אחת על אחת - מיכל וגל

מיכל עזר שטיין בשיחה עם גל שנפלד, מי שעומדת מאחורי המותג המסקרן MEWS ואחת הזוכות בתחרות מפעל הפיס למעצבים צעירים

13/10/2015
מיכל עזר-שטיין קבלו עדכונים ממיכל
  • RSS

GALSHENFELD1

ב-17/10 ייפתח שבוע האופנה של תל אביב, והפעם יציגו על המסלול, מלבד המעצבים המבוססים, גם מספר מעצבים צעירים שהצליחו לפלס את דרכם לאיוונט היוקרתי בזכות תחרות שערך מפעל הפיס. אחת מאותם מעצבים ברי המזל היא גל שנפלד קרסווסקי, בוגרת מגמת עיצוב אופנה בשנקר ומי שעומדת מאחורי המותג הצעיר והמאוד מסקרן Mews.

שנפלד, ירושלמית במקור, מגיעה מבית שחי ונושם אומנות. שני הוריה הם צורפים והבעלים של מותג התכשיטים והיודאיקה "שנפלד". רגע לפני שהיא חושפת את הקולקציה שלה בפאשן וויק, קפצתי לסטודיו שלה בנווה צדק להציץ, למשש אך בעיקר להתעלף, מהפריטים ההורסים שהיא רוקחת עבורנו.

GALSHENFELD3

הי גל, קודם כל שאפו על הזכייה בתחרות. מה סף ההתרגשות שלך?

אני לא בלחץ, אלא בתעופה ליצור, ללמוד ולנצל את ההזדמנות שניתנה לי בצורה הטובה ביותר! מלבד הזכות להשתתף בשבוע האופנה של "גינדי- תל אביב", מפעל הפיס העניק לזוכים מלגה ע"ס 150,000 שקל , סכום שאפשר לי להעזר באנשי מקצוע מדהימים ומוכשרים. בנוסף, הצמידו לכל אחד מאתנו מנטורית שתעזור ותכוון, איתי עובדת דורין פרנקפורט המדהימה.

איך זה לעבוד עם דורין?את לא חוששת שהסגנון המאוד שונה שלה ישפיע על התוצאה הסופית?

ממש לא, אין פה התערבות בתהליך העיצוב, אלא רק עין חיצונית שמכוונת אותי בתוך הדרך שלי. תהליך העבודה איתה מאוד שונה משנקר, שם עבדנו צמוד למנחה ואילו כאן יש שיחה על השקפה, על רעיון, הכל מאוד אבסטרקטי, אני צריכה רק להקשיב, להחליט ולהבין לאן אני לוקחת את זה.

אפשר להגיד בעצם שנולדת לתוך עולם האומנות?

לחלוטין. פחות או יותר מגיל אפס היה לי סטודיו, שהיה בו כן ציור ואת כל הצבעים שאפשר לדמיין. אמא שלי, לפני שהיא הצטרפה לעסק של אבא שלי, עבדה בטקסטילים והיה לה נול ענק בסטודיו, עליו היא הייתה אורגת ויחד היינו יוצרות.

מלבד האומנות, למדתי גם את כל סוגי הריקוד ועד גיל 18 הייתי בטוחה שאני אהיה רקדנית. אני מאוד אוהבת את המשחק עם זהויות והשהייה על הבמה בעצם הכניסה המון עניין לחיים שלי, עד שמיציתי ואז עברתי לעיצוב. הייתי אוספת את שאריות הבדים של אמא שלי שהיו זרוקים בסטודיו ותופרת מהם דברים מאוד לא יפים. הם היו בעיקר בצבע לבן ועם המון כוכבים (בחירות שמסמלות את התקופה ההיפית שלי כנראה). גם במהלך הלימודים שלי בשנקר אגב, היו לי המון תקופות, התקופה הכחולה, הורודה... הכל היה מאוד פנטסטי, בניגוד להיום שהכל חייב להיות שחור, מסתורי ופלואי.

ההורים לא הופתעו שבחרת באופנה ולא הצטרפת לעסק המשפחתי?

ברור, כי עכשיו אין מי שיירש את העסק. העניין הוא, כשאני מתחילה לעצב בגד, אין לי מושג איך הוא יראה בסוף. בצורפות אין את הפריביליגיה הזאת, הכל צריך להיות מהונדס וידוע מראש ולכן זה פחות מתאים לי. מצד שני, למדתי מקרוב מה זה אומר להיות מעצב ומה המחויבות הנדרשת ממך כדי להצליח.

GALSHENFELD2

איך היית מגדירה את הסגנון שלך?

עמוס בניגודיות. מצד אחד נשי אבל לא סקסי, מחוספס אבל עם רוך, תוך שימת דגש רב על התנועה של הבגד. כל הבגדים שאני מעצבת הם בעצם בגדים שאני רוצה ללבוש, אבל הניגודיות הזאת מאפשרת התאמה לסגנונות שונים. אני אתן לך דוגמא, אני מעצבת עכשיו שמלות ערב, בדמיון שלי אני רואה משהי עם המון קעקועים לובשת אותן יחד עם מגפונים מאסיביים. מי שפחות אוהבת את הסגנון המחוספס, יכולה בקלות ללבוש את אותו בגד עם אקססורייז עדינים שיעניקו לו מראה יותר אלגנטי ונשי.

מאיפה את שואבת השראה?

בעיקר משנות ה-20, מהתקופה הויקטוריאנית ומתמונות גותיות ואפלות שאני מוצאת באינסטגרם, אבל הכוונה היא לא להארדקור הגותי, אלא למשהו שהוא יותר יפה ונשי.

עם אילו חומרים וטכניקות את עובדת?

רקמות, צמר, בדים מיוחדים, חרוזים ועורות. לאחרונה התחלתי לעבוד בשיטה של דיגום חופשי, כי אני רוצה לנסות ולכלוא את האוויר בתוך הבגד וכך להעניק לו נפח. כשלובשים הכל שחור, צריך המון משחק כדי ליצור עניין, אצלי זה בא לידי ביטוי בטקסטורה, בשכבות, או בבחירה של הבדים.

GALSHENFELD4

מה את חושבת על המעצבים הישראלים?

תראי, שנקר זה בית ספר מדהים, הוא גם זכה עכשיו במקום חמישי בין בתי הספר לאופנה המשפיעים בעולם והאנשים שיוצאים ממנו הם סופר מוכשרים וסופר אמביציונים. אם הם יצליחו או לא זה תלוי בעיקר בלקוחות, במודעות שלהם, בניראות ובתרבות הקנייה. אני חושבת שהבעיה העיקרית שאיתה אנחנו צריכים להתמודד היא העלות. אנשים לא מוכנים לשלם את הסכום שהמעצבים דורשים כי לרוב מדובר בפריטים מאוד יקרים. אבל מה לעשות, אנחנו עושים דברים יקרים. היינו רוצים שזה יהיה יותר זול, אבל המציאות בארץ לא מאפשרת את זה.

יש מחשבות על חו"ל?

כן, בעיקר כי אני מתחילה לראות את הגבול, השאלה היא מתי. אני רוצה קודם כל ליצור פלטפורמה שתאפשר לי לשמור מצד אחד על כל הערכים בבגד שחשובים לי ומצד שני תאפשר לי לשכלל את הכל לייצור לחו"ל.

GALSHENFELD6

את הדגמים של גל שנפלד ניתן למצוא ברזילי ובסטודיו שלה (בתיאום מראש - 052-6773733).

טווח מחירים- 600-10,000 שקל.

אתר MEWSTLV

***

לעמוד הפייסבוק של MEWS

לבלוג של מיכל עזר שטיין stripes&pearls

***

שבוע האופנה של גינדי 2015 יתקיים בתאריכים 18-21/10. הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק לכל הדיווחים




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה