זה מה שיקרה לכם כשתשתו רק מים במשך חודש

בואו נבחן את ההשפעות הבריאותיות שיש למים על מערכות הגוף: האם למים יש השפעה תפקודית על מערכות העצבים והשרירים? מה יקרה לגוף שלנו אם נשתה מים בלבד במשך 30 ימים? כל התשובות בפנים

02/02/2016
Lifehacks קבלו עדכונים מLifehacks
  • RSS

שתיית מים. צילום: שאטרסטוק

77 אחוז מכדור הארץ הם מים, אפשר לומר כי מים הם אחת החידות הגדולות ביותר של היקום. כיצד הגיעו המים לכדור הארץ? ואיך ניתן לייצר מים? הן שאלות שהמדע טרם מצא תשובה ברורה לגביהן. עם זאת, אנחנו יודעים כי מים הם חומר חיוני לקיומן של כל צורות החיים הידועות על פני כדור הארץ. בין היתר המים מהווים גם כחלק ניכר מהמסה הגופנית שלנו, לערך כ-70 אחוז וממלאים אחר תפקידים רבים בגופנו, משמשים כמרכיב העיקרי בדם וכן גם כנוזל הציטופלזמה בכל תא, מים הכרחיים כדי לאפשר חיים. זה משאיר אותנו עם ההבנה הפשוטה שכל תא חי למעשה זקוק לכמות מסוימת של מים כדי להתקיים. כיום נבחן את ההשפעות הבריאותיות שיש למים על מערכות גופנו, האם למים יש השפעה תפקודית על מערכות העצבים והשרירים? מה יקרה לגופנו כאשר נשתה מים בלבד במשך 30 ימים? כל התשובות לפניכם.

מהי הכמות היומית מומלצת?

הידעתם כי רוב האנשים לא עוברים את הליטר ביום? הם נמצאים במצב מתמיד של התייבשות, בו הגוף צורך מים ממזון וזקוק יותר למזונות מתוקים כדי לקבל אנרגיה, התוצאה המרכזית היא לרוב השמנה ניכרת ובאופק רחוק יותר, צבירת רעלים העלולים לגרום למחלות שונות. שתיית מים בכמות מבוקרת עשויה להטיב עמכם, הכמות המומלצת לאדם מבוגר נעה בין 2 ל-3 ליטר מים ביום. המלצה מחקרית ממליצה על שתיית שתי כוסות מים עם הקימה בבוקר ובין כוס לשתי כוסות מים בכל שעת ערנות.

חשיבות המים לגוף האדם

ד"ר לארי קני, פרופסור באוניברסיטת "פן סטייט" של פנסילבניה, טוען כי "הידרציה הינה דבר חשוב, כיוון שהמרכיב העיקרי בגופנו הינו מים" הוא מוכיח מתוך מחקרים אשר ביצע כי קיים איזון ראוי בין מים ואלקטרוליטים בגופנו. כל צורות החיים המפותחות זקוקות לאיזון אלקטרוליטים בין הסביבה הפנים-תאית לסביבה החוץ-תאית. איזון זה קובע את אופי התפקוד של המערכות השונות בגוף, כולל מערכות העצבים והשרירים.

ניקוי רעלים

כאשר אנו שותים מים בלבד במשך חודש שלם, כמה דברים קורים. תחילה, ייתכן שנצטרך להתרגל לביקורים תכופים בשירותים. הגוף משחרר חומרים אשר לא חיוניים להמשך התפקוד שלו, בניהם גם רעלים ושומנים. אנחנו עשויים להרגיש יותר קלילים ולהשיל בקלות רבה יותר כמה קילוגרמים. אולי הרעב התמידי יעלם, פתאום החשק לזלול מזונות בעלי טעמים חזקים לא יהיה כל כך דחוף. הכול מתוך הזנת הגוף במנות נוזלים קבועות.

שיפור בביצועים, עלייה ביצירתיות

מים בעלי השפעה מדהימה לא פחות על הנפש. המוח זקוק לטונות של חמצן כדי לפעול ביעילות, כך באופן טבעי, מים אשר מכילים חמצן יסייעו לו. שתיית מים על בסיס קבוע מגבירה את כוח המוח, הופכת אותנו למהירים יותר, משפרת את הריכוז והמיקוד. מחקרים כבר הוכיחו כי שתייה של יותר מ-10 כוסות מים ביום יכולות לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ביותר מ- 30%.

חילוף חומרים מהיר

הבחירה שלנו בשתיית מים משפיעה על קצב חילוף החומרים בגופנו. מחקרים מראים כי שתיית מים באופן עקבי במהלך כל יום מגרה את קצב חילוף החומרים והפכת אותו לדינאמי ומהיר יותר, ללא קשר לתזונה היומית. צריכת שתי כוסות של מים לאחר התעוררות מעלה את קצב חילוף החומרים ב- 24 אחוז!

מצב רוח מרומם

צריכת מים בנפח גבוה מרימה את מצב הרוח ומקטינה את העייפות הפיזית. ללא ספק, זה בהחלט שווה את המאמץ שכרוך בהימנעות משתייה ממותקת, המכילה לרוב סוכרים, קפאין ואלכוהול. עם הזמן, נראה שכאילו לא היה צורך בכך מעולם, אנחנו פחות ופחות נשתוקק למתוקים. רמות האנרגיה בגוף יתייצבו ואף נוכל לשפר את היכולות של הגוף לעבד ולשרוף שומן.

להמשך הכתבה באתר לייפהאקס, הקליקו כאן

השתתפו בקורסים של Lifehacks 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה