ליהוק השנה: גלית גוטמן להלבשה תחתונה

הדוגמנית הוותיקה מוכיחה לכל מי שתהה שיש חיים אחרי גיל 40. כן, גם בעולם האופנה. זה אמור לשמח אותנו אבל זה עדיין לא אומר שהתקדמנו כחברה

23/02/2016
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין
  • RSS

עוד לא נרגעו הרוחות סביב ההדחה המתוקשרת של איילת זורר מחברת "גולברי" והחלפתה בפרגית הצעירה וזהובת השיער, אסתי גינזבורג, והנה אנחנו עדים לעוד ליהוק ויראלי. גלית גוטמן, אם כל הדוגמניות, נבחרה לדגמן למותג ההלבשה התחתונה "בוניטה דה מאס". כן, יכולנו לעבור הלאה כאילו כלום לא קרה אבל מדובר במהלך יוצא דופן בעולם אכזרי שצד כל הזמן פנים חדשות, רעננות ובעיקר: צעירות.

בניגוד לקמפיינים של בגדים רגילים, הלבשה תחתונה זה כבר משחק אחר. גוטמן, בת 43, ממשיכה מהיכן שבר רפאלי ומורן אטיאס סיימו. לא צריך להיות גאון מתמטיקה כדי להבין שקודמותיה צעירות יותר. הבחירה בגוטמן כפרזנטורית מוכיחה שיש חיים מעל גיל ארבעים, אם עדיין לא הייתן בטוחות בזה. כן, מי היה מאמין, ניתן לדגמן חזיות ולא, נניח, ארונות קבורה.

לא דבר מובן מאליו למרות שזה אמור להיות. עולם האופנה כאן בעיקר מספיד נשים שהגיעו לגיל הבשל הזה. מי שהגיעה לגיל ארבעים כדוגמנית או שחקנית נזרקת לגטאות הסטייל: שולי המידות הגדולות, המותגים הזניחים, ומותגי האופנה הפחות סקסיים בעליל. כל שנה אנחנו נזכרות שהעולם סוגד לגיל עשרים. כל שנה אנחנו, אלה שכבר מתעניינות בקרם אנטי אייג'ינג, מחפשות מישהי להזדהות איתה ונתקלות באותם פרצופים נטולי קמטוטים.

גלית גוטמן

בחו"ל דווקא המגמה היא לגייס דוגמניות ותיקות לקמפיינים יוקרתיים לצד הצעירות אבל כרגיל, אצלנו הכל בדיליי. שם תראו את קייט מוס, לינדה אוונג'ליסטה, סוזן סרנדון, כריסטי טורלינגטון ועוד כוכבות מבוגרות שולטות כאילו היו בניינטיז אבל אצלנו? איפה, החיים נעים על קו גל גדות-בר רפאלי-אסתי גינזבורג-רותם סלע. אם מלהקים מישהי מבוגרת יותר היא בדרך כלל מחזיקה סירים וחיתולים.

ציפיתי ש"בוניטה דה מאס" היו מלהקים דווקא את זורר. זה היה יכול להיות הקונטרה המושלמת. לאסוף את הכוכבת הפגועה, לתת לה חיבוק כלכלי ומחמאה גדולה על הדרך אבל "המשביר לצרכן" לקחו אותה ונסתפק בגוטמן ההורסת שתספק את הסחורה. היא תעשה זאת כמובן. בזכות הטבע וקצת פוטושופ. היא לא רעננה אבל היא אהובה ומוכרת בארץ וזה יאזן את התמונה.

נכון, מדובר במהלך יחצני מחושב עד אימה, גימיק נקודתי שבא לרכב על סאגת זורר-גינזבורג שעורר באזז ברשת ועדיין, מדובר באקט שניתן לשמוח ממנו כי הוא מזכיר לנו, הנשים, שיש ייצוג הולם לכולן. הוא אולי מגיע מתוך אינטרסים מסחריים גרידא – להרוויח כמה דקות שיח ולקבל כותרות – אבל הוא עדיין תורם לידיעה שנשים בגיל 43 הן עדיין סקסיות, שוות ומוכרות. אנחנו יודעות שזה ככה אבל מנהלי המותגים מפחדים להוכיח לנו זאת.

איילת זורר

אני עוד נזכרת איך בעבר מותג הלבשה תחתונה אחר ליהק את ריי שגב, דוגמנית למידות גדולות, שתצטלם ותסחוף את ההמון. אחר כך ליהקו בטריומף את אלמה דישי. הגולשות ברשת צהלו וחגגו כי הנה, ישנן בחורות מלאות יותר שמצטלמת בחזיות ותחתונים ומציגות מודל גוף אחר. זה גם היה גימיק מוצלח, שהצליח לפנות ללב הנשים ולשמח גברים אבל הוא היה נדיר ונעלם כמו שבא. כן, איך שלא נסובב את זה, אנחנו עדיין תקועים בלופ ה"בלונדינית הרזה והצעירה" שתמכור. כל פעם שמישהי מלאה או מבוגרת מקבלת קמפיין או שער זה נראה כמו הישג, מי ישמע.

אנחנו אמנם רחוקות משינוי אמיתי. עדיין ניתקל במודעות לקרמים נגד קמטים עם סלבריטאיות מרוטשות עד שלא ניתן לזהות אותן ולכן הליהוק של גוטמן הוא חשוב יותר ממה שנדמה. הוא עוד אבן דרך בדרך לקבלת נשים כמו שהן. עוד דוגמה שזה אפשרי. שזה לגיטימי. שזה לא נועז. שזה פשוט מציאותי.

צילום: דודי חסון ל"קרייזי ליין", יניס אדרי ל"גולברי"




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה