מה השיער שלנו אוהב לאכול?

כבר מזמן יודעים שמה שאנחנו מכניסות לפה נכנס לא רק ישר לירכיים, אלא משפיע באופן ישיר על מראה השיער והציפורניים שלנו. איך האיזון התזונתי שלנו משפיע על בריאות השיער?

09/11/2015
עדה אופיר קבלו עדכונים מעדה
  • RSS

אלטמן רוטס איזון תזונתי נובמבר 2015

כל אחת מכירה את הרגע הזה כשהיא פוקחת עיניים, מנקה היטב את הפנים ומעיפה מבט חטוף במראה. להיות או לא להיות, השנייה המכרעת ביום. מבעד למראה השיער נראה עייף, יבש, חסר חיים. התחלנו את היום ברגל שמאל, התיאבון נעלם עוד לפני שהבחנו בקיומו. ל- hair day Bad, יש קשר הדוק למה שאנחנו מכניסות (או לא מכניסות) לפה.

אנחנו יכולות להיות מסוג הנשים האלו שמודעות לעצמן, שטיפוח ומראה השיער חשוב להן ושלא שוכחות את הטיפול החודשי אצל הקוסמטיקאית. עדין, לעיתים אנחנו עלולות לסבול מנשירת שיער. השגרה היום-יומית יכולה לגרום לנו למעידות, לאכול מזון לא בריא, להתפתות לדיאטות כאסח למיניהן, לאכול מזון מעובד.  כל אלו יגרמו לחוסר איזון תזונתי, יצרו מחסור בוויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף שלנו, מה שיפגע ישירות במראה הציפורניים והשיער.

  

איך התזונה משפיעה על מראה השיער והציפורניים שלנו?

1. דיאטות כאסח - כשאנחנו רוצות לרזות ומהר, אנחנו נוטות להתפתות לדיאטות המבוססות לרוב על סוג מזון בודד או מגוון מצומצם של מזונות, כזה שלא מספק את כל אבות המזון והגוף זוכה לירידה דרסטית ולא מאוזנת במשקל.

2. איכות התזונה- הפיתוי למתוק, למזון מהיר, לאוכל מעובד ולא בריא, רווי בצבעי מאכל ומוצרי טעם וריח.

3. ארוחות לא סדירות - ארוחות בשעות לא קבועות, דילוג על ארוחה במשך היום או להיזכר בערב ששכחנו לאכול, להרגיש את הרעב וכתוצאה מכך לאכול מהר, מכל הבא ליד. כל ההרגלים הללו יכולים לגרום למחסור תזונתי, כי בדרך כלל הדילוג על ארוחות גורם לנו לחטוף את מה שהכי זמין – מזון מהיר, מזון מוכן ומעובד, במקום להשקיע בארוחות בריאות ועתירות רכיבי מזון איכותיים.

חוסר איזון תזונתי אינו קשור בהכרח להשמנה או לרזון, סובלים ממנו אנשים בכל המשקלים ומכל המינים. כשאנחנו אוכלות לא בריא, כשהתזונה אינה מאוזנת, אנחנו פוגעות באיכות החיים שלנו.

כיצד החוסר יבוא לידי ביטוי?

מבחינה נפשית, ידוע כי חסר של ויטמינים מקבוצת B ובעיקר ויטמין 12B וכן של ברזל עלולים לגרום לתופעות כמו דכאון, חוסר ריכוז ובמקרים קיצוניים – לפגיעה במערכת העצבים.  

מבחינה פיזית – חוסר איזון תזונתי של ויטמינים ומינרלים – כמו ויטמיני B, ויטמין C ברזל, סידן, מגנזיום, אומגה 3 עלולים לגרום לשורה ארוכה של תופעות החל מנשירת שיער וציפורניים שבירות, ועד מצבי חולשה, כתמים על העור, עייפות, דפיקות לב, כאבי ראש, סיכון לשברים ועוד מצבים גופניים שפוגעים באיכות החיים ובבריאות.

אלטמן רוטס איזון תזונתי נובמבר 2015

 

סימני האזהרה:

נכון, לא תמיד אנחנו נזהה את הסימנים ונדע בדיוק מה חסר, אבל עייפות, חולשה, סחרחורות, כאבי ראש ונשירה יכולים לרמוז על מחסור בוויטמינים ומינרלים להם את זקוקה.

שימי לב האם את מרגישה בשינויים כלשהם: תזונה לא מאוזנת תגרום להיחלשות הציפורן, לעיתים אף לקבל צבע או מרקם אחר. שימי לב האם הציפורניים שלך נשברות במהירות או מתפצלות, האם העור מתקלף סביבן. חוסר בוויטמינים ומינרלים ישפיע על השיער: שימי לב לשערות מפוצלות, יובש, האם השיער עייף וחסר ברק, למרות שאת חופפת ומקפידה והאם את מזהה נשירה מוגברת.

  

אלטמן רוטס איזון תזונתי נובמבר 2015

האם הגוף שלך מקבל את מה שהוא זקוק לו?

כדי שהשיער והציפורניים יראו בריאים ומלאי חיים, מומלץ לכלול בתזונה שלנו את הדברים הבאים:

1. חלבונים- מן החי: ביצים, עוף, דגים. מן הצומח: דגנים וקטניות, פולי סויה, אגוזים.

2. מינרלים:  לדוגמא: אבץ- גרעינים, שקדים, ביצים. ברזל- תרד, קטניות, עלים ירוקים . סידן- גבינות, מוצרי חלב.

3. ויטמינים E,D  ,C  ,B ,A  - פירות וירקות צהובים וכתומים כמו: גזר, דלעת, אפרסמונים. פלפל אדום, פירות הדר למינהם, אבוקדו, כבד, בשר, מוצרי חלב.

מחסור העיקר שעלול לגרום לנשירת שיער הוא של ברזל ו-B12– נשירת שיער היא אחד הסימנים המובהקים לאנמיה כתוצאה מחסרים אלה. תזונה מאוזנת עם רכיבים חיוניים לגוף, עשירים במינרלים וויטמינים, היא המפתח לשמירה על בריאותנו וטיפול במניעת נשירת השיער. במידת הצורך ניתן להשפיע ולשפר את בריאות השיער באמצעות תוספי תזונה מתאימים.

חשוב לציין כי נשירת שיער האופיינית לנשים יכולה להיות זמנית. חזרה לתזונה נכונה עשירה ברכיבי תזונה חיוניים, תוספי תזונה ייעודיים לשמירת בריאות השיער, תביא לשיפור משמעותי בעצירת הנשירה ותועיל גם לעור שלנו שיראה רענן יותר, בריא יותר ושמירה על דימוי גוף חיובי.

נכתב בשיתוף עם אלטמן




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה