בת 18 חושפת את השקר של האינסטגרם

אושיית אינסטגרם אוסטרלית החליטה לפרוש מפעילות ברשתות החברתיות, תוך חשיפת האמת העגומה העומדת מאחורי החיים המושלמים שהציגה

04/11/2015
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • RSS

Essena O'Neill - אסינה אוניל (18), אושיית אינסטגרם אוסטרלית, בעלת חשבון פופולרי עם חצי מיליון עוקבים מכל העולם (ועוד מאות אלפים ביו-טיוב, טמבלר וסנאפצ'ט), החליטה לפרוש מהמדיה החברתית בצורתה הנוכחית. לפני מספר ימים פרסמה תמונה אחרונה עם הכותרת  We Are Brainwashed Generation  (אנחנו דור שטוף מוח) וכתבה:

"אני פורשת מאינסטגרם, יו-טיוב וטמבלר. מחקתי היום למעלה מ-2000 תמונות שלא שירתו שום מטרה אמיתית חוץ מקידום עצמי. בלי לשים לב, בזבזתי את מרבית תקופת הנעורים שלי בהתמכרות למדיה חברתית, קבלת אישורים מהחברה ועיסוק בסטטוס החברתי ובמראה החיצוני שלי. מדיה חברתית, בעיקר איך שאני צרכתי אותה, היא לא אמיתית...זו מערכת שמבוססת על אישורים מהחברה, לייקים, הקניית תוקף באמצעות מספר צפיות והצלחה בגיוס עוקבים... איך אנחנו יכולים לראות את עצמנו ואת הכשרונות והמטרות שלנו אם אנחנו כל הזמן צופים באחרים?"

בנוסף, היא העלתה לערוץ היוטיוב שלה סרטון וידאו בו היא מודה שהיתה אובססיבית לגבי מדיה חברתית במשך שנים וניצלה את הפלטפורמה על מנת לקדם מותגים שונים בעבור תשלום, אבל שום דבר מזה לא עשה אותה שמחה. בסרטון היא שואלת: "מישהו יכול בבקשה להמציא מדיה חברתית שאינה מבוססת על צפיות, לייקים ועוקבים?"

אסינה נותנת לנו הצצה למה שעומד מאחורי חשבון האינסטגרם שלה ושל דומות לה וחושפת איך עובדים שיתופי הפעולה עם המותגים ומה עומד מאחורי החיים, המושלמים לכאורה, המוצגים בתמונות.

לאחר מחיקת 2000 תמונות, אסינה שינתה את שם החשבון ל-Social Media Is Not Real Life וערכה מחדש את כיתובי התמונות שנשארו כדי להבהיר שלא היו אותנטיות. בכיתוב היא חושפת את האמת על פריטים שצילמה כי קיבלה תשלום בעבור התמונה, מגלה כמה תמונות היתה צריכה לצלם בשביל להגיע לאחת שפירסמה ומה עשתה כדי לקבל עוד ועוד לייקים שפירשה כאהבה. מספר העוקבים של החשבון בפורמט החדש גדל והגיע ל- 842 אלף עוקבים ׁ(נכון לרגע נראה כי החשבון המקורי הוסר ונפתחו לא מעט חשבונות מזוייפים הנושאים את אותו השם).

לאחר שסגרה את חשבונותיה ברשתות החברתיות, הקימה אתר בשם www.letsbegamechangers.com  באמצעותו היא חושפת את האמת העירומה בסרטוני וידאו, קוראת לנצל את המדיות החברתיות על מנת לקדם שינויים חיוביים, מבקשת שנדבר זה עם זה ומקדמת דברים שהיא מאמינה בהם היום כמו רוחניות, קניה מודעת וטבעונות.

האם יש סיכוי שהדור הצעיר שאנחנו כל כך מודאגים מההתמכרות שלו למסכים ולמדיות חברתיות (למרות ששלנו חמורה לא פחות), יהיה דווקא זה שיחזיר את העולם צעד אחורה למקום שפוי יותר? ימים יגידו.

INSTA3111לא חיים אמיתיים - אני לא שילמתי על השמלה הזו וצילמתי אינספור תמונות בניסיון להיראות לוהטת בשביל האינסטגרם.

INSTA31112קיבלתי 400$ בשביל להצטלם עם השמלה הזו. זה היה כשהיו לי אולי 150 אלף עוקבים. עם חצי מיליון עוקבים אני יודעת על מותגים רבים עם תקציב גדול שישלמו עד 2000$ בשביל פוסט. אין פסול בדילים עם מותגים, אני רק חושבת שזה צריך להיות מוצהר.... היו ערים לכך שאנשים מקדמים מותגים, שאלו את עצמכן מה הכוונה העומדת מאחורי התמונה

INSTA31112345678910112לא החיים האמיתיים - צולמו בערך 100 תמונות בפוזות דומות בניסיון לגרום לבטן שלי להראות טוב. כמעט לא אכלתי באותו היום.

INSTA31112345הדבר היחיד שגרם לי להרגיש שמחה באותו היום, היתה התמונה הזו. כמה מדכא. להיות בעלי גוף שרירי זה לא כל מה שאנחנו כבני אנוש מסוגלים לו.

INSTA311123456אולי אני צריכה לכסות את הפגמים שלי כדי שאנשים יאהבו את המראה שלי, אולי אני צריכה להחליק ולצבוע את השיער שלי כדי שאקבל יותר לייקים, אולי אני צריכה לרפד את החזייה שלי כדי להראות יותר סקסית...

INSTA3111234567לא החיים האמיתיים - שילמו לי כדי לקדם את הג'ינס והחולצה

INSTA311123456789בבקשה תאהבו את התמונה הזו. התאפרתי, השקעתי בשיער ובשמלה, ענדתי תכשיט גדול ולא נוח - וצילמתי כמעט 50 תמונות עד שמצאתי אחת שחשבתי שתאהבו. ואז, ערכתי את הסלפי במשך שעות במספר אפליקציות רק כדי שאוכל לקבל את האישור שלכם

INSTA3111234567891011 להיראות טוב כדי להרשים אחרים, זה חלק מלהיות סלב במדיה חברתית. הייתי אבודה בעולם חומרי. הצורך שיהיה לי כל הזמן עוד ועוד, הבזבוז שזה גורם, הנזק לסביבה, שלא להזכיר את ניצול הילדים בעבודה ותנאי העסקה בלתי הוגנים...זו מציאות כל כך עצובה

INSTA31112345678לא חיים אמיתיים - שילמו לי בשביל להצטלם עם התה. אם אתם רואים בחורה עם כמות עוקבים עצומה מקדמת תה עם האשטאג, היא קיבלה הרבה כסף על זה. עשיתי את זה בשביל 300$ היום, עם כמות העוקבים שלי  הייתי יכולה לקבל 2000

INSTA31112345678910אנחנו מאשימים את החברה, אבל אנחנו החברה. אז כדי להפוך את המקום הזה לטוב יותר, אנחנו חייבים לשנות קודם כל את עצמנו.

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה