7 סיבות להפסיק לטגן בלי אף מילה על דיאטה

אין כמו טעם של שניצל טרי, אבל כבר מזמן ידוע שממש עדיף לנו בלעדיהם, ולא רק בגלל הקלוריות. 7 סיבות שיגרמו לכם להפסיק לטגן

04/01/2016
מורן מישל קבלו עדכונים ממורן
  • RSS

7 סיבות להפסיק לטגן (צילום: שאטרסטוק)

טיגון הוא ידידו הטוב של המטבח המהיר, ומה לעשות שבעומס היומיום כולנו חוטאים בחיפוש פתרונות קלים? הילדים חוזרים מבית הספר והגן, והאוכל חייב להיות מוכן מהר, החבר׳ה מגיעים לצפות בכדורגל והכי קל לזרוק צ׳יפס לסיר, ובואו לא נשכח – זה טעים.

אבל כבר מזמן ידוע שטיגון הוא רע לבריאות וממש לא מדובר על השמנה או קלוריות. טל רייכברד-גולברג, דיאטנית קלינית, מונה 7 סיבות להפסיק לטגן אוכל, בלי אף מילה על דיאטה. וגם הצעה למתכון מוצלח לשניצל ללא טיגון.

1.יותר שמן משמן

התזונה שלנו חייבת לכלול שומנים, אבל מבין כל אבות המזון שאנחנו צורכים מהשמן אנחנו זקוקים לכמות הכי קטנה. אחת הבעיות העיקריות בטיגון היא שאין לנו שליטה על כמות השמן הנספגת במזון שלרוב היא גבוהה בהרבה מהרצוי

2. שמן טוב, שמן רע

אמנם יש שמנים עם הרכב חומצות שומן יותר טוב או פחות טוב לבריאות, אבל גם השמן הכי טוב ניזוק בחימום ובטמפרטורות גבוהות עלול להתחמצן וליצור רדיקלים חופשיים, איכותו נפגמת והוא אף פוגע בתהליכים טבעיים בגוף. בקיצור - טיגון זו דרך בדוקה להפוך שמן טוב לשמן רע.

3. חומר סודי

תהליך נוסף שקורה בטיגון בעיקר במזונות עמילניים כמו הצ'יפס, הוא היווצרות חומר חדש בשם אקרילאמיד שמחקרים רפואיים רבים מייחסים לו שורה ארוכה של נזקים בריאותיים.

צ'יפס מטוגן? לא כדאי (צילום: שאטרסטוק)

4. לוקחים ללב

זו לא סיסמה, אלא מכניקה פשוטה. צריכה עודפת של שומן רווי נוטה להצטבר בדפנות העורקים ולהצר את כלי הדם, ובכך מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם לא סימפטי.

5. רע ללב, רע לכיס

דיברנו על שיקולי בריאות, עכשיו בואו נדבר על כסף. טיגון איכותי שממזער את הנזקים שבטיגון זה טיגון בשמן עמוק, בטמפרטורה מדויקת וללא שימוש חוזר בשמן. כך שכדי ליהנות ממנה מטוגנת בריאה יחסית צריך לקחת בחשבון שממזון מהיר, זול ונוח הגענו למנה יקרה ובזבזנית.

6. מה זה הריח הזה?

מכירים את הריח שעולה מפתחי אוורור של מסעדות שמטגנות צ׳יפס ופלטות מטוגנים, וכמה הוא שונה מהריח הנעים של הצ׳יפס הטרי עצמו? טוב, אלה השלכות הטיגון וככה מריח הבית שלכם אחרי שסיימתם את הארוחה המהירה והטעימה שלכם.

החליטו שאם כבר אוכלים מטוגן אז רק מחוץ לבית – ככה גם תשאירו את הריח הנורא מחוץ לביתכם וגם תפחיתו משמעותית את מספר הפעמים שאתם אוכלים מטוגן.

7. כבר יש תחליפים ממש טובים

בינינו, המטבח הביתי כל כך התפתח שיש תחליפים ממש מצוינים ופשוטים כמו מכשירים לטיגון ללא שמן ומוצרים ייעודים לבישול ללא טיגון. כך אפשר ליהנות מהמאכלים הקלאסיים והמטוגנים ללא נזקי הטיגון וללא מוצרים עתירי שמן בתזונה שלנו.

 >> לעמוד מתכונים למאכלים טעימים ולא מטוגנים לחצי כאן




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה