הכי בריא לבשל בבית

חשבתם שלבשל בריא זה מסובך? טעות. הבישול הבריא הוא קל ופשוט, אם עובדים נכון. 4 מוצרים שיעזרו לכם לבשל את המאכלים האהובים בבית באופן בריא יותר

23/02/2016
תוכן מקודם קבלו עדכונים מתוכן
  • RSS

כלים שיבריאו את המטבח שלכם (צילום: שאטרסטוק)

למרות שרבים חשבו שמדובר בטרנד חולף, שיגעון התזונה הבריאה נמצא כאן כדי להישאר. כמו כל שינוי, בהתחלה לא קל להתמודד עם ההרגלים חדשים, צרכנות נבונה ואפילו עם אופן הבישול החדש, אבל היום יש הרבה יותר ידע על מה שמועיל או מזיק בתזונה שלנו, וגם הרבה יותר כלי עזר שהופכים את הבישול הבריא לפשוט וקל.

הבראת התפריט היומי יכולה להתחיל מקיצוץ מזונות לא בריאים, או מהוספת מרכיבים בריאים יותר לתפריט. זה לגמרי נתון לשיקולכם ותלוי בהרגלי התזונה המשפחתית שלכם. אבל מכל כיוון שלא תיקחו את זה, בעזרת טכנולוגיית מטבח מתקדמת, ששמה לפניה את קידום המטבח הביתי הבריא, זה כל כך פשוט שממש פשע לא להתחיל בשינוי.

אז איך הופכים את המטבח לבריא יותר? בחרנו 4 מכשירים שאתם חייבים להכניס למטבח

1. שניצל וצ׳יפס

שניצל וצי'פס ללא טיגון (צילום: שאטרסטוק)

עבור מי שאוהב אוכל מטוגן זה אחד הוויתורים הכי קשים, אבל מזון מטוגן ועודף שומן פשוט לא מתיישבים עם ההחלטה להבריא את המטבח. מה עושים כשהילדים מתעקשים על שניצל וצ׳יפס? AirFry הוא הפתרון המושלם לשילוב בין התשוקה למטוגן לבין ההחלטה לאכול בריא.

הסיר מטגן בזמן קצר כל מזון, וב-80% פחות מכמות השומן הנדרשת בטיגון. עכשיו נותר לכם רק ללמוד איך להכין קטשופ ביתי ובריא.

לפרטים נוספים לחצי כאן

2. חם אש

כדי לא רוצים להבריח אותך מכאן מהר בטח עדיף שלא נתחיל לדבר על טכניקות בישול, הרי מה כולנו רוצים? בישול ביתי, בריא ופשוט ככל שניתן. אבל אולי כדאי שנתעכב לרגע בכל זאת, כי אחד הדברים שמוציאים את הבריאות מהאוכל שלנו הוא בישול לא נכון. כשהמחבת לא חמה מספיק, או כשטועים בבישול ארוך מדי, ערכים תזונתיים חיוניים פשוט ׳בורחים׳ אפילו מחומרי הגלם הטריים והאיכותיים ביותר.

שימוש בפלטת גריל בטמפרטורה גבוהה מאפשר משך בישול מינימלי ומידת עשייה מדוייקת, ששומרת על הערכים התזונתיים בתוך הצלחת שלכם, והבונוס – היא מתאימה לצליית ירקות, דגים ובשר כאחד, ואין פשוט ומהיר יותר מאשר הבישול עליה.

לפרטים נוספים לחצי כאן

3. קצוץ דק

אם בבריאות אנחנו עוסקים אי אפשר בלי לדבר על סלט.

הרבה מאוד יועצי תזונה יגידו לכם שאם אתם רוצים להתחיל לחיות בריא יותר הכי חשוב, יותר מאשר להפחית במזון לא בריא, הוא להוסיף הרבה ירקות לתפריט שלכם.

קוצץ סלט ביתי עושה את העבודה קלה ונקייה, קוצץ את הירקות במינימום מאמץ ושומר על מקסימום ערך שנכנס לסלט שלכם. תוכלו לקצוץ את כל סוגי הירקות במגוון סוגי חיתוכים – פריסה, גירוד או ג׳וליאנים – מה שיאפשר לכם להוסיף לתפריט סלטים מגוונים, רבי צבע, טעם, בריאות ו... גם רושם.

לפרטים נוספים לחצי כאן

4. להוציא את המיץ

מיץ פירות טרי ובריא (צילום: שאטרסטוק)

אם כבר מדברים על הטרנד הבריאותי אז אין תחרות למיצי פירות קשים. הם מכילים כל מה שטוב לגוף, למוח ולמערכת החיסון. המון ויטמינים, בוסט של אנרגיה וערכים רבים ממגוון הפירות והצבעים מהטבע.

את המיצים אפשר לשתות כארוחת ביניים או כתוספת בריאותית לארוחה מרכזית, אחרי אימון ספורט ובוודאי שלחיזוק הגוף ולהתגוננות מפני מחלות החורף.

לפרטים נוספים לחצי כאן

אז איך בוחרים מה לקנות? לא צריך הכל ביחד. חישבו מה הכי קולע לטעמם, במה הכי סביר שתשתמשו לעתים קרובות מספיק כדי ׳להבריא׳ את המטבח שלכם, ובעיקר את התפריט היומי שלכם. שיהיה לבריאות!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה