לצחוק כל הדרך למרפאת השיניים

עם דגש על משפחתיות ויחס אישי, מאפשרת מנוחי ללקוחותיה לשכוח מהעובדה שהם עומדים בפני ניתוחי שיניים מורכבים, ולהתמסר לצוות הרפואי ללא חשש. איך היא עושה את זה?

23/11/2015
שחר קיסינג'ר קבלו עדכונים משחר
  • RSS

מי (מפחד) מרופא שיניים? צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

אין כמעט אדם שלא חרד מביקור אצל רופא שיניים. מכל הפחדים האנושיים המגוונים, אחד המובילים שבהם הוא לשבת על ספת הרופא המתקווננת לקראת זמזום המקדחה המאיים. זה ברור ומובן.

מה כל כך מפחיד בטיפול שיניים יחסית לטיפולים אחרים?

"למעלה ממיליון וחצי ישראלים חרדים מטיפולי שיניים, והחרדה הדנטלית הזו, לצערי, לא נעלמת עם הגיל", אומרת מנוחי אנסבכר, בעלת מרפאת השיניים "טופ סמייל" בירושלים. "היא גם לא נובעת מהכאב או מהרעשים האיומים של המכשירים, אף על פי שאלו בוודאי שלא עוזרים.

הפחד הזה משקף חרדה עמוקה הרבה יותר שלא ניתנת לשליטה על ידי ההיגיון. כלומר, גם אם ירגיעו אותם ויסבירו להם שמדובר בהליך מהיר ושזריקת ההרדמה תמנע מהם את תחושת הכאב, החוששים מרופאי שיניים עדיין לא יירגעו".

אווירה נעימה ומרגיעה. צילום באדיבות טופ סמייל

בדיוק מסיבה זו החליטה אוסבכר (35) שבמרפאת השיניים שבבעלותה דברים ייראו אחרת. מבחינתה, הדבר החשוב ביותר במרפאת שיניים, מלבד כח אדם מקצועי ומנוסה, הוא להשרות אווירה נעימה ומרגיעה על הלקוחות.

"כשאנשים מגיעים לרופא שיניים ובטח כשמדובר בהליך מורכב כל כך כמו השתלות, הם בדרך כלל חרדתיים", היא מספרת. "אני נמצאת במרפאה כמעט כל יום, ובימים של טיפולי שתלים וכירורגיה רצינית, אני שם לאורך כל שעות היום. אני מכירה את כל המטופלים שלי, וגם הם אותי, והם יודעים שהם יכולים לפנות אלי ולשוחח איתי על הכל.

 מוסיקה קלאסית בזמן הטיפול. צילום באדיבות טופ סמייל

אז איך מרגיעים את הלקוחות?

מאד חשוב לי להקנות להם אווירה חמה ומשפחתית כדי שירגישו כמה שיותר בנוח, וזה עובד. אנחנו משמיעים למשל מוזיקה קלאסית, יש לנו פינת קפה ותה, אנשים מגיעים וכיף להם. איך לקוח אמר לי פעם? 'אני בא לפה לבילוי', ומדובר במרפאת שיניים, כן?"

למנוחי חשוב גם שהצוות הרפואי יהיה מגוון ומקצועי, ושכל אחד יהיה אמון על התחום בו הוא הכי טוב. המרפאה עצמה מתמקדת בעיקר בשתלים, אולם מציעה גם מגוון רחב של טיפולים, כולל צילום פנורמי וצילום סי.טי שניתן לבצע ישירות במרפאה, יתרון החוסך למטופלים את הצורך ללכת ולתאם גם עם מכון הצילום.

מה הכי חשוב לזכור כשמנהלים עסק?

"בכל מקום שבו משרתים לקוחות, חשוב לדעת להציב גבולות. חייב להיות סדר. זה אומר שלפעמים לקוחות עלולים לנצל את הקשר האישי ולקחת את הדברים למקום לא נכון. למשל, לדרוש יחס מועדף על חשבון לקוחות אחרים. במקרה כזה צריך לזכור לא להיבהל; להיות בקשר אישי עם הלקוח כדי לעזור לו בפתרון הבעיה, אבל גם לא לפחד להציב גבולות כשצריך. מנהל צריך לדעת לעמוד על הכללים, לשמור על לוחות הזמנים ולנהל נכון".

>> לעמוד הפייסבוק של טופ סמייל

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק  הנחת CashBack ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה