ירדה עשרה קילו כנגד כל הסיכויים

לקח לה שלוש שנים אבל היא לא נשברה, ונלחמה ראש בראש כנגד המשקל. ליבי ברוידה היא סיפור הצלחה מעורר השראה, המלמד על כוח רצון והתמדה. מינוס עשרה קילוגרם.

28/01/2016
עדה אופיר קבלו עדכונים מעדה
  • RSS

מי אני?

"ליבי ברוידה, בת 42, נשואה ואמא לארבעה, עובדת בנק, גרה ברמת גן".

כמה ירדת?

"ירדתי 10 ק"ג".

כמה זמן את שומרת על המשקל החדש?

"חצי שנה".

ליבי לפני התהליך (צילום: אלבום משפחתי)

נאבקנו על כל גרם עד שניצחנו

מה היו ההרגלי התזונה והספורט שלך לפני השינוי?

"כל החיים הייתי שמנה, הפחמימה היא החולשה שלי. מבחינת פעילות גופנית עשיתי רק הליכות".

מה היה הרגע שבו החלטת שאת עושה את זה?

"במשך שנים ניסיתי דיאטות אבל נכשלתי: עליתי, ירדתי, נתקעתי. כנראה שזה לא היה הזמן הנכון, שלא הייתי בשלה לתהליך. לפני שלוש שנים, לקראת החתונה של אחותי ידעתי שהרגע הנכון הגיע.

עם איזה קשיים התמודדת?

במשך תקופה ארוכה שבה הקפדתי על ספורט ותפריט מאוזן, תקופה שבה נתתי את כל כולי, המשקל לא זז, אפילו היו תקופות שעליתי קצת. כמו כן התגלתה בעיה רפואית שהוסיפה קושי - הגוף שלי לא יודע לפרק אינסולין.

ואיך התמודדת בתהליך?

שיתפתי את המדריכה שלי בקשיים. ביחד עם טופז דרזנר, הדיאטנית הראשית של שומרי משקל, ניסינו לשנות את התפריט, לבדוק מה לא תקין במזון שאני אוכלת וכך גילינו שיש לי בעיה רפואית. הפחתתי פחמימות למינימום האפשרי. לבסוף, בשילוב מעקב רפואי ושומרי משקל הצלחנו למצוא את התפריט המתאים וכך ירדתי 10 ק"ג.

כל הבית נרתם לתהליך: בעלי תמך בי, הצטרף לתוכנית של שומרי משקל וירד בעצמו, אפילו קיבל משקל כבוד. התמודדנו יחד עם קשיים והוא מבין מה עובר עלי. אני אוהבת לבשל, התחלתי לבשל מאכלים נטולי שומן. האורחים שלנו נהנים ממאכלים אלו ולא חשים בהבדל. לקינוח, מתכבדים בקפה ופירות. יש בבית עוגיות אבל מעט מאוד.

כיום אני מתאמנת בחדר כושר: אימוני כוח, אירובי. בנוסף, אני ובעלי חלק מקבוצה שמתאמנת לקראת מירוץ תל-אביב הקרוב, אנחנו מתכננים לרוץ 10 ק"מ.

ליבי אחרי התהליך (צילום: אלבום משפחתי)

בחורף האחרון הבן הגדול חגג בר מצווה וחיפשתי בגדים. הנטייה באופן אוטומטי, הייתה לחפש בגדים במידה 42-44, לכן התרגשתי כשהמוכרת התעקשה על מכנס צר ודקיק במידה 38-40 שאכן עלה עליי. לא האמנתי שאצליח.

מה הדבר שגורם לך לשמור על ההישג?

לקח לי שלוש שנים. אני ושירי המדריכה שלי נאבקנו על כל גרם עד שניצחנו. כל קילוגרם חרוט היטב. בתחילת הדרך לא האמנתי שאפשר. התמודדתי עם תפריט חדש ולא מגוון, שנבע מהבעיות הבריאותיות. עבדתי באופן אוטומטי, נתתי ללב ולכוח הרצון לנצח.

ההתמדה היא הכי חשובה: חלק גדול מתהליך הירידה במשקל הוא בזכות הקבוצה, מעגל התמיכה. ימי רביעי בהם אנחנו נפגשים, הם שלי. במשך שלוש שנים, למעט מקרים נדירים, לא פספסתי אף מפגש. הקבוצה שלנו מאוד מיוחדת, אנחנו כמו משפחה, הרבה חברויות יצאו מחוץ לגבולות שומרי משקל.

השינוי הציל את חיי, בלעדיו הייתי חולת סכרת היום. בזכות תשומת הלב והעובדה שלצוות בשומרי משקל היה חשוב כמוני. לאורך כל הדרך היינו עם היד על הדופק, חשבנו מסלולים מחדש, עד להצלחה.

הטיפים להצלחה של ליבי ברוידה:

1. לשתף את המדריכה, לא לשמור בבטן. המדריכה שלי הייתה שם בשבילי לאורך כל הדרך ולימדה אותי המון. אני עושה דיאטות מאז שאני בת 14, לא חשבתי שאפשר לחדש בנושא וטעיתי.

2. לא להפסיק להאמין בעצמך, ביכולת שלך לרדת במשקל.

3. לשתף את הסביבה ולקבל תמיכה מכל מי שאפשר.

4. לערוך רשימות: לבצע רישום ומעקב של האוכל. ככה אפשר לזהות את נקודות החולשה, להבין איפה את עומדת ביחס לדיאטה. אילולא המעקב והרישום לא היינו מבינים את מקור בעיה.

>>רוצים לרדת במשקל? הצטרפו לשומרי משקל ותתחילו לרזות. לפרטים לחצו כאן




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה