7 דברים מפתיעים שלא ידעתם על חלבון

חלבון הוא אחד מאבות המזון החשובים לבריאותנו, והוא גם מככב בתזונת ספורטאים ודיאטות פופולריות. הנה 7 עובדות על חלבון, חלקן מפתיעות ממש

16/12/2015
מורן מישל קבלו עדכונים ממורן
  • RSS

צריך לאכול כדי לגדול. לחלקנו אפילו הבטיחו שיבוא שוטר אם לא נסיים מהצלחת. אמרו לנו שאנחנו חייבים לסיים את העוף כדי שיהיו לנו שרירים חזקים, ושהרבה סוכר מזיק לשיניים. 9 עובדות מפתיעות על אחד מאבות המזון הכי חשובים לגופינו.

1. הצריכה המומלצת של חלבון ליום עומדת על כ-50 גרם חלבון בממוצע ב לנשים ו- 70 גרם חלבון עבור גברים, כמות שמתקבלת ממנה של חזה עוף אחד בערך (50 גרם). מומלץ לפזר את צריכת החלבון על פני כל היום בארוחות המכילות כ-20-30 גרם חלבון כדי להשיג השפעה מיטבית על השריר.

2.הכל באחד – חלבון מן החי הוא חלבון מלא, כלומר שמכיל את כל חומצות האמינו – גם את אלה שהגוף מייצר וגם את אלה שהוא סופג מהמזון, וניתן לקבלו באכילת בשר, ביצים ומוצרי חלב.

מקור טוב לחלבון

3. הגוף שלכם יכול לייצר חלבון בעצמו- אך לא בכמות מספקת. חלבון בנוי מ- 20 חומצות אמינו, כאשר 11 מתוכן הגוף יודע לייצר בכוחות עצמו. את ה-9 הנותרות מקבל הגוף דרך התזונה, ממזונות כמו ביצים, חזה עוף, מוצרי חלב או קטניות.

4. תזונה עשירה בחלבון חיונית למי שעוסקים בפעילות גופנית –לאחר פעילות גופנית יש להשיב לגוף כמות חלבון קטנה שיש בגביע קוטג', קופסת טונה או משקה חלבון, וחשוב לצרוך אותה עם פחמימה. כך החלבון ינוצל לשמירת השריר בעוד הפחמימה תשמש מקור לאנרגיה.

5. חטיפי חלבון ומשקאות חלבון כמו שייקים המבוססים על יוגורט או חלב לעוסקים בפעילות גופנית, מבוססים על חלבונים מסוגים שונים (מי גבינה, ביצה וקזאין) והם מקור טוב להשבת חלבון לגוף לאחר אימון. בשל זמני הספיגה השונים של כל חלבון, הם יזרימו חומצות אמינו בדם לפרק זמן ממושך יותר, ויאפשרו שובע לזמן ממושך יותר וגם יתרונות באימון לשמירה על השריר.

משקאות המבוססים על יוגורט (צילום: שאטרסטוק)

6. חטיפי חלבון תוצרת בית – קלים להכנה ומכילים ערכי חלבון גבוהים. שיבולת שועל, אגוזים שונים, חמאת בוטנים, חמאת שקדים, מייפל יוגורט או דבש, ואפילו טחינה, משמשים בסיס מעולה להכנת חטיפי חלבון טריים וביתיים.

7. רעבים לפחמימה? לידיעתכם נמצא לאחרונה שדווקא החלבון הוא שאחראי לתחושת השובע. הם מדכאים את תחושת הרעב במוח ולגוף לוקח יותר זמן לפרקם. זו גם הסיבה שאנחנו חשים עייפים לאחר ארוחות בשריות.

הכתבה נכתבה בסיוע יעל ברנר, דיאטנית קלינית




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה