימיקל, המכונה 2-AG. כימיקל זה, כאשר הוא נשאר יותר זמן, מוביל לאכילת יתר בקרב הנבחנים. כן, לישון מעט יגרום לנו לאכול יותר למחרת, כמו שגראס יגרום למעשניו לקבל "מאנצ'יז".

במילים אחרות, אם אכפת לך מקו המותניים שלך, תתחילי להקפיד על שעות השינה שלך. הודות ל"הורמוני תיאבון" שמופרשים בגוף את תאכלי יותר.אבל השמנה אינה הבעיה היחידה מלא לישון 7-8 שעות בלילה.  מחקר מ-2004 הראה שאנשים שישנו שש שעות היו בעלי סיכויים של 30 אחוז להפוך לבעלי משקל עודף מאלה אשר ישנו בין 7-9 שעות.

חיי מין פחות טובים

סקר מ"האגודה הלאומית לשינה" חשף שרבע מהמבוגרים הנבדקים ציינו שחיי המין שלהם התפוגגו מאחר והיו עייפים מכדי לעשות משהו. גברים שלא ישנו מספיק הראו אחוזים קטנים יותר של טסטוסטרון (הורמון שמניע לסקס).

יותר דיכאון

את בעלת סיכויים של פי 5 לשקוע בדיכאון כתוצאה מאינסומניה. חוסר שינה מוריד את כמות הסרוטונין במוח, מה שעומד מאחורי כימיקל "האושר" שלנו וגורם לנו להרגיש טוב. אבל תתעודדו, מחקרים מראים שלילה אחד בו תשלימו את החסר יכול לרומם אתכן בחזרה.

מערכות יחסים פחות מוצלחות

אנשים שישנים פחות וסבלו מאינסומניה הראו שהם בעלי פי 4 סיכויים יותר לפתח בעיות בקשרים מאשר אלה שישנו היטב. הסיבה נעוצה מאי סדר בשינה אשר משפיע על השינה של הפרטנר, ריבים, עצבנות ומצבי רוח לא יציבים.

בחורה ישנה

יותר קמטים

מחסור בשעות שינה גורם לגוף ליצור קורטיזול וזה "שובר" את הקולגן, הפרוטאין ששומר על מראה צעיר וחלק. מכאן נוצרים יותר קמטים. מעט שעות שינה גם גורם לכך שהעור לא ממש משתקם בלילה בזמן השינה כנהוג והוא לא מגונן על עצמו מפני נזקים סביבתיים. חוסר ההגנה של העור יגרום ליותר קמטים. לא כיף.

תוחלת חיים קצרה יותר

מחקר חשף איך פחות משש שעות שינה גרם לירידה בתוחלת החיים. מחלות לב וסכרת היו בין האיומים על אדם שלא ישן טוב בלילה. לישון טוב לא יבטיח לכן חיים ארוכים אבל זה יצמצם את הסיכונים לסבול ממצב בריאותי לקוי.

לחץ דם גבוה

מחקר ב"הרווארד" הראה שלישון עוד שעה יכול להוריד לחץ דם. מדובר על הבדל קטן בעל השלכות גדולות. ירידה בלחץ הדם יכול למנוע התקפי לב ושבץ.

יותר תאונות

מחסור בשעות שינה מוביל ליותר תאונות וחוסר ריכוז. כאשר לא ישנים זה גורם לנו להגיב באיטיות וכושר השיפוט שלנו נפגע גם, מה שמוביל ליותר תאונות.

צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה