8 שיטות חכמות להיפטר מחשיבה שלילית

מצאת את עצמך שוקעת למרה השחורה ולא מצליחה לראות את האור? הטיפים הבאים יעזרו לך לסלול את הדרך המנטלית לעבר מחוזות האושר. אוקי, אושר זו מילה גדולה. לפחות לחוש קצת שמחה

26/01/2016
יסמין לוי קבלו עדכונים מיסמין
  • RSS

אושר

חשיבה שלילית היא אויב האנושות. כולם מטיפים לנו נגדה, סופרים מתקתקים רבי מכר סביב פמפום "אור ואהבה" ובגדול, החברה לא סובלת אנשים שמסתובבים עם פרצוף באדמה, מקטרים על החיים ורואים את חצי הכוס הריקה. פעם אחר פעם מביאים לנו עצות חכמות לאיך נוכל לראות את האור ומה עלינו לעשות כדי לסלק את החושך ממוחנו. אבל בינינו, לפעמים זה פשוט בלתי נמנע ואנחנו שוקעות לדאון כבד. אם זה בגלל בן הזוג שנטש, הבוס בעבודה, הסערה בחוץ או מה שזה לא יהיה – לפעמים אנחנולא מסוגלות לצאת מזה.

הנה כמה עצות טובות ממומחים שיכולות קצת לסייע ולהרים את המורל. גם אם לא, לפחות אתן יודעות מה ניתן לעשות כשתחליטו. האם תגיעו לזה? לא ברור אבל שווה לנסות.

1. לזהות שאתן במרה השחורה

כן, לזהות שיש בעיה זה חצי דרך אל הפתרון. אם תצליחו להבין שאתן חוות משבר ושזה לא המצב הרגיל שלכן תוכלו להתחיל לפתור את המשבר. אין מה לצפות שתבלו כל היום עם צחוקים ומוזיקה של טיילור סוויפט ברקע אבל לפחות כשמתחילה לחלחל ההבנה שצריך לעבוד על משהו פנימי יש סיכוי לשינוי. "תחושה שלילית היא כמו צעצוע מים לילדים", אומרת הפסיכולוגית אנדראה ברנדט, "היא לא יכול להישאר מתחת למים הרבה זמן והיא תצוף".

 2. לכתוב את הדברים

כן, לשפוך על הנייר ולהתבטא עוזר לשחרר מחשבות שליליות. טיפ זה מומלץ על ידי הפסיכותראפיסט והסופר ברטון גולדסמית', שמציע לכתוב יומן בו תכתבו 3-5 דברים שמשמחים אתכן בחיים. זה יכול להיות דברים קטנים לצד גדולים. העיקר שיהיו. עם הזמן תתחילו להיזכר יותר בדברים האלה ולהעריך אותם. מדובר בתהליך שעוזר מבחינה מנטלית. כאשר מעבירים לכתב את מה שחולף במוחנו, ככה אנחנו רואות את מה שאנחנו חושבות וזה מסייע כדי להתנקות מהמחשבות הרעילות.

3. להימנע מביטויים טוטאליים

הרבה כוח יש למילים שלנו וכדאי להימנע ממשפטים אבסולוטיים כמו "דברים לא מסתדרים לי בחיים" ועדיף לומר "לפעמים דברים לא מסתרים לי בחיים". זה הטיפ של הפסיכולוגית תמר חנסקי שנותנת משקל רב למה שאנחנו מוציאות מהפה. ככה אנחנו לומדות לקבל פרופורציות ולתת לאור להיכנס ולהאיר את החשכה העוטפת אותנו. אז בפעם הבא שתרצו לומר "החיים שלי חרא" פשוט תגידי "לפעמים החיים שלי חרא".

4. להיות נייטרלי

מחקר הוכיח שאנשים לא מדוכאים אינם בהכרח בעלי מחשבות חיוביות, הם פשוט בעלי מחשבות נייטרליות. כלומר, לא צריך להפך לגורו אושר מהלך בחיים, רק לנסות לאמץ קצת אדישות וחשיבה יותר אובייקטיבית. אז תכינו רשימה בה שיבצתן מצד ימין שלוש מחשבות שליליות ולידן את הגרסאות היותר נייטרליות של אותם אירועים. ככה תלמדו להתבונן במחשבות הקיצוניות שלכן מול המחשבות הנייטרליות. בסוף אולי תלמדו להוריד את מפלס הדרמה השלילית מחייכן.

5. לעשות טוב לאחרים

זה הזמן לפצוח בסדרת מעשים טובים ולהעביר את זה הלאה כי יש לזה אפקט מתגלגל. מתברר שהאושר שלנו יכול לצוץ מתוך כך שעשינו לאחר טוב. זו שיטה טובה להעביר את הפוקוס מתוך עצמנו כלפי חוץ. מדובר בשיטה ידועה שגורמת למדוכאים לחוש טוב עם עצמם. זה יכול לתת לנו תחושה טובה לגבי עצמנו ולבנות מחדש את הדימוי העצמי שלנו. כאשר אנחנו נדיבים אנחנו הכי נהנים מזה, לפני כולם. בלי לשים לב, תתחילו לצאת מהדיכי.

6. להכניס אנשים לבעיות שלך

אין סיבה להישאר לבד עם השיט שאתן עוברות. לתת לאנשים להיכנס לתוך הבעיות שלכן, לשתף עד הסוף יגרום לכן להבין שאינכן לבד במצוקה. מדובר בדבר שאינו מובן מאליו. אנחנו נוטות לחשוב שאף אחד לא יבין, שמה שאנחנו חוות זה בלעדי לנו וכאשר אנחנו משתפות אחרות מגלות שהרבה אנשים עוברים את אותו דבר. לפרוק עוזר וגם להקשיב נותן לנו דרך הסתכלות אחרת ומעודדת. כמובן, לא כדאי לחפור יותר מדי כי בסוף באמת תישארי לבד.

7.  להשוות את עצמך לעצמך

להשוות את עצמך לאנשים אחרים שהצליחו בגדול זה מתכון מובטח לדיכאון. אין טעם לקנא ולהביט לצדדים. חשוב להשוות את עצמך רק לעצמך, ללכת צעד צעד וכן לספוג השראה מהסביבה. כן, כך תוכלי לחוש שאתן בשליטה. אז כדאי לשים מטרות ריאליות לנגד עיניך. בדרך זו גם תוכלי למדוד את ההצלחות שלך. כשמביטים לעבר אחרות אז אין לנו תמונה ריאליסטית שלהם וקל ליפול.

 8.  להתלבש עבור עצמך

לא משנה אם את עובדת מהבית או סתם שוכבת על המיטה כמו זומבי בדאון, קומי ותתלבשי. משהו באקט הזה מכריח אותך להתמודדעם היום ועם החיים בכלל, להזיז את עצמך קדימה. אמנם מדובר בפעולה קטנה אבל היא משמעותית. כשמתלבשים, אפילו למען עצמנו,

אז זהו, מעכשיו תתעסקי בעצמך. ואם זה לא עוזר, אז יאללה, בקבוק קטן של ג'ק דניאלס ינחם אותך. או גלידה. מה שבא, ברוך הבא.

צילום: שאטרסטוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה