מאוהבת במקצוע

כיצד אישה עוברת מהעסק המשפחתי היבש לייעוץ בתחום האהוב עליה בעולם? יועצת האפנה שלי שאלתיאל מקדישה את פועלה לנשים בעלות מידות נשיות.

15/02/2011
מערכת סלונה קבלו עדכונים ממערכת
  • RSS

לשלי שלתיאל, יועצת אופנה, יש המון מזל - היא מאוהבת במקצוע שלה. "עד שהגעתי לתחום האופנה", היא אומרת, "עבדתי במפעל המשפחתי שלנו, שקשור לתאורה, שבו עשיתי הכל אבל בעיקר ניהלתי את תחום הכספים. במקביל לקחתי כל מיני קורסים ובין השאר, מתוך אהבה גדולה לצבעים ואופנה, הגעתי לקורס ייעוץ תדמית. ופתאום, בום - אני מאוהבת, אני בהיי לא רגיל. היה לי ברור שגם אם אני נשארת לעבוד במפעל, אני נכנסת לתחום האופנה שהפך ליותר ויותר מרכזי בחיים שלי".

והבאת איתך למקצוע החדש גם טוויסט מסוים?

"העסק עדיין בהקמה, אבל מרגע שהתחלתי לייעץ לנשים בנוגע ללבוש, הייתי עדה לחווית הייאוש שלהן, שקשורה לעובדה שאין בשוק מידות ביניים נורמליות. נסי למצוא בחנויות דגמים יפים וסקסיים במידות 42-48 ולא תמצאי. אני עצמי במידה 44, ולא מוצאת את עצמי, לא בחנויות הרגילות לאופנת נשים ולא בחנויות למידות גדולות. אז כרגע אני יועצת אופנה שמתמחה במידות הביניים”.

איך את מתכוונת לפתור את בעיית הגודל?

"אני בדיוק מחפשת עכשיו מקור לייבוא בגדים במידות האלה. חיפשתי בארץ, ואין על מה לדבר. אני גם שמה דגש על גיזרה שצריכה להתאים לאישה עם קימורים, ולא לגוף ילדותי וזוויתי”.

בשלב הזה של השיחה עולה שאלת הקשיים בהקמת עסק עצמאי. שלי צוחקת, ואז לוקחת שאיפה גדולה של אוויר. "איזו שאלה?!", היא אומרת, "העניין הזה של לחפש מימון בעולם העסקים, כל הגישה אל נשים יזמיות, במילים עדינות, היא מאוד נוקשה. נשיםן צריכות לעבוד יותר קשה מיזמים גברים. התחושה היא שבקרב המשקיעים - נשים ועסקים הם שני דברים שלא באים ביחד באופן טבעי. אני ממש מרגישה שאני צריכה להתאמץ יותר. אולי אפילו, ואני מהססת להגיד את זה, להראות שאני יותר כוחנית”.

דווקא היה רושם שבשנים האחרונות נשים יזמיות קיבלו לגיטמציה חדשה.

"אולי מקבלים את זה בצורה יותר טבעית בתחום ההי-טק. אבל במישור הצרכני, בתחום האופנה וגם באינטרנט, זה יותר קשה".

את אמנם בחצי הדרך, אבל כבר צברת תובנות כלשהן?

"כל אישה צריכה, קודם כל, להשתמש בניסיון שלה מתחומים קודמים. לי אמנם יש ניסיון בענף התאורה, אבל גיליתי מהר שהניסיון הזה לא עוזר לי. דבר נוסף הוא, שכשעושים פרזנטציות, כדאי להראות תמיד נתונים פיננסיים, לתת הרבה הסברים ולהתאזר בסבלנות. עוד עניין", היא מוסיפה, "תמיד להשתמש בשירותי יחסי ציבור. היום מדברים קודם כל דרך התדמית החיצונית. אני ממליצה להתחיל לחפש יחצ"ן טוב עוד בשלבים המוקדמים של העסק, גם אם את סגורה רק על הרעיון הבסיסי. יחצ"ן שמכיר את תחום העסק שלך והעיקר, כמובן, הרבה אמונה בעצמך וברעיון שלך. לדעת שמדובר במטרה גדולה ושצריך להתקדם צעד צעד”.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה