3 מזונות שיעזרו לכם לשפר את הפוריות

היום כבר ידוע שתזונה נכונה ומאוזנת משפרת את הסיכויים להיכנס להריון. אז מה המקור הטוב ביותר לחלבון, איזה שומן כדאי לצרוך ולמה לא מומלץ לאכול סלט בערב? המלצות תזונתיות לשיפור הפוריות

08/12/2015
קליניקה קבלו עדכונים מקליניקה
  • RSS

קטניות לשיפור הפוריות. צילום: שאטרסטוק

מאת: אביב מסינגר

תזונה היא מרכיב חשוב שמשפיע על מצב הפוריות. הוכחה לכך נמצאה במחקרים רבים שנערכו בעשרות השנים האחרונות, והיום המלצות תזונה הם חלק בלתי נפרד מטיפולי פוריות. לעתים הן אף הנדבך החשוב והמשמעותי ביותר להצלחת הטיפולים. תהליך ההתעברות מלווה בפעילות הורמונלית המתאפשרת על ידי אספקת רכיבי תזונה חיוניים לגוף. המזון שאנו צורכים הוא המקור לרכיבים חיוניים כגון חלבון, שומן, פחמימות, ויטמינים, מינרלים ועוד. לכל אחד מהרכיבים האלה יש השפעה על מצב הבריאות שלנו, בכלל זה גם על מערכת הרבייה הנשית.

לדברי פאולה רוזנברג, מומחית לנטורופתיה ורפואה טבעית, בעולם המערבי לא יהיה מופרך לומר שכדי לשפר את יכולות הגוף לקלוט הריון ולהגביר את סיכויי הפוריות. צריך קודם כל לאכול פעמיים-שלוש בשבוע דגנים מלאים וקטניות, ולשלב עם ירקות, פירות ושומנים טובים. במילים אחרות: לדאוג לתזונה מאוזנת.

1. חלבון: להעדיף מהצומח

החלבון הוא אחד מאבות המזון ובעל חשיבות רבה בבניית רקמות הגוף והתפקוד שלהן, ובתוך כך הוא חיוני לתפקוד תקין של מערכת הפריון. החלבון מספק לגוף חומצות אמינו חיוניות שיכולות להגיע רק מהמזון, ולכן יש לצרוך חלבון באופן יומיומי. בשר, ביצים וחלב עשירים בחלבון, אך על פי רוזנברג ההמלצה היא לצרוך חלבון מהצומח. מקור מעולה לחלבון הוא הקטניות. על פי הרפואה הסינית, במקרים מסוימים, כמו למשל במקרה של אנמיה, ההמלצה תהיה לצרוך בשר.

2. התוספת שתופסת: אומגה 3 

על היתרונות ועל החשיבות של חומצות שומן מסוג אומגה 3 לאם ולתינוק כבר דובר רבות. אומגה 3 מסייעת לתפקוד התקין של כל רקמות הגוף של האישה ומכאן חשיבותה גם בתקופת ההתעברות. הגוף שלנו אינו מייצר בעצמו את חומצות השומן הללו ולכן הדרך להשיג אותן היא מהמזון (דגי ים ואצות) או באמצעות תוספי תזונה. במקרה זה, מכיוון שהדרך להשיג אומגה 3 מהמזון מעט מאתגרת, מציעה רוזנברג לצרוך תוסף מזון איכותי כדי להעשיר את כמות האומגה 3 בגוף מכיוון שזהו מרכיב חיוני גם במהלך ההריון עצמו.

3. סלט ירקות דווקא בבוקר

נשים רבות חוזרות בערב מהעבודה אחרי יום לחוץ וחושבות שאם הן יאכלו סלט ירקות הן יפצו את עצמן על התזונה הלקויה לאורך היום. לפי רוזנברג, ירקות טריים כדאי לאכול דווקא בשעות הבוקר - כאשר כמות אנזימי העיכול גדולה יותר ומאפשרת עיכול טוב יותר. בשעות הערב עדיף לאכול אוכל מבושל (דייסת שיבולת שועל למשל) או אם כבר ירקות – אז מבושלים או אפילו מוקפצים קלות. על פי הרפואה הסינית באוכל מבושל יש אנרגיה מהבישול והוא נספג טוב יותר. השינוי התזונתי חיוני לא רק לשלב ההתעברות אלא גם לאחריו. האישה עוברת תהליך ארוך של הריון, לידה והנקה לעתים – ובכל הזמן הזה, שמירה על תזונה מזינה ומגוונת תסייע לה לשמור על בריאותה ולמנוע בעיות כמו אנמיה, הידלדלות עצם או חוסר איזון הורמונלי.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה