אלה הסיבות למה דם מופיע בצואה

אף אחת לא רוצה לדבר על זה, לא נעים ולא כיף אבל אם תראו דם בצואה זה יכול להיות סימן לאחת מהסיבות הבאות. אתן לא תדממו מעונג מהפוסט הזה אבל כדאי לקרוא

דם בצואה

אוקיי, מדובר בכתבה קשה אבל הכרחית לקריאה מהסיבה הפשוטה שמתישהו בחייכן אתן עלולות למצוא טיפות דם בצואה שלכן ובמקום שתיכנסו לסרט אימה עדיף שתדעו מה זה אומר. בדרך כלל זה לא פשוט כי אנחנו מעדיפות להדחיק כל נושא עם ניחוח אסלה אבל לא לברר עלול לפגוע בבריאותכן. אז כדאי להיבדק בכל מקרה.

למעשה, מה שקורה בצואה שלכן הוא מראה למה שקורה בקרביים שלכן. מומחה לגסטרונומיה ופרופסור קליני, בשם ניקט סונפל, ממליץ שתלכו להיבדק כדי להיות בטוחים מה יש לכן אבל הוא גם נותן כמה סיבות ללמה דם יכול להופיע:

1. כיב

צבע הדם יכול להעיד על מקור הבעיה. אם הדם כהה מאוד זה בדרך כלל קשור לבטן או לוושט. מכאן שיכול להיות שמצאתן סממן לכיב. 1 מתוך 10 אחוז מהאנשים יפתחו כיב מתישהו בחייהם. לכן כדאי לשים לב.

הטיפול לכך הוא מניעה מאלכוהול, לקחת טיפול תרופתי, להפחית לחץ ולא לעשן יעזור.

2. טחורים

אם זיהיתן דם בגוון אדום בהיר זה אומר בדרך כלל שיש בעיה במעי הגס או טחורים. האחרון יכול להלחיץ אנשים מאוד כי הדימום יכול להיות מסיבי. המומחה מציע לעבור לדיאטה עשירה בסיבים כדי למנוע את העניין מלכתחילה.

3. פיסורה אנאלית

יכול להיות שאתן סובלות מפיסורה אנאלית, שיכולה הייתה להיגרם גם בזמן לידה והיא תופיע בצורת דם בגוון אדום בהיר. גם כאן, חובה להיבדק כדי לדעת בדיוק מה קורה שם.

4. סרטן מעי הגס

לפעמים דם בצואה יכול להיות סממן לסרטן מעי הגס וזה כבר נשמע ממש מדכא אבל שוב, בדיקה מוקדמת יכולה להציל אתכן. כאן המקום לציין שמאוד קשה לשים לב למה קורה שם ואבחנה שלכן צריכה להיות בערבון מוגבל.

מאחר וטיפות הדם יכולות להיות זעירות מאוד כדאי להיבדק. גם אם ידוע שישנה במשפחה שלכן היסטוריה מדממת מהסוג הזה רצוי לבדוק קבוע. כך תוכלו להימנע מראש ככל הניתן מהתפחויות. פרופסור סונפל ממליץ להתחיל להיבדק לפני גיל 50.

בשורה התחתונה: דם בצואה אינו דבר רגיל ולא אמור לקרות ולכן עליכן להיבדק, במיוחד כדי שלא תמצאו את עצמכן בהמשך לסרט "זה ייגמר בדם".

צילום: שאטרסטוק