טארט קרמל, שקדים, אגוזים ושוקולד

טארט עם שילוב אלוהי של טעמים מתוקים ואגוזים. רחלי זוסימן מפנקת אותנו

עוגה

כשקיבלתי את רשימת המצרכים לתחרות של "סוגת", היה לי ברור מה יהיה הקינוח שלי: טארט אגוזים וקרמל. אני מודה שסוג כזה של טארט אינו מהחביבים עליי, אך בכל זאת רציתי להתנסות בהכנתו. חיפשתי השראה בכל מיני מקומות, כדי שבכל זאת אכין קינוח שווה ומתוחכם יותר, שלא לומר שחיתותי. מצאתי את התשובה בבלוג Bakingdom – טארט עם קלתית קקאו (הוספתי גם קוקוס, בשביל הכיף), ומלית של קרמל ואגוזי לוז. את אגוזי הלוז החלפתי בשקדים, אגוזי מלך ופקאנים. הבלוגרית מ-Bakingdom קוראת לטארט הזה "הקינוח האהוב עליה", ואפשר להבין למה. קלתית פריכה, ועליה קרמל ואגוזים, עם קישוט שוקולדי. מוסיפים גם קצפת בצד, ומתענגים.
למרות שהטארט מרובה שלבים, בסך הכל הוא לא מסובך להכנה. את האגוזים ואת הקלתית אפשר להכין בנפרד ומראש, ובכלל – את כל הטארט ניתן להכין מראש ולשמור במקרר. הוא נהדר גם בימים שאחרי האפיה.

המצרכים:

לקלתית:
3/4 כוס קמח
1/4 כוס קוקוס
1/2 2 כפות קקאו
קורט מלח
113 גרם חמאה, רכה
1/3 כוס סוכר דק-דק
1 חלמון ביצה

למלית:
1 כוס סוכר דק-דק
1/4 כוס מים
1 כף דבש
3/4 כפית מלח
50 גרם חמאה, חתוכה לרבעים
1/2 כוס שמנת מתוקה
1/2 כוס שקדים
1/2 כוס אגוזי מלך
1/2 כוס אגוזי פקאן

לקישוט: 50 גרם שוקולד מריר

אופן ההכנה:

להכנת הקלתית מערבבים בקערה קמח, קקאו ומלח. שמים בקערת המיקסר חמאה וסוכר, ומערבלים לתערובת קרמית. מוסיפים חלמון ומערבלים עד שתערובת אחידה. מוסיפים את תערובת הקמח, ומערבלים במהירות נמוכה עד שנוצר בצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ושומרים במקרר במשך 15 דקות.
בינתיים, מחממים תנור לחום של 175 מעלות. משטחים את השקדים והאגוזים על תבנית התנור מרופדת בנייר אפיה. קולים בתנור במשך 7-10 דקות.
משמנים תבנית טארט בקוטר 23-24 ס"מ, מוציאים את הבצק מהמקרר ומשטחים על תחתית ודפנות התבנית. שומרים בפריזר במשך 30 דקות.
מוציאים את התבנית מהפריזר. אופים בתנור במשך 25-30 דקות. מוציאים מהתנור ומקררים לחלוטין.
להכנת המלית שמים מים, סוכר ודבש בסיר קטן. מערבבים ומביאים לרתיחה על להבה בינונית. ממשיכים לבשל עד שמתקבל צבע חום-דבש בהיר. מורידים מהאש. מוסיפים את המלח ומערבבים.
מוסיפים בכל פעם רבע מכמות החמאה, ומערבבים היטב עד שהחמאה נמסה והתערובת אחידה. יוצקים לסיר בזהירות את השמנת, ומערבבים היטב (אם יש גושים, אפשר לחמם מעט על להבה בינונית). מוסיפים את השקדים והאגוזים, ומבשלים על להבה בינונית במשך כ-2-3 דקות, עד שהעיסה מקבלת צבע חום-דבש כהה.
יוצקים את המלית על הקלתית. אופים 18-20 דקות, עד שהקרמל מבעבע. מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין, רצוי על רשת.
לקישוט, ממיסים את השוקולד במיקרוגל, ומזלפים על העוגה.
ניתן, ואף רצוי, להגיש עם קצפת.

והרי התוצאה:

לבלוג של רחלי זוסימן – פשוט מבשלת.

צילומים:

רחלי זוסימן.