אוכל, שתייה, עסק, אישה

היא עסקה שנים בתחום הנדל"ן עד שנקרתה בדרכה הזדמנות לשנות כיוון והיא קפצה עליה בשתי ידיים, על אף שלא היה לה ניסיון בתחום. הכירו את אודליה, שמנהלת בהצלחה את מסעדת "כרמים" בבאר שבע

בחורה עם מחשב נייד

אוהבת אתגרים חדשים - אודליה ממסעדת "כרמים". צילום: ארט ספוט

אודליה חכים היא מסוג האנשים שנותנים לחיים לסחוף אותם למקומות בלתי צפויים. רק כך אפשר להסביר למה סוכנת נדל"ן מסחרי עם קריירה מוצלחת, החליטה לקחת צ'אנס ולהפוך לשותפה ולמנהלת מסעדה שרק הושקה, בלי שום ניסיון בתחום.

את השותפים שלה במסעדת "כרמים", שנפתחה בקיץ שעבר, הכירה כשחיפשה מקום לסניף החדש שלה בתחום הנדל"ן בבאר שבע, עיר מגוריה. אחד השותפים קיבל רגליים קרות ובאופן מפתיע היא נענתה להצעה העסקית של השותפים האחרים להכנס לנעליו.

על רקע העובדה שאין לך שום רקע במסעדנות בטח התלבטת קשות?

חכים (צוחקת): "האמת היא שדווקא לא. אני לא מפחדת משינויים ומאתגרים וגם האמנתי וידעתי שצריך מסעדת שף כמו 'כרמים' בבאר שבע. יש סניף נוסף מצליח מאוד  בכניסה למושב סגולה וגם בעיר שלנו מחפשים מקום עם אוכל טוב, מושקע ואיכותי. אני בטח ובטח לא אגיד לך שנכנסתי לנהל את המסעדה והכל הלך לי חלק. ממש לא.

היו ימים שזה נראה לי בלתי אפשרי אבל לזכותי ייאמר שאני בן אדם שלומד מהר, עקשן, ובעיקר אני מאמינה שדברים לא סתם נקרים בדרכי. אני כל יום לומדת דברים חדשים וכל יום אני גם עושה טעויות, אז אני מדברת עם עצמי, מבקרת את עצמי ויום למחרת קמה בבוקר עם תובנות חדשות ועם רעיונות לתיקונים ושיפורים. הטיפ שלי לכל אישה הוא לראות את הדברים באופן חיובי תמיד".

פתחתם את המסעדה ביום הראשון של מבצע צוק איתן. איך התמודדתם עם האתגר?

"לפני הפתיחה עשינו עבודת שיווק מעולה למסעדה וצריך גם לזכור שהקהל הבאר שבעי מורגל לסיטואציה הבטחונית הלא פשוטה. בפועל, הימים הראשונים לפתיחת המסעדה היו מאוד אינטנסיביים. אנשים הגיעו אלינו בין המתקפות הצבאיות. תשמעי, בתור עצמאית שגרה שנים בדרום, אני יודעת טוב מאוד שאין לי ברירה ואני חייבת לייצר לעצמי הכנסות בכל מצב. אני אם חד הורית, מעולם לא קיבלתי מזונות והנה אני שורדת".

אוכלים גם בתקופת חירום - מסעדת "כרמים" בבאר שבע. צילום: ארט ספוט

 את אמא לשתי בנות ואת גם ממשיכה לעסוק בתחום הנדל"ן. איך את מג'נגלת בין כל אלה?

"עם יד על הלב, בבית יש לי שקט תעשייתי. הבנות שלי הן מה שנקרא 'ילדות טובות'. אני חושבת שבמובנים רבים ילדים במשפחה של גרושים מתבגרים יותר מהר. בנוסף לזה, אני דואגת גם שהן תמיד יהיו עסוקות – חוגים, תנועות נוער. אני מאמינה שאם הילדים עסוקים, אין להם זמן להסתבך בשטויות.

אבל אני לא רוצה לצייר לך תמונה אידיאלית כי אני כן משלמת מחיר על העיסוק האינטנסיבי שלי בקריירה. זה למשל מאוד פוגע לי בחיי החברה. אימא שלי מאד רוצה שאני אמצא בן זוג. נראה לי שזה היעד הבא שאני הולכת לכבוש".

מה לא תסכימי שייפגע בגלל העבודה?

"אני לא יוצאת מהבית בבוקר לפני שאני מכינה אוכל לבנות. זה מרגיע אותי לדעת שכשהן חוזרות הביתה בצהריים יש להן אוכל ביתי וחם".

איזה טיפ תתני למישהי שרוצה להתחיל דרך מקצועית חדשה ואין לה ניסיון קודם?

"יש לי שני טיפים; אני תמיד שואפת ליותר טוב אבל תוך כדי בקרה עצמית. תבדקי את עצמך, כי כולם טועים ורק אם תביני בצורה הטובה ביותר איפה טעית, תוכלי לתקן בצורה הכי טובה.

הטיפ השני קשור לתחום המסעדנות. בתחום הזה למדתי שדוגמא אישית היא דבר מאוד חשוב. אז אם שוטף הכלים לא מגיע, אין לי בעיה לקפל את השרוולים, להכנס למטבח ולעשות את העבודה שלו. אני מאמינה שכשהעובדים בעסק רואים את המחויבות הטוטאלית שלך, הם יהיו מוכנים לתת גם מעצמם".

 .

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת  CashBack  ללקוחות הבנק.

מתכון לכתף טלה אפויה בסילאן וטימין / השף סהר רפאל, מסעדת "כרמים"

כתף טלה בסילאן וטימין של מסעדת "כרמים". צילום: יח''צ כרמים

:מצרכים

כתף טלה במשקל 2 ק"ג

מלח גס לפי הטעם

פלפל שחור גרוס

עלים מצרור טימין

10 שיני שום

2 כפות סילאן

 

אופן ההכנה:

1. מתבלים את הכתף במלח גס ופלפל שחור. יוצרים בבשר חריצים בעזרת סכין, ומכניסים לתוכם את שיני השום. מפזרים את הטימין מעל ובתוך הכתף. מורחים את הכתף בסילאן.

2. מעבירים לתבנית אפייה ומכסים ברדיד אלומיניום. מחממים תנור ל-170 מעלות ואופים במשך שעה ו-20 דקות. מסירים את רדיד האלומיניום, ואופים עוד 45 דקות, עד שהבשר משחים. מגישים חם.

לצד המנה תוכלו להגיש משקה מרענן ללילות הקיץ החמים שצובעים את מרחבינו

–  יין רוזה בשילוב קרחוניות, נענע ולימוון.

אופן הכנת המשקה:

קוצצים נענע ולימון

מכניסים לתוך מים ומערבבים

עם קוביות קרח ומכניסים עד להקפאה

מוזגים כוס יין רוזה, מוסיפים 3 קוביות לימוננע

¼ מי טוניק