למי אכפת שאת רצה לאט?

מסתכלת על אנשים רצים ועורכת רשימת תירוצים למה את לא יכולה? את לא לבד. קבלי רשימת תירוצים שנשים מספרות לעצמן כדי לא לרוץ, ואת הסיבות החשובות – למה כן

12/01/2016
טובית קידר קבלו עדכונים מטובית
  • RSS

למי אכפת שאת רצה לאט אדידס 2016

גם אם את לא מתכוונת להפוך לאצנית, ברור לכל בר דעת שפעילות גופנית מתונה היא חיונית לאורח חיים בריא, וריצה היא דווקא אחת הדרכים הפשוטות להכניס תנועה לחייכם. אז למה בכל זאת יש כל כך הרבה תירוצים והימנעות סביב הבחירה לצאת לרוץ? אולי כי זה דורש ארגון מחדש של המחשבות והתפיסות, אולי כי כל ההתחלות קשות, אולי סתם כי שמעת פעם מישהו אומר משהו על זה שריצה זה בעצם לא טוב. נו, תירוצים.

רשימת התירוצים "למה לא לרוץ" היא מהארוכות והיצירתיות שבנמצא, ותירוצים של נשים הם מהמובילים ברשימה. החל מחששות פיזיים, דרך אין לי זמן וכלה במצב הביטחוני. אמת או תירוץ? קצת מזה וקצת מזה, אבל תני לנו הזדמנות לשכנע אותך שזה באמת לא מסובך כמו שזה נראה. הנה 10 התירוצים הנשיים הכי משומשים בנוגע לריצה

סליחה, אני אישה עסוקה

1. אין לי זמן

הראשון שבתירוצים. אבל אף אחד לא אמר שחייבים לרוץ מרתון. כדי לעמוד בהמלצה של ארגוני הבריאות לאורח חיים בריא, מספיק אימון של כ-30 דקות כ-4 פעמים בשבוע. לא יכולה 4 פעמים בשבוע? גם פעמיים טוב. אפילו פעם אחת עדיפה על לא לנוע כלל, וכל מה שנדרש לשם כך זו חצי שעה בזמנך החופשי.

2 . לא יתפסו אותי מזיעה ובבגדי ספורט בחוץ

טוב, יש פאשניסטות שבאמת קשה להן לקבל את העובדה שהכי נוח בשיער אסוף ומתוח, ושעדיף בלי איפור כי הוא נמרח כשמזיעים. אבל האמת היא שאף אחד לא מסתכל על זה כשאת רצה. הרצים עסוקים בעצמם ואלה שאינם רצים מסתכלים בקנאה ומתרצים תירוצים.

3. זה יעשה לי קמטים

קמטים נוצרים כתוצאה מהזדקנות העור והידלדלות השרירים שעליהם הוא מונח. ואלו הם על פי רוב תוצר ישיר של טיפול לא נכון בעור.

כדי לשמור על מראה עור בריא ורענן צריך להימנע מחשיפה ישירה לקרני השמש על ידי תכשירים מתאימים, הליכה עם כובע והעדפת מסלולים מוצלים כשניתן, וכמובן להקפיד על תזונה בריאה, עשירה בחלבון (שבונה את השריר), צריכת שומנים טובים, שתייה מים מרובה  והימנעות מחיסכון מוגזם בקלוריות  – וכל אלה נכונים לרצים ולמי שאינם רצים כאחד.

4. גם ככה אני לא ישנה 

אז זה בדיוק הזמן להתחיל לרוץ!  ריצה מעניקה לגוף בוסט של אנרגיה שעליה הוא יכול להמשיך לעבוד שעות רבות. שמירה על אורח חיים ספורטיבי מחדשת את מאגרי האנרגיה ומובילה לחיוניות על פני כל היום והשבוע. יתרה מזאת, נמצא כי מי שרצים כדבר שבשגרה נהנים משנת לילה עמוקה, רצופה וטובה יותר, ולכן ערניים יותר במהלך היום.

למעשה, מחקר שנערך על עכברים הראה שחצי שעת ריצה משחררת במוח הורמונים בכמות שמספיקה להחליף תרופות נוגדות דיכאון, כך שבעקבותיה משתפרות גם איכות החיים וגם איכות השינה.

לא לשכוח מתיחות! | צילום: יח"צ adidas

זה לא לבריאות שלי

5. יש לי ברכיים חלשות

אם לא רצת מעולם סביר להניח שהגוף שלך זקוק לחיזוק, אבל כדאי לדעת שריצה נכונה, המשולבת באימוני חיזוק, דווקא תחזק את הברכיים שלך. חיזוק השרירים התומכים בברך יביא לשיפור יציבות המפרק ושיווי המשקל בכלל והריצה ידועה גם כפעילות בונת עצם (כשלעצמו עניין חשוב לנשים), ולכן תורמת בעצמה עוד לחיזוק הרגליים ושמירה על הברכיים.

רוצה להיות בטוחה שזה תירוץ? מחקר ארוך טווח שנערך באוניברסיטת בוסטון בקרב שתי קבוצות - של רצים ושאינם רצים - קבע חד משמעית כי לא נצפו יותר פגיעות ברך בקרב רצים, וכן כי צפיפות העצם שנצפתה אצל אלה הייתה גבוהה יותר באופן עקבי.

6. ריצה זה למעושרות

בניגוד להרבה אימונים אחרים, כאן את יכולה פשוט להתלבש, לנעול נעלי ריצה ולצאת מפתח הבית הישר אל האימון - בלי דמי מנוי, ובלי הוצאות דלק, חניה ותא אחסון.

אמנם מומלץ להיעזר במאמן טוב כדי ללמוד לרוץ נכון לפחות בתחילת הדרך, וכמובן להצטייד בציוד ריצה איכותי ומותאם לכם, אך זוהי הוצאה ראשונית ולא גבוהה.

7. אוי הלב

ריצה היא ספורט אירובי שמפתח סיבולת לב-ריאה, וניתן בקלות להתאימה לכושר הגופני של כל אדם. בהתמדה ובהתאמה לסף היכולת האישית, היא משפרת את פעילות הלב, ממריצה את מחזור הדם ומסייעת לטיפוח כושר גופני והפחתת אחוזי שומן בגוף, שמסייעים גם הם לפעולת הלב.

למעשה, מחקרים מוכיחים כי ריצה של כשעה בשבוע מפחיתה כמעט בחצי את הסיכוי לחלות במחלות לב.

זה לא אתם, זו אני

8. אני רצה לאט

נגלה לך סוד: לא כולנו נולדנו יוסיין בולט, ובוודאי שלא כולנו נועדנו למרוצים קצרים ומאומצים. אבל בריצה שמטרתה לטפח אורח חיים פעיל וספורטיבי אין משמעות למהירות. רוצי בקצב שלך, בזמן שלך והקפידי על הקשבה לגוף. מה שחשוב הוא לאפשר לגוף תנועה נכונה ורצופה של כחצי שעה ביום. למי אכפת אם את רצה לאט?

9. כשאני רצה אני כל הזמן רעבה ומשמינה

אכן כשפעילות גופנית הופכת לחלק משגרת החיים משתנים גם הרגלי האכילה, כך שאוכלים הרבה ארוחות קטנות לאורך כל היום. אבל בואי נפריד בין שני דברים חשובים - השמנה ועליה במשקל.
ריצה היא פעילות אירובית ששורפת קלוריות, מצמצמת את מאגרי השומן בגוף ומגדילה את מסת השריר. כלומר-  ההיפך מהשמנה. אבל היות ושריר שוקל יותר משומן, רצים רבים מבחינים בעלייה במשקל גופם לצד צמצום ההיקפים ואחוזי השומן בגוף. כלומר – יותר רזים, יותר חזקים, יותר בריאים.

למעשה כשרצים זוכים גם בבונוס - שריפת הקלוריות נמשכת גם לאחר שהאימון מסתיים, ולכן לאחר ריצה אפשר וצריך להזין את הגוף בארוחת התאוששות טובה, שכמעט בכלל לא "נספרת" באספקת הקלוריות היומית.

10. יש חושך/מחבל/גשם/מטרידנים שם בחוץ

על זה נאמר – תמיד יש משהו. אם דילגת מעל כל התירוצים הגעת לנסיבות סימן שאת ממש בשלה להתחיל לרוץ. חושך בחוץ? רוצי עם פנס? התראה בטחונית מאיימת? רוצי במגרש או בפארק העירוני, במקום סגור ומאובטח. חוששת לרוץ לבד? הצטרפי לקבוצה. יורד גשם? פתחי מכ׳מ גשם ולמדי את התחזית השבועית כדי לקבוע ריצה לימים נטולי משקעים.

ובונוס: ה"שרוטונים" עם סרטון משעשע על כל ה"שיט שבחורות אומרות כדי לא לעשות ספורט", שכל אישה יכולה למצוא בו את עצמה:

בקיצור, בטח כבר הבנת – לכל בעיה יש פתרון, ואם היא לא בעיה – היא פשוט תירוץ. אז קדימה, צאי לרוץ!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה