9 טיפים לסוכרתי במשרה מלאה

איך בכל זאת מצליחים לשמור על מקום העבודה, על הבריאות ועל השפיות? עו"ד תמר טלמון, חולת סוכרת נעורים, תורמת מנסיונה: 9 טיפים מועילים שכל חולה סוכרת שעובד במשרה מלאה ותובענית חייב לאמץ לעצמו

23/11/2015
עו"ד תמר טלמון קבלו עדכונים מעו"ד תמר
  • RSS

טיפים לסוכרתי. צילום: שאטרסטוק

בימים הראשונים שלי כחולה בסוכרת נעורים, בשנה ה-25 לחיי, ניסיתי רבות להבין עד כמה חיי עתידים להשתנות. אני מודה, עד היום אני מופתעת מחדש מהרבדים הרבים שיש לסוכרת. מאמר שמצאתי בגוגל סיפר לי כי לא רק שכל חיי אצטרך להזריק, לדקור, למדוד, לספור, לדאוג, לתכנן ולעקוב, מעתה גם אתקשה לשמור על מקום עבודתי. באותה עת חשבתי שזה שטויות, לא הבנתי מה בין שמיטה להר סיני. היום, ארבע שנים אחרי הגילוי, אחרי שני תארים ראשונים, התמחות ועבודה כעורכת דין במשרד עורכי דין מוביל, אני מבינה. הכל קשה, ובעיקר קשה יותר מלכל השאר ואני, כמו רבים אחרים, חיה כדי לספר את הסיפור שהוא ממש לא אגדה.

אז איך בכל זאת מצליחים לשמור על מקום העבודה, על הבריאות והשפיות? מאחר ואני עובדת בין 10-12 שעות בכל יום וצברתי מעט ניסיון בהתמודדות עם סוכרת נעורים במהלך העבודה אשתף אתכם בכמה טיפים אותם מצאתי כמועילים:

  1. שגרה - זו לא מילה גסה. סדר יום קבוע או לכל הפחות ידוע מראש שומר על התזונה ועל המצב הנפשי רגוע יותר. תזונה ונפש מאוזנת שומרות על איזון הסוכר בגוף.

  1. תכנון מראש - אוכל נכון עבורי תמיד נמצא בהישג יד כך שאינני מתפתה (כמעט) למה שלא כדאי שאוכל ובכך שומרת על ערכי סוכר תקינים בגופי.

  1. ליידע את המעסיק - המעסיק צריך לדעת. אפילו שזה לא נעים, אפילו שאנחנו רוצים להיות רגילים. הרי מרפי וודאי יקום לתחייה וידאג לכך שנפילת סוכר תגיע ברגע הלא נכון ואם היא מגיעה בישיבה חשובה עם לקוחות מחו"ל, זה לא הזמן להסביר או להתנצל.

  1. חדר כושר - וכמה שיותר! כדאי תמיד להביא בגדי ספורט למשרד ומנה או שתי מנות פחמימה כארוחה לפני אימון, כך אני לא צריכה לעבור בבית ולשמוע את הספה קוראת לי שאבוא לארח לה חברה אחרי שיום שלם לא נפגשנו. הקפדה על פעילות גופנית קבועה מסייעת באיזון הסוכר.

  1. דיאטנית - עצה קטנה ממני, תכניסו את עצמכם למסגרת. במהלך ארבע השנים האחרונות השכלתי בענייני תזונה וספורט יותר משאי פעם רציתי לדעת, אני כמו מחשבון ערך תזונתי ואני מבינה יותר מרוב אנשי המקצוע שנפגשתי איתם בעניין זה בשנים האחרונות, ובכל זאת, אני צריכה גורם חיצוני להעביר אליו חלק מהאחריות. כך, אוכל להתייעץ אתו לפעמים ובעיקר אמסד זמן בו באופן קבוע אביט לשבוע החולף ואשים לב האם הייתי מאוזנת מבחינת הסוכר

  2. ידע - ידע זה כוח, לא רק בעבודה אלא גם בסוכרת. ככל שתטיבו להבין את המחלה הזו כך ההתמודדות איתה תהיה פחות מפתיעה ולא כל שינוי בסדר היום יזרוק אתכם להיפו או להיפר. דוגמא קטנה: תדעו כמה פחמימות יש בדברים שאתם לא מתכננים לאכול אבל ברור לכם שלפעמים "לא תהיה ברירה", בין היתר, כי ממש בא לכם. למשל, העוגיות היבשות בחדר הישיבות, אלה שלכולם נראות כמו בזבוז קלוריות אבל לכם, מפאת המחסור, נראים כמו עוגת שוקולד חמה נוטפת קרם שוקולד וניל וקצפת, המשקאות הממותקים שתמיד יש בכל הרמת כוסית משרדית, הדבר המתוק שאתם מחזיקים בתיק למקרה חירום וכו'.

  3.  היערכות למקרה חירום - בימים ארוכים מאוד אני מביאה איתי חטיף חלבון, גם זה לא פחמימה וגם אני מרגישה כמו ספורטאית מצטיינת תוך כדי ישיבה, זו ארוחה "חינם" לאלו שמזריקים את האינסולין מביננו.

  4.  לעצור בין משימה למשימה - מי כמוני יודעת, סדר היום העמוס של עורכי דין משלב המון משימות, קטנות כגדולות, ולפעמים אין זמן לנשום, שלא לדבר על לאכול. כשאני מסיימת משימה אני קודם כל מודדת את רמת הסוכר. כך, אני מזכירה לעצמי שאני חייבת לדאוג לגוף שלי; לאכול, לשתות מים ולהזריק אינסולין במידת הצורך. אף אחד לא יזכור את זה בשבילי.

  5.  סלחנות - אני חושבת שהדבר שהכי מפריע לי במחלה זו כמות המשאבים המנטליים שאני משקיעה בה ביום. במובן הזה, הגעתי למסקנה מבוססת ניסיון - זה לא עומד להשתנות. החיים שלי חשובים מספיק כדי שאשקיע בהם זמן יקר. לכן, אני סולחת לעצמי אם יש לי נפילת סוכר שגורמת לי להאט את הקצב, אני סולחת לעצמי אם יש לי סוכר גבוה מדי מכדי לחשוב, אני סולחת לעצמי אם אני צריכה לאכול יותר פעמים במהלך היום. אני סולחת לעצמי כי אני מרגישה באמת ובתמים שאני חזקה ומסוגלת להיות כמו כל האנשים המוכשרים והאמביציוזיים שמסביבי שמשקיעים את נשמתם בעבודה, רק שלהבדיל מהם, אני עושה את זה עם תוספת סוכר. אין לי ספק שלא כל אחד יכול.

* הכותבת היא עורכת דין לענייני היי-טק ותשתיות במשרד שנהב ושות', חולה בסוכרת נעורים מגיל 24 ומתנדבת באגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) JDRF ישראל.

.

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה