נשים, גברים ויין

עובדות מפתיעות על ההבדלים בין גברים לנשים בכל הקשור ליין. אז מי משתכר יותר מהר?

יקבי כרמל - גברים נשים ויין

יקבי כרמל - גברים נשים ויין

ההבדלים בין נשים לגברים בכל תחומי החיים, פיזיולוגיים, רגשיים ואחרים, מעסיקים אותנו מדי פעם בחיינו, ולכולם כבר די ברור ששני המינים שונים בהרבה תחומים. אז למה שזה לא יהיה נכון גם לגבי ההתייחסות ליין? האם באמת ישנם הרגלים ויינות 'נשיים' או ששוב יש לנו עיסוק בסטיגמות שצריך לשבור?

עולם היין נחשב מאז ומעולם לעולם גברי, גם בפן המקצועי וגם בפן החובבני. בתחום המקצועי הגברים שולטים. העבודה ביקב ובכרם הינה עבודה שלעתים דורשת כוחות פיזיים לא מבוטלים ושעות עבודה רבות, לכן לעתים פחות תתאים לנשים. גם בעבודת המלצרות, ברוב העולם שולטים דווקא הגברים, וכך גם מלצרי היין. עם זאת, מחקרים בעולם מראים כי כ-80% מהיינות נרכשים על ידי נשים שאחראיות לרכישת מצרכי המזון לבית. לרוב יהיו אלה היינות הפשוטים והנגישים יותר, שהם בעצם מרבית היינות המיוצרים בעולם.

עובדות על נשים, גברים ויין

  • נשים תופסות את שתיית היין כחוויה רגשית ואילו גברים תופסים זאת כחוויה רציונלית. כלומר, ערב רומנטי מול אמצעי לפיתוי.

 

  • נשים מעדיפות לשתות יין כחלק מבילוי חברתי. גברים מעדיפים לדבר עליו עם חובבי יין כמוהם, בערבי טעימות ופרלמנטים למיניהם.

 

  • נשים קונות את היינות לרוב ברשתות השיווק וגברים יחפשו את היין היוקרתי החדש בחנות היין, וישקיעו בזה יותר כסף.

 

  • נשים קונות יין כדי לשתות אותו מידית וליצור חוויה אינטימית ונעימה, ונוטות לא לייחס חשיבות מיותרת לדירוג ולמיתוג יין, וגברים קונים יינות יוקרתיים כדי לשמור עליהם ולהרשים את חבריהם לאהבת היין.

 

  • נשים משתכרות מהר יותר מגברים, בשל המבנה הפיזיולוגי שלהן. גברים בדרך כלל שוקלים יותר מנשים, נפח השרירים והקיבה גדולים יותר. אם כי, העניין הוא נרכש, ונשים שמורגלות בשתיית יין יכולות לשתות יותר מגברים שלא רגילים לשתות יין בדרך כלל.

 

  • נשים מעדיפות יינות קלילים יותר, ולכן מתחברות ליינות לבנים רעננים ולוורודים קרירים. גברים מעדיפים יינות כבדים יותר, יינות אדומים עמוקים ובעלי רושם.

 

  • למרות שרוב טועמי היין והמבקרים הינם גברים, מחקרים רבים מצאו כי נשים הן טועמות יין רגישות וחדות יותר. המחקרים הוכיחו כי לנשים יש תחושת חך וחוש טעם מפותחים יותר מאשר לגברים, בשל כמות גדולה יותר של נקבוביות טעם ותאי חישה על הלשון. זו כנראה גם הסיבה שנשים יעדיפו יינות עדינים ויותר מתוקים וגברים יעדיפו יינות אדומים וכבדים. בנוסף לזה, נשים שמות לב לפרטים קטנים ונוטות לתאר חוויות בצורה חושנית יותר.

 

  • לא בטוח שאפשר לחלק את היינות לקטגוריות 'יין נשי' ו'יין גברי', אבל אם אנחנו חייבים לעשות זאת, היינות הלבנים והיינות הוורודים ייחשבו ליותר נשיים, והיינות האדומים יותר גבריים. זני ענבים אדומים שריריים כמו, קברנה סוביניון ושיראז, ויינות ה'עולם החדש' העוצמתיים ייחשבו ליותר גבריים, לעומת יינות אדומים קלילים, נגישים, רכים ועגולים יותר, שייחשבו ליותר נשיים.

 

ואם תשאלו אותי מי צודק בבחירתו, כמובן שאצדד בצד הנשי, אבל תחשבו אתם בעצמכם מה מתאים יותר לאקלים שלנו, יינות לבנים, רעננים, ארומטיים, קלילים וקרירים, או יינות אדומים כבדים, שריריים ועוצמתיים בטמפרטורת החדר?

מירה איתן היא מנהלת תקשורת יקבי כרמל

מירה איתן
מירה איתן, מנהלת התקשורת של יקבי כרמל - חובבת יין, אלכוהול ואוכל טוב, שהפכה את התחביב שלה למקצוע. כתבת יין ואלכוהול מזה שנים רבות בעיתונים כמו, מעריב, גלובס, מגזין יין וגורמה (עריכה), נענע 10 ועוד