בגדי ילדים מדליקים און-ליין

הן עשו את כל הדרך אל התואר "רואת חשבון" וכשסיימו החליטו לשנות כיוון ופתחו עסק למכירת בגדי ילדים מדליקים און ליין. איך הגיעו לתחום ומה סוד השותפות המוצלחת שלהן?

29/10/2015
שגית פסטמן קבלו עדכונים משגית
  • RSS

שני בורשטיין ושני שקד. צילום: אורי ורונית צלמים

שתיהן בנות 29, שתיהן רואות חשבון, לשתיהן קוראים שני וביחד הן הקימו לפני שנתיים את "ביגיז" - אתר למכירת בגדי ילדים און ליין. שני בורשטיין ושני שקד הכירו במהלך התואר הראשון לראיית חשבון וכלכלה וכבר אז ידעו שהדרך לעסק משותף קצרה. "כבר במהלך התואר ידענו שבסוף הלימודים לא נהיה רואות חשבון", מגלה שקד. "רצינו לעשות משהו אחר, בשביל הנפש. משהו שיגרום לנו לקום כל בוקר עם חיוך".

ובכל זאת השלמתן את התואר ושנתיים התמחות. איך הגיבה הסביבה לשינוי הכיוון הפתאומי?

"האמת היא שהתגובות היו מצוינות", אומרת שקד. "אנחנו מכירות לא מעט אנשים שלמדו איתנו ראיית חשבון והם לא נהנים מהעבודה, אבל עדיין ממשיכים באותו התחום כי הם לא רוצים לוותר אחרי כל ההשקעה. בעינינו זאת טעות; היזמות היא חלק מהאופי שלנו, שתינו מתעניינות בשיווק רשתי, אז היה ברור שהעסק שלנו יתחיל ברשת".

לפני שפתחו את האתר, נסעו ביחד לחו"ל לכל מיני מקומות בעולם כדי למצוא קולקציות מעוררות השראה במחירים סבירים. "הרעיון שהאתר מתבסס עליו, הוא שבגדי הילדים ייראו כמו בגדים של גדולים, כלומר פחות ילדותיים ופחות מגדריים. אנחנו לא משועבדות לרעיון שבנות צריכות ללבוש ורוד ובנים כחול".

כמו בגדים של גדולים. צילום: אורי ורונית צלמים

הקמתן את האתר כשאף אחת משתיכן עדיין לא הלבישה ילדים כאמא. זה היה בעייתי?

"היום שני (בורשטיין) היא אמא לתינוק בן שנה אבל כשהתחלנו באמת עשינו הרבה טעויות", מספרת שני שקד. "בעיקר ייבאנו בגדים שהתבררו כלא פרקטיים. עם הזמן למדנו לדבר עם האמהות שהן הלקוחות שלנו ולהבין מהן מה נכון להביא. הן מאוד מכוונות אותנו".

בתחום שלכן התחרות קשה גם בשוק המקומי וגם מול הרשתות בחו"ל, שמוכרות און ליין. איך מתמודדים?

"זה מאוד נכון. מצד שני, היום אמהות אוהבות להזמין דרך הרשת. אז כשמדובר בהתמודדות מול אתרים בחו"ל, יש לנו יתרון בולט לעין - אנחנו עסק מקומי. אם רוצים להחליף או להחזיר, אנחנו זמינות ונגישות. בתחום שירות הלקוחות אי אפשר להתחרות בנו. מול רשתות בגדים בישראל, התשובה שלנו היא שאנחנו מציעות קולקציה ייחודית שמאופיינת גם בסטייל אחר, בוגר ואקסקלוסיבי יותר. אנחנו מייבאות לארץ מספר דגמים מצומצם שאי אפשר לראות על כל ילד או ילדה ברחוב".

בדרך כלל יזמים עובדים לבד כי לא קל לחלוק עם מישהו חזון אישי. איך יחסי העבודה ביניכן?

"אני חושבת שהעובדה שאנחנו רואות חשבון מאוד עוזרת לנו בפן המקצועי, כי אנחנו באות ממקום מאוד מסודר ומובנה. שתינו מבינות במספרים אז אנחנו מאוד מחוברות לעסק בכל מה שקשור לחשבונאות. מעבר לזה, שתינו יודעות לעשות הכל בעסק - החל מרכישת הקולקציות בחו"ל ועד סידור המשלוח ללקוח פה בארץ. עם הזמן כל אחת לקחה על עצמה להתמקד במה שהיא אוהבת יותר - אני אחראית יותר על הקטע השיווקי ושני ממוקדת יותר בחלק האופרטיבי.

בגדים פחות מגדריים. צילום: אורי ורונית צלמים

איזה טיפ תתנו למי שחושבת להקים עסק עם שותפה?

"השותפות שלנו היתה מדהימה מההתחלה. אנחנו מאוד פתוחות אחת עם השנייה, לא מערבות אגו ולא לוקחות את הביקורת באופן אישי. אם יש חילוקי דעות וצריך לדעת להתפשר. אם, למשל, שני  מאוד אוהבת עיצוב מסוים של בגד ואני פחות, אז למדתי לוותר".

איזה טיפ תתנו למי שחושבת לפתוח עסק משלה?

"להתכונן הרבה מאד לקראת הצעד הזה. לא לעשות שום דבר מהבטן או בשליפה. לפני שמתחילים כדאי ללמוד את השוק, לראות מי נגד מי, לתכנן קדימה - לא לצאת לדרך בלי תכנית עסקית, כדי שלא יהיו הפתעות בהמשך הדרך. שוב, בגלל שבאנו מעולם ראיית החשבון, עוד לפני שפתחנו את האתר, אני ושני עשינו סקר, בנינו שלל טבלאות אקסל והכנסנו בתוכן נתונים רלוונטיים. תכננו לטווח קצר, בינוני וארוך. לא השארנו פתח לטעויות".

אז מה התכניות לעתיד?

"בעיקר להתרחב. כרגע האתר משווק לילדים בגיל 2 עד 6 ונשמח מאוד לשווק לקהל רחב יותר. יש גם תכניות למכור ללקוחות בחו"ל. אני מקווה שנכבוש את המטרות האלה בקרוב".

>> לאתר של ביגיז

*  התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת  CashBack ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה