חדשות אופנה: שובן של דוגמניות העל

הטופ מודלס סינדי קרופורד, נעמי קמפבל וקלאודיה שיפר מראות לצעירות איך עושים את זה נכון, דולצ'ה וגבאנה פונים למוסלמים ו-H&M מסתבכת עם יהודים - כל מה שחם בעולם האופנה הבינלאומי

13/01/2016
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • RSS

שובן של הסופר מודלס המקוריות – סינדי קרופורד, נעמי קמפבל וקלאודיה שיפר

1169160_381403788650717_853687527_nנעמי, סינדי וקלאודיה - הדוגמניות הלוהטות של הניינטיז שבשבילן הומצא המושג סופר מודלס ובקמפיין אביב/קיץ 2016 לבלמן, הן מוכיחות שלדוגמניות על, הזמן רק עושה טוב.

הן היו הסופר מודלס המקוריות של הניינטיז – סינדי קרופורד (50 – בעוד חודש בדיוק), נעמי קמפבל (45) וקלאודיה שיפר (45) ועכשיו הן חזרו לככב בקמפיין אביב/קיץ 2016 של מותג העל בלמן, שנקרא The Originals .

רק בחודש אוקטובר בשבוע האופנה של פריס, הסתובב אוליבייה רוסטאן המנהל האמנותי של בלמן ואחד המעצבים הכי מתוקשרים היום כטווס בכל מקום נחשב בעיר האורות, כשצמודות אליו נון סטופ דבוקת דוגמניות העל הלוהטת ביותר– ג'יג'י חדיד, קנדל ג'נר וג'ורדן דאן. והנה לקמפיין האביב/קיץ של המותג, הוא מלהק דווקא את השלישייה האייקונית והבוגרת, זו שמלכה על שערי המגזינים ועל מסלולי המעצבים של שנות ה-90 הרחוקות.

14-peter-lindbergh-01.w1200.h630הקבוצה האייקונית והכמעט מלאה של הסופר מודלס, בצילום המפורסם של  צלם האופנה האייקוני לא פחות, פטר לינדברג, מ-1990 שפורסם על שער ווג בריטניה. קיצונית משמאל: קרופורד, רביעית מימין שיפר ושלישית מימין קמפבל.

סדרת צילומים החזקה בשחור ולבן צולמה בניו יורק ע"י סטיבן קליין ורוסטאן, שהוא אלוף העולם בייחצון עצמי בנוסף לייחצון בגדי המותג שהוא מעצב, מופיע גם הוא לצד כל אחת מהדוגמניות בחלק מסדרת הצילומים. "כשהייתי תלמיד ביה"ס בבורדו" מספר רוסטאן "היו אלה צילומי האדיטוריאל מהסוג הזה, שהבהירו לי איזה כוח משנה מציאות יש לאופנה. גם היום ניתן למצוא את הצילומים האייקונים שלהן, מופיעים על לוחות ההשראה של כמעט כל מעצב ובכל אטלייה. הנשים האלה משדרות כ"כ הרבה עוצמה" הוא מוסיף "שלא היה צורך בשום עזרים נוספים בצילומים, מלבד תאורה מינימלית בהירה, ופוקוס על הנשים עצמן שנמצאות במרכז התמונה. להגיד שעבורי העבודה איתן הייתה הגשמת חלום זו לא הגזמה".

917155_1541745982806061_1094122092_n(מתוך האינסטגרם של: balmain צילום: סטיב קליין)

916521_1506259189678171_866181125_nאוליבייה רוסטאן עם סינדי קרופורד - קמפיין אביב/קיץ 2016 לבלמן (מתוך האינסטגרם של: balmain צילום: סטיב קליין)

0wdy0liewtbhzbc7ru4אוליבייה רוסטאן עם נעמי קמפבל - קמפיין אביב/קיץ 2016 לבלמן (מתוך האינסטגרם של: balmain צילום: סטיב קליין)

*

חיג'אב שיק – קולקציית החיג'אבים הראשונה של דולצ'ה וגבאנה

12534390_794731417298735_945011318_n(מתוך האינסטגרם: stefanogabbana)

מותג היוקרה האיטלקי דולצ'ה וגבאנה יצר בשבוע שעבר סערה ברשת, כאשר הודיע כי ייצא בקולקציית חיג'אבים ועבאיות ראשונה. המותג פרסם הודעה לפיה: "הקולקציה היא תרגום חזותי קסום, של היופי והחן של האישה המוסלמית הנפלאה" – לא פחות.

סטפנו גבאנה חשף פריטים מתוך הקולקציה באינסטגרם האישי שלו, שמראים שימוש במוטיבים הזהים לאלה הבולטים בקולקציית אביב/קיץ 2016 של המותג כמו הדפסי הלימונים, השושנים, החרציות ושילובי התחרה, אך במינונים מתונים יותר ועם דומיננטיות לצבע השחור. הקולקציה תגיע כבר החודש לחנויות המותג במזרח התיכון, כמו גם לחנויות DG בלונדון, מינכן, מילנו ופריס.

אין זו הפעם הראשונה שמותג DG יוצא בקולקציית המיועדת לשוק ספציפי והם עיצבו בעבר קולקציה חד פעמית לשוק המקסיקני וגם לסין, יפן וברזיל. גם הפניה עם עיצוב מיוחד לשוק האופנה המוסלמי, איננה בלעדית ל-DG ומותגי האופנה של דונה קארן, טומי הילפיגר, המעצבת מוניק לולייה וגם ענקי מכירות כמו אתר נט-אה –פורטה האקסקלוסיבי ורשת H&M, כולם יצאו עם קולקציות או פריטים המיועדים לאישה המוסלמית.

נשים מוסלמיות במדינות עשירות כמו קטאר, דובאי וערב הסעודית אולי לובשות לבוש מסורתי, אבל הן צרכניות נלהבות של אופנה בכלל ומותגי יוקרה ומעצבי על בפרט. דיי אם נזכיר אישה מרשימה כמו השייחה מוזה מקטר, שהיא פאשן אייקון בקרב נשים מוסלמיות ונבחרה לא אחת לרשימות המתלבשות הטובות במגזינים של אופנה ברחבי העולם, אף שהיא מקפידה תמיד על כיסוי ראש ולבוש בהשראה מסורתית. למעשה, התחזיות מדברות על שוק אופנה שמוערך כי יגיע בשנים הקרובות ל-484 מיליארד דולר!! מספיק ממון, בשביל שכל מותג יוקרה יבקש לעצמו נתח בחגיגה.

12393603_622037231268907_1109494690_n(1)(מתוך האינסטגרם: stefanogabbana)

12523727_1695195800749086_289791174_n(מתוך האינסטגרם: stefanogabbana)

1515294_1671316569804164_928199958_n

*

צעיף הטלית של רשת H&M

רשת H&M מיהרה להסיר את צעיף הטלית מהחנויות, לאחר הסערה שהתעוררה ברשתות החברתיות ובאתרי יהדות עולמיים, שמחו על הדמיון הבולט בין הצעיף ובין הטלית שהיא כידוע תשמיש קדושה המשמש בזמן התפילה.

מרשת H&M נמסר "מעולם לא הייתה לנו כוונה לפגוע במישהו. עיצוב הצעיף הושפע מטרנד הפסים העכשווי. כולם מוזמנים לחנויות H&M ואנחנו אף פעם איננו נוקטים עמדה פוליטית או דתית".

למען האמת כבר בספטמבר בזמן שבוע האופנה של ניו יורק, פרסמתי כאן תמונה של ג'ינה ליינוס – CEO של מותג האופנה האמריקאי ג'יי קרו, שלבשה שכמיה דמוית טלית וציינתי ששכמיה דומה, נראתה בשבוע האופנה על מספר פאשיוניסטות מוכרות. איש לא פצה אז פה ולא צפצף. כנראה שכאשר ענקית עולמית כמו H&M אימצה את הטרנד, זה כבר נתפש כמוגזם.

חדשות אופנה14צעיף הטלית של רשת H&M ומשמאל ג'ינה ליינוס, בשבוע האופנה של ניו יורק בחודש ספטמבר, עם השכמייה הדומה לטלית

 *

 הדוגמן הישראלי סתיו סטרשקו מככב בקמפיין חדש לדיזל

resized_דיזל קמפיין קיץ 2016 , צילום Jordan Hemingway (2) (Custom)

את הקמפיין העולמי של דיזל לקיץ 2016 מוביל לראשונה הדוגמן הישראלי האנדרוגני, סתיו סטרשקו (24), מי שנחשף לציבור הרחב בתוכנית הטלוויזיה "האח הגדול VIP".

עבור סטרשקו שהופיע בעבר בפרסומת המדוברת לחברת טויוטה, אשר שיחקה עם המראה הנשי המתעתע שלו כמו גם בקמפיינים של קסטרו, טופטן, ריי בן ועוד, זהו ללא ספק הישג ענק בקריירה הבינ"ל, שכן הקמפיינים של דיזל נחשבים כפורצי דרך וללא ספק בעלי פרופיל בינלאומי גבוה במיוחד. לצדו של סטרנשקו בקמפיין מככב הזמר האמריקאי ואליל הבנות ג'ו ג'ונאס.

זו היא לא הפעם הראשונה שסטרשקו מדגמן עבור דיזל העולמית. ב 2014 הוא כבר צעד על המסלול, בתצוגה של המותג דיזל בלאק גולד בוונציה והוא ידוע כאחד הדוגמנים האהובים על המעצב האומנותי של המותג ניקולא פורמיקטי. הבחירה בסטרשקו בעל המראה האנדרוגיני המובהק, תואמת את מטרות הקמפיין שמעוניין לעורר שאלות בדבר טשטוש מגדרי ולכן על פי פורמיקטי: "חשוב מאוד שנכלול מגדרים שונים, מבני גוף וצבעים. זו הנורמה שלנו."

הקמפיין הנוכחי מגיב לתרבות הדיגיטלית של דיזל עם הפצה ופרסום באפליקציות כמו טינדר וגרינדר, סלולארי, אייפד, מסכים דיגיטליים ואתרי אינטרנט ופורמיקטי מוסיף: "אנחנו מתייחסים למירוץ המטורף אחר העוקבים באינסטגרם וצמצמום התקשורת הוורבאלית לאימוג'ים, השפה החדשה כמו האספרנטו ואם תרצו האידיש של הדור החדש. לכל הקמפיין מתלויים סדרת אימוג'ים שעוצבו במיוחד על ידי דיזל".

resized_דיזל קמפיין קיץ 2016 , צילום Jordan Hemingway (4) (Custom)

*

קרלי קלוס, הלוהטת נבחרה להוביל את קמפיין טופשופ העולמי לאביב/קיץ 2016 והיא הפנים החדשות של המותג

topshop_karlie_kloss_10

קלוס בת ה-23 היא כוכבת קמפיין אביב/קיץ  2016 של רשת האופנה טופשופ. קרלי היא אחת הדוגמניות הצעירות והבולטות היום בעולם, גם בזכות היותה דוגמנית מבוקשת שכיכבה על 34 שערים של ווג וצעדה על מסלולי התצוגות הנחשבות של ויקטוריה סיקריט והיא גם אחת מעשרת הדוגמניות המרוויחות ביותר לפי מגזין ווג. בנוסף, היא מהדוגמניות בעלות נוכחות חזקה ברשתות החברתיות וחברות מתוקשרת עם דוגמניות וסלבס בפרופיל גבוה. חברתה הטובה ביותר היא הזמרת טיילור סוויפט והשתיים מצולמות תדיר ביחד, עושות שופינג ומבלות.

אבל קלוס היא לא רק בחורה יפה: מיזם "העוגיות של קרלי" שהושק ב -2012 משווק את מותג העוגיות ללא גלוטן שלה ושל השפית כריסטינה טוסי. בהמשך סייעה בהאכלת ילדים מיעוטי יכולת מסביב לעולם, כמו גם תמיכה במעצבי אופנה אמריקאיים צעירים. לאחר שסיימה לימודי כתיבת קודים ותכנות מחשבים היא ייסדה את מלגת קרלי, שמימנה לימודי תוכנה והנדסה ברחבי אמריקה עבור 21 בנות מ-11 מדינות.

קייט פילן, מנהלת הקריאייטיב של טופשופ: "זה מרגש לקבל את קרלי בחזרה, שמונה שנים לאחר עבודת הדוגמנות הראשונה שלה וקמפיין טופשופ הראשון לצד ג'ורדן דאן. קלוס היא נערת טופשופ האולטימטיבית והסופר מודרנית - אושיית אופנה בעלת שם עולמי, אשת עסקים, יזמית ופילנתרופית ששמה יהדהד אצל כל הלקוחות הגלובליים שלנו בזכות כישרונותיה הרבים, שאיפותיה ותשוקותיה".

KarlieKlossTopshop13

*

גוצ'י  - קמפיין אביב/ קיץ 2016

A

קמפיין אביב/קיץ 2016 של גוצ'י צולם הפעם בברלין ובדיוק כמו הלוק החדש שיוצר המנהל האומנותי אלסנדרו מיקלה לקולקציה של המותג (השנייה בעיצובו) כך גם קמפיין הקיץ הבא, שונה באופן מוחלט מהקמפיינים הסקסיים הזוהרים, שזוהו בעבר עם מותג גוצ'י.

צילומי הקמפיין על רקע מקומות אורבניים אפלים משהו, מהווים ניגוד דרמטי לקולקציה הדקדנטית והנוצצת, עתירת האביזרים והצבעונית של המותג. שירותים ציבוריים, שירותי נשים במועדון לילה, תחנות רכבת התחתית וגגות בתים, כל אלה מהווים את הרקע לסיפר הדוניסטי וחסר דאגות לכאורה, שמיקלה בוחר לספר לנו בקמפיין הזה. האווירה סוריאליסטית והבגדים חלומיים וההשראה לקמפיין באה מהשפה החזותית ומהאסתטיקה הגרמנית של תרבות הפופ של שנות ה- 80 .

maxresdefault

gucci-ss16-advertising-campaign-glen-luchford-01__large

*

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה