נס פח השמן (אבוקדו)

רחלי זוסימן גילתה את הקסם שבשמן אבוקדו. הוא כמו שמן זית, רק יותר בריא והוא הולך נהדר עם כל מאכל שבד"כ מוגש עם אבוקדו

אבוקדו

אני מרגישה כמו בלון מפונצ'ר שיצא לו כל האוויר. בשבוע וחצי האחרונים אין לי כוח לכלום. אני סוחבת איזו התקררות/הצטננות/וירוס שלא עובר, ומרגישה שאני מתנהלת מתוך בור עמוק של חוסר אנרגיה. ביום שני האחרון נערך אירוע לבלוגרים בחסות של מוצר חדש – שמן אבוקדו של חב' Avocadoil. למרות שהמוצר נראה לי מאוד מסקרן (אני מתה על אבוקדו), חשבתי להבריז. הייתי מותשת, מצב רוחי היה ירוד ביותר, והדיווחים על פקקים ברחבי איזור המרכז לא הועילו. בעלי החמוד, שהגיע קצת יותר מוקדם מהעבודה על מנת שאוכל לצאת מהבית, השפיע עליי שבכל זאת אצא, כדי שאהנה קצת. אז יצאתי. ונהניתי.

האירוע נערך במלון "דן אכדיה" ובמסגרתו קיבלנו הסבר על המוצר משף המלון (ההורס), אריק פורת, ומתומר, המנהל המקצועי של החברה. הכיבוד היה מתובל על טהרת שמן האבוקדו כמובן. התנסינו בהכנת כמה מנות (סלט טבולה עדשים, ברוסקטות, סלט פסטה ועוף), ולאחר מכן עברנו סדנה קצרה על צילום אוכל עם הצלם איל קרן. בסוף זכינו לארוחת ערב מטורפת, עם מגוון אדיר של מנות – כולן על טהרת שמן האבוקדו, כמובן. מדהים.

שמן אבוקדו מופק , כמה מפתיע, מאבוקדו. השמן ממוצה מהפרי עצמו בלבד, ללא קליפות וגרעינים. נדרשים 9 ק"ג של אבוקדו (ברוטו) על מנת להפיק חצי ליטר של שמן. לשמן יש טעם דומיננטי ומעט מעושן, והוא מומלץ מאוד לטיגון, משום שיש לו נקודת עישון גבוהה (255 מעלות). לשמן יש הרבה יתרונות בריאותיים: הוא מורכב משומנים חד בלתי רוויים, ועשיר מאוד בויטמין E (טוב לעור הפנים – ולכן בתעשיית הקוסמטיקה משתמשים בו הרבה). מדובר במעין שמן זית + +, אבל עם טעם הרבה יותר דומיננטי, שהבנתי שחלק מהאנשים עלולים לא לאהוב.

מה עושים איתו? הוא משתלב מצוין עם עגבניות (בסלסה למשל), דגים, הדרים, ירקות בגריל, פסטה, גבינות ועוד ועוד. כל דבר שילך טוב עם אבוקדו ילך טוב עם השמן הזה. שף אריק המליץ מאוד לטגן בו חביתות – במיוחד חביתות חלבונים, כי הוא מקנה טעם מעושן ועשיר לחביתה (מעניין אם הילדים יאהבו את זה, אני צריכה לנסות).

מסתבר ששמן אבוקדו מיוצר גם בניו זילנד ובדרום אמריקה, אבל המוצר הזה של Avocadoil הוא לחלוטין גאווה ישראלית ומיוצר בארץ. השמן מופק ברובו (כ-70%) מזן אס, והשאר מזן אטינגר.

דוגמאות למאכלים עם שמן אבוקדו שהוגשו לנו:

פופקורן על בסיס שמן אבוקדו (מאוד מאוד אהבתי, אבל זה לא חוכמה. אני לא מסוגלת לעמוד בפני פופקורן). שימו לב לצורת ההגשה החמודה.

חומוס עם שמן אבוקדו, במקום שמן זית

ברוסקטה עם ירקות קלויים וטפטופי שמן אבוקדו. אני הכנתי!

שקשוקה עם שמן אבוקדו

"בקלווה" של בשר טחון עם שמן אבוקדו

מאוד התלהבתי מהטבולה עדשים שחורות שהוכנה בערב (אין לי צילום טוב של המנה, לצערי), וזה אחד מהמתכונים שאני מתכוונת לנסות בקרוב. יהיה מעניין לנסות את השמן הזה במנות נוספות – אולי על פוקצ'ה, למשל.
ל-avocadoil יש גם דף בפייסבוק.

לבלוג של רחלי זוסימן – פשוט מבשלת.

צילומים:

רחלי זוסימן.

http://www.flickr.com/photos/vissago/