מועדון הבלוג

הבלוגוספירה מלאה בטיפים על איך לנהל בלוג מצליח. אז במקום שתאבדו בתוך ים של טיפים ושל מלים כמו "טראפיק", "יוניקים" ו"טרול", ריכזנו בשבילכן את המוצלחים ביותר מתוכם.

07/02/2011
כסף וקריירה קבלו עדכונים מכסף
  • RSS
» נטוורקינג ותשוקה. א'-ב' לכתיבת בלוג מוצלח.

ראשית עידן הבלוגים היה עולם נרקסיסטי, כיאותי לחלוטין, שבו כל אחד/ת מספר/ת לנתינים חסרי פנים את מה שהאקסהיביציוניזם שלו/ה מוכן לחשוף. היום, תודה לאל, המצב שונה בתכליתו. אם לפני חמש שנים זה היה עולם שבו כל אחד הוא סלב, הבלוגוספירה של 2011 היא עולם שבו כל אחד הוא מומחה. וכל זה לטובה, מאחר ונדירים הם בעלי כישרון לכתיבה אישית מרתקת, ואילו מומחיות בנישה אחת היא משהו שכמעט וכל אחד, עם קצת אמביציה, מסוגל לפתח. היום אפשר, עם אמביציה כזאת, לפתוח אינספור סוגים של בלוגים. בין אם מדובר בבלוג הורדות, בחנות מקוונת, בבלוג שממתג את תרבות הנוער כל כך טוב עד שהוא יירכש על ידי תאגיד מסחרי, או בבלוג שיזניק לכן את הקריירה (וכבר עשו זאת בלוגריות אופנה רבות שלוהקו לתפקידי סטיילינג ועיצוב).

כמובן שיש שפע ברשת, מה שגורר עימו הרבה בלוגים בוסריים, ולא קל ליצור את ה-דבר הבא. ובדיוק זאת הסיבה שהבלוגוספירה מלאה לא רק בבלוגים, אלא בהצעות מכל סוג ותחום להפיכת הבלוג שלכן לבלוג מצליח. לכן החלטנו לחפש עבורכן טיפים. אביבה דירקטורי ו- NetTuts עזרו לנו בעצות ממוקדות ומעוררות מחשבה.

ה"אני מאמין" שלכן

מלכ"ר זה הכי, אחותי

בלוגרים מצליחים יכולים להרוויח כסף מפרסום. בלוגרים קטנים יותר עם קהל קוראים נאמן יכולים להרוויח כמה פרוטות מהטמעת מודעות גוגל ודומיו. אבל בשביל שהבלוג שלכן יבוא באמת מהקרביים ויישאר ברמת איכות שתחליטו עליה מראש, הוא צריך להיות ללא מטרות רווח. די, חייבים משהו תמים וצנוע בעולם הזה.

מצאו לכן נישה

אתן יכולות, למשל, לפתוח בלוג שכולו על טהרת תכולת התיק שלכן. כמובן שזה יעניין, אולי, את קצה האצבע שלכן בלבד, אבל היי – יש לכן זכות. בכל מקרה עדיף לכן להיות ממוקדות בנישה ספציפית, ושתגרה כמה שיותר קוראים. אם מדובר במוזיקה, באופנה או בבישול – לכו על תת ז'אנר כלשהו או סגנון ממוקד. רצוי מאוד שעיצוב הבלוג יתמוך באותו הקו ויביע ויזואלית את הסגנון בו בחרתן.

דב חנין, מאחוריך

מחויבות לקהילה שלכן תהפוך את הבלוג למשהו הרבה יותר רלוונטי. הדרך הכי טובה להביע מחויבות כזאת היא לפרסם תוכן בלעדי ומקורי שלא מופיע באף בלוג אחר. אם הקהילה שלכן פעילה, היא גם תכוון אתכן להעדפות של נושאים וכותבים.

הקוראים של היום הם לא הקוראים של פעם חשוב לזכור שהאינטרנט שינה את הרגלי הקריאה שלנו. קוראים אינטרנטיים ותיקים מנסים להימנע מגלילה מיותרת ומהקלקות מיותרות. צמצמו את המלים.

טרולים. הם בכל מקום

טרולים הם תגובות השטנה שמופיעות בכל בלוג או מגאזין מקוון, ללא כל קשר לכתבה עצמה. אל תפחדו מהם, כי הם בסך הכל מוכיחים שיש לבלוג שלכן חיים.

תשוקה

ברגע שלא תהיה לכן תשוקה לנושא עליו אתן כותבות, אתן תפסיקו לפרסם פוסטים והבלוג שלכן ידעך. תשאלו את עצמכן שתי שאלות: האם אני באמת רוצה את זה, או שהושפעתי מתשוקה לדבר ממישהו אחר? ו- האם זה משהו שאני מוכנה לעשות כל חיי ללא תשלום? התשובה תימצא בגוף השאלה, בדרך כלל.

בלוג העיצוב Switched On Set

נטוורקינג נטוורקינג נטוורקינג

תגיות ועוד תגיות

מאות אלפי קוראים ביום מחפשים תוכן מעניין באתרי עדכונים כמו גוגל רידר. אם תוסיפו תגיות נכונות לפוסטים שלכן, תוכלו לנצל את הרידרים למיניהם לטובתכן.

קסם הבאז

השקה מוצלחת של בלוג תגרור באז של יומיים – שלושה לכל היותר. במידה והצלחתן להשיג באז כזה, בלוגרים אחרים מהתחום יבדקו את הבלוג שלכן באותה תקופת באז. תדאגו בימים האלו לשבץ תוכן חזק ולרענן אותו בקצב מהיר.

לינקים

חשוב שתבינו שכבלוגריות, קהל היעד העיקרי שלכם מורכב מבלוגרים אחרים. הדרך ליישם את זה היא הבנה פשוטה של מערכות סטטיסטיקה (הפופולארית בהן היא גוגל אנליטיקס). בלוגרים בודקים אחת לשבוע את כמות הכניסות לבלוג שלהם, ומתעכבים לא מעט על ה- referrals , העמודים מהם נכנסו לבלוג שלהם. ככל שתצרפו יותר לינקים לבלוגים אחרים באותו התחום, יותר בלוגרים ייכנסו לבלוג שלכן. ככה זה, יד רוחצת יד.

קשרים זה דבר חשוב

תדאגו להשאיר תגובות ענייניות במיוחד בבלוגים אחרים באותו תחום.

שרינג איז קרינג

אם יש לכן משהו לתת מלבד תוכן, תנו אותו. לדוגמא, אם אתו מעצבות html, חלקו פורמט מעוצב בחינם למבקרים. כל מה שתוכלו לתת ייצר באז.

נאמנות לא קונים במכולת

נאמנות זה דבר מדהים, והדרך הכי טובה ליצור נאמנות היא על ידי טיפוח קשרים אישיים. תתחילו לטפח קשרים עם בלוגרים אחרים. מהר מאוד תקבלו מהם טיפים, לינקים וכל טוב. מעבר לכך, אם הבלוגרים האלו גרים באותה הקהילה אתכן וכבר יצרתן איתם/ן קשר הדוק, אין שום דבר רע בלהזמין אותם/ן לדרינק מדי פעם. בסופו של דבר, העולם האמיתי תמיד יהיה מעניין יותר מהוירטואלי.

אף אדם הוא לא אי

נגיד שהחלטתן לשדרג את הבלוג האישי שלכן למגאזין שמתעדכן באופן יומיומי ומוביל בתחומו, כמו למשל בלוג העיצוב המדהים Switched On Set, או בלוג הרכילות שהפך למפלצת, TMZ. בלוג כזה צורך פעמים רבות צוות שלם, שגם צריך לקבל שכר, פר אייטם או חודשי. מדובר במעצבים, עורכים, מפתחים, צלמים, מנהלים, אנשי שיווק וכותבים, שבלעדיהם לא תצליחו להגיע לתוצאה הרצויה. חשוב, כמובן, לבחור את אנשי הצוות בפינצטה על בסיס כישרון וכישורי שפה ותחקיר.

תיישמו את המסקנות

אם יש לכן בלוג בסלונה, הפיצו אותו בכל דרך: בפייסבוק, בטוויטר, וגם בעזרת ניוזלטר פשוט, והגדילו את כמות העוקבים אחריכן,, כך שיוכלו להתעדכן על כל פוסט חדש.

צילום:

http://www.flickr.com/photos/eelkedekker/




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה