12 סיבות למה אינך מצליחה לרדת במשקל

את פצחת בדיאטה בריאה, התחלת תוכנית אימונים ואינך מרזה? אל תתייאשי ותאכלי את עצמך! יכול להיות שאת עושה משהו לא נכון

28/02/2016
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין
  • RSS

לרדת במשקל זה סיוט, יודעת כל בחורה שמנסה להשיל מעצמה כמה קילוגרמים. לעשות את כל מה שאפשר ולא להוריד כלום זה הדבר האחרון שאת מצפה לו. כן, למצוא את עצמך באותו מצב כמו לפני שהחלטת לעשות כמה מהלכים, לאמץ מזון בריא ואימונים, זה סיוט פלוס. לפעמים את פשוט לא מודעת למכלול הסיבות המונעות ממך להרזות. תתנחמי בכך שאת יכולה יכולה גם לשנות את המצב אם תקראי את הסיבות הללו, שכתבה ליזי פוהר ל"פופשוגאר פיטנס" שאולי מונעות ממך להרזות. הנה כמה סיבות אפשריות:

1. אכילת יתר של מזון בריא

שקדים, אבוקדו, שמן זית, שוקולד מריר זה נחמד ובריא אבל אם תפריזי באכילת המזונות הללו את לא תרזי בכלל. הם יכולים להכיל לא מעט קלוריות. אבוקדו למשל מכיל 200 קלוריות. לא פשוט.

2. דילגת על ארוחת בוקר

אנשים יכולים לחשוב שלוותר על הארוחה הזו תעזור להם להפחית קלוריות אבל למעשה ההפך. מי שאוכל ארוחת בוקר נוטה לאכול פחות במהלך היום ולא להתפתות לכל מיני ממתקים על הדרך. שווה לאכול הרבה חלבון ולהתחיל להמריץ את המטבוליזם שלך.

3. אינך מאמנת את עצמך לאכול במידתיות

יש מצב שהחלטת לאכול בלי לספור ולמדוד את מה שאת מכניסה לגוף. אם אינך רגילה למדוד אז יכול להיות שנסחפת לגמרי. את צריכה ללמוד להקשיב לגוף כאשר הוא "שבע".

4. את אוכלת בזמן עמידה

אנשים נוטים לחטוף משהו לאכול בלי להקדיש לזה זמן וכבוד. חוטפים ביס פה או שם ולא שמים לב שהקלוריות הללו נכנסות לאנשהו בכל זאת. תכיני ארוחות ושבי לאכול כמו שצריך.

5. את מוותרת על שינה

להתחיל אימונים אומר שיש מצב שאת לא מקדישה מספיק זמן לשינה טובה, החשובה מאוד לבריאות שלך. הגוף צריך לשרוף אנרגיה וחשוב שהוא לא יעבור זעזוע ולא יעכל מזון בזמן שאת ישנה.

בחורה בדיאטה

6. לטחון מזונות דלי קלוריות

הרבה אנשים נוטים לטרוף בלי חשבון אוכל דיאטטי אבל אולי אין הרבה קלוריות במנת הגשה אבל תמצאי שם לא מעט סוכר, חומרים משמרים ומי יודע מה עוד.  מה גם, יש נטיה לחשוב שאפשר לאכול כמה שרוצים. תזכרו: הקלוריות בכל זאת מצטברות.

7. אינך אוכלת ירקות

עם כל הכבוד להכל, ירקות זה באמת חובה. לירק יש חשיבות גדולה בכל מה שקשור למערכת העיכול שלך כי הוא עשיר בסיבים וזה בריא. הוא גם נותן לך הרבה מים לגוף, מה שחשוב ביותר בזמן דיאטה. אבל אל תתמקדי רק בירקות, חשוב גם להכניס לגוף פירות.

8. את רק רוצה על ההליכון

אם לא כללת בגוף גם הרמת משקולות אז את מפספסת חלק חשוב בפאזל. חשוב לבנות מסת שריר, דבר העוזר לעיכול וזה יקרה כאשר תפנימי שלרוץ על ההליכון זה לא הכל בחיים.

9. את מתאמנת על בטן ריקה

מחקר הראה שאם לא אכלת ויצאת להתאמן, הקלוריות שתשרפי יגיעו מהשריר ולא מהשומן. כלומר, לא מה שאת רוצה. אז תתחילי לאכול כמו שצריך.

10. את מוותרת על קבוצות מזון שלמות

לפעמים כשאנשים רוצים לרזות הם מוותרים על פחמימות, חלבונים או משהו אחר אבל זו טעות איומה. לא רק שתצברי רעב גדול למאכל הספציפי הזה את פוגעת בבריאותך.

11. את אוכלת במסעדות

זה נחמד לרבוץ במסעדה האהובה עליך אבל מי שנוטה לאכול בחוץ יכול למצוא את עצמו סועד כמה ארוחות ובסוף נכנע לאיזה קינוח בלי שליטה. ספירת הקלוריות שם היא גם חמקמקה. עדיף לדעת מה הכנסת לפה בדיוק.

12. את אוכלת יותר מדי חטיפים אחרי אימון

זה שעשית כושר חצי שעה לא אומר שאת צריכה דחוס לתוכך חטיפי בריאות כאילו שרפת איזה 2000 קלוריות באימון. תביני כמה באמת שרפת ותאכלי בהתאם.

צילום: שאטרסטוק

 

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה