אמא ובת בדיאטה אחת

נטע לא הייתה בדיאטה מעולם, מאירה הייתה עייפה מדיאטות שלא מצליחות. אבל ביחד הן הצליחו וירדו 14 ק"ג. סיפור הצלחה משפחתי

06/12/2015
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות
  • RSS

 מי אנחנו: נטע פוזין, בת 40, אלמנה+ שתי בנות. גרה בקיבוץ דורות ומאירה גראציאני, 60, נשואה+ 3. גרה במודיעין.

 כמה ירדתן?

נטע: 7 ק"ג, וממשיכה לרדת עד למשקל הכבוד.

מאירה: 7 ק"ג, וכרגע אני במשקל כבוד.

מאירה גרציאני: לפני ואחרי (צילום אלבום משפחתי)מאירה גרציאני: "חלמתי ללכת לישון ולקום בבוקר רזה" (צילום: אלבום משפחתי)

מה היו ההרגלי התזונה והספורט שלכן  לפני השינוי?

נטע: "בגדול חייתי על סנדויצים עם גבינה צהובה, אהבתי לאכול בלילה. כמעט ולא אכלתי ירקות. פעילות ספורטיבית הייתי עושה רק פילאטיס פעם בשבוע וזהו".

מאירה: " אני מנשנשת בשעות אחר הצהריים יותר מדי. פעמים רבות במקום לשתות הייתי אוכלת משהו. בעבר הייתי מנסה חדרי כושר אבל שנאתי את זה ולא הצלחתי להתמיד".

נטע פוזין: הדיאטה הראשונה בחיי נטע פוזין: "אף פעם לא עשיתי דיאטה, חייתי על סנדוויצ'ים בעיקר" (צילום: אלבום משפחתי)

מה היה הרגע שבו החלטתן שאתן עושה את זה?

נטע: "חברה התקשרה אליי להגיד לי שהיא מצטרפת לשומרי משקל, התלבטתי אבל החלטתי לנסות. הגעתי למפגש, היא הבריזה ואני נשארתי. אמא שלי כבר שנים בשומרי משקל, היא ניסתה לשכנע כבר זמן רב אבל זה לא דיבר אליי. אחרי שהתאלמנתי וחזרתי לשוק הפנויים פנויות התחלתי לשים לב לעצמי ולעבוד על עצמי. אהבתי את שומרי משקל כי זה לא באמת דיאטה זה אורח חיים".

מאירה: " קשה לשים את האצבע על משהו מסוים, אבל פתאום נופל האסימון שלא תמיד אפשר לאכול בלי ביקורת. שמתי לעצמי מטרה להגיע לכבוד כדי לדעת שעשיתי משהו".

עם איזה קשיים התמודדתן?

נטע: "ארוחות שישי אצל ההורים לא עוזרות בתהליך, אני תמיד חורגת. אבל זה לא מפיל אותי, אני תמיד מנסה לחזור לתלם. זה כמובן מבאס לגלות שעליתי בכמה גרמים בשקילה השבועית. אבל מצד שני לקחתי את התהליך באיזי ולא הרעבתי את עצמי. חשוב לי יותר התהליך מאשר הדיאטה."

מאירה: "קשיים לא חסר כי יש המן פיתויים. אני אוהבת לאכול במסעדות ואנחנו משפחה של בשלנים אז מפגשים סובבים סביב האוכל. בימי שישי אני מרשה לעצמי ליהנות אבל שומרת על גבולות ולא נסחפת. הבת שלי מעודדת אותי שלא אוכל יותר מדי ואנחנו שומרות אחת על השנייה. כשהייתי צעירה רציתי לרזות מהר – לקום בבוקר, רזה. הפעם העדפתי לרדת לאט ובטוח ואפילו אם זה יקח לי המון זמן אני לא ממהרת, זה מרגיע את הראש, ולא נכנסים לסחרור. עשיתי את כל הדיאטת שיש, והכל שטויות, את במרדף. "

מה היה הדבר שגרם לך להבין שרזית?

נטע: "בקילו האחרון אנשים התחילו להחמיא לי. פתאום הזזתי שני חורים בחגורה . אני גם רואה תמונות של לפני ואחרי".

מאירה: " אחרי ארבעה ק"ג התחלתי להרגיש שהבגדים קצת רפויים, שהצמיג בבטן קטן. והכי לא יאומן כמויות המחמאות, אנשים מחמיאים ומתעניינים זה נהדר".

איך אתן תומכות אחת בשניה?

"אנחנו מתעדכנות בכל שבוע מה התוצאות של השקילה. היא מתייעצת איתי מה לבשל בשישי, ותמיד היא מכינה המון המון סלטים. לפעמים כשקשה לי אני מתקשרת אליה והיא עוזרת לי להתגבר. אנחנו משתפות מתכונים, ברגעים של אושר מירידה אוקושי מעלייה. אנחנו מבינות אחת את השניה בלי הרבה מילים.

" אנחנו מתעדכנות בירידה, מעודדות אחת את השניה. אני נותנת לה מתכונים. זאת פעם ראשונה בחיים שלה שהיא עושה דיאטה. ואני וותיקה בדיטות, היה לה קשה להבין את התזונה החדשה ואני נתתי לה את הטיפים שצברתי בחיים. בימי ישי אנחנו שומרות אחת על השניה בארוחה.

מה הדבר שגורם לך לשמור על ההישג?

"אני מרגישה הרבה יותר בריאה, אני פעילה ואני מרגישה שהגוף שלי חזק. כמובן המחמאות מסביב עוזרות מאוד. יש היום מזונות שאני לא מאמינה שפעם הכנסתי לגוף"

הפידבקים שאני מקבלת מסביב, וחוסר הרצון להרגיש שהג'ינס לוחץ או שקשה לי בפעילות הגופנית. יש המון מודעות לבריאות ולשמירה על משקל תקין.. אני כבר רגילה לא להכניס הביתה בורקסים, פיתות, אני כבר לא מתייחסת למשקל אלא לבריאות.

3 טיפים להצלחה של נטע

להכין סלט ענקי לכל היום, לנשנושים במהלך היום

לשתות המון מים

לשלב פעילות ספורטיבית, זה נפלא לגוף.

זה לא זבנג וגמרנו. עדיף לקחת את הזמן כדי להטמיע את התהליך של שינוי תזונתי. זה מוכיח את עצמו לאורך זמן וקל יותר לשמור על התוצאות.

3 טיפים להצלחה של מאירה

להכין מראש את הכריך, הירקות וכל מה שעוזר לנו לא לנשנש בעבודה.

כשמתחשק לנשנש קודם שותים משהו – קפה, תה ירוק ואפילו מים. זה עוזר ומרגיע את התחושה של הנשנוש.

לא להכניס פיתויים הביתה. אצלי בבית אין ערימות של עוגיות ודברים כאלה.

>>רוצה לפתוח דף חדש בהרגלי התזונה? הצטרפי לשומרי משקל עכשיו!




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה