גם לנשים מניקות מגיעים בגדים יפים

השעות הקטנות של הלילה בהן היתה עסוקה בהנקה, הולידו אצל עו"ד יפעת לוי רעיונות לפתרונות לבוש נוחים ויפים למניקות. מאז היא החליפה עיסוק לטובת יזמות והקימה את IMAHOT, מותג מצליח שנמכר בכל הארץ

10/08/2015
דנה דרבינסקי קבלו עדכונים מדנה
  • RSS

יפעת לוי, בעלת Imahot. צילום: מיקי בן ארי מזרחי

הסיפור של יפעת לוי, בעלת המותג אימהות, אולי ישמע לכן מוכר: שכירה שאחרי הלידה הראשונה, ניצלה את המומנטום כדי לשנות כיוון, להחליף עיסוק ולהפוך לעצמאית, אבל היישום שלה לתבנית השכיחה הוא יפה, מרשים, נוגע ומוצלח במיוחד.

אלמלא האימהות, לוי (37) אולי היתה ממשיכה לעבוד כעורכת דין לענייני משפחה ולא יודעת שיש לה את היכולת להפוך ליזמית עם אג'נדה למען נשים, אבל השינוי קרה. "כמו שאני רואה את זה, אחרי הלידה הראשונה, אישה מגלה את תעצומות הנפש שלה", אומרת לוי. "היא כבר יודעת שהיא מסוגלת לעמוד במבחנים מאתגרים, אפילו בפחדים שכרוכים בנסיון לבנות עצמאות כלכלית".

הדרך החדשה של לוי התחילה בשעות ההנקה השקטות לפנות בוקר ומאוחר בלילה. בשעות האלה מצאה את עצמה חושבת בעיקר על... הנקה ועל הלוגיסטיקה שכרוכה בה. "היה לי חבל שאין בגדי בית שמותאמים להנקה. אני אוהבת שמלות אבל לא היו לי כאלה שאני יכולה להניק איתן בנוחות, בלי כמעט להסיר אותן לגמרי. לא היה לי שום ידע בתפירה בשלב ההוא, אבל התחילו להתגלגל אצלי רעיונות לפתרונות לבוש נוחים ויפים למניקות. חשבתי בעיקר על בגדי בית ופיג'מות שיאפשרו לאמא שמניקה בבית החולים או בבית, להניק בנוחות בלי להתפשט או להחשף מדי, ושגם יחמיאו ויראו נהדר".

שמלות מיוחדות להנקה. צילום: אנה הלפרן

לוי לא חשדה בשלב הזה שיש לה כישורי יזמות מיוחדים. היא מספרת שהיתה תלמידה בינונית בילדותה ותמיד פחדה ממספרים, אלא שהחששות התבטלו כשרעיונות לבגדי הנקה נוחים, יפים וחכמים התחילו להעסיק אותה.

היא פנתה לתופרת, תכננה איתה דגמים והגתה את שם המותג "פיג'ממה". עם הזמן הבינה שהצורך היותר גדול הוא דווקא בבגדי הנקה נוחים ומחמיאים ליציאה מהבית ולכן שינתה את שם המותג  ל "IMAHOT" ופנתה לתכנון בגדים מסוג שונה.

זרם הרעיונות שלה המשיך: סינר הנקה שמחובר אליו צעצוע פנימי שהתינוק יכול לשחק איתו בין ההנקות; קליפס שמגיע עם הבגד ועוזר לזכור מאיזה שד היתה ההנקה האחרונה; מכנסיים ליולדת הטרייה שקו המותן שלהם הוא מתחת או מעל לאזור בו בוצע החתך בניתוח הקיסרי ועוד.

לוי הפיצה את הדגמים במכירות פרטיות ובעלת חנות שראתה אותם, חיברה אותה למפיץ בגרמניה שרצה שינויים בפריטי הלבוש. בהתאם לבקשותיו שודרגו הדגמים ונמכרו בחו"ל. במקביל נמשכה ההשקעה בקהל הישראלי ולוי פתחה שתי חנויות מותג בכפר סבא וברמת אביב והעבירה את מרכז העשייה לקיבוץ עין הכרמל שליד חיפה, שם היא חולשת על היצור ומפעילה חנות שלישית.

שמלת הנקה ורדרדה. צילום: אנה הלפרן

 אז איך עשית את זה?
"אני לא רוצה לקחת את כל הקרדיט לעצמי. במקרה שלי זה התאפשר גם בזכות בן זוג תומך שאפשר תקופת בנייה של העסק שלי ופרנס אותנו בשנים הראשונות, בעוד אני קידמתי את העסק ובין השאר ילדתי עוד שני בנים".

מה תייעצי מנסיונך למי ששוקלת להקים עסק משלה?
"אם יש תנאים שמאפשרים התחלה, מספיקה לפעמים השקעה בינונית כדי לצאת לדרך. במקרה שלנו, שחררנו  קרן בסך 25,000 ש', השקענו את הכסף בייצור בגדים וזה חזר אלינו. הרעיון שלנו הוא טוב ומיוחד ברמה עולמית לדעתי, ולמי שיש רעיון טוב, אני ממליצה להתייעץ עם כמה אנשים שהיא סומכת עליהם, שהם בעלי זיקה לעסקים, כמו שאני עשיתי לפי היציאה לדרך. לא צריך לחשוש להתייעץ וכדאי לבוא עם ראש פתוח. אם כי בשורה התחתונה, אני גם מאד מאמינה שאם את יודעת להתחבר לעצמך ולפעול ממקום רגוע וקשוב, תגלי שהרבה תובנות ותשובות נמצאות אצלך וכדאי לך לסמוך על האינטואיציה שלך לגבי החלטות עסקיות.

"נקודה חשובה נוספת היא שכדי להיות בעלת עסק בישראל, את צריכה מאד לאהוב שיווק. במידה ואת עושה משהו שאת אוהבת ויש לך את הקול שלך, חשוב שתשמיעי אותו ברשתות החברתיות. אני העסקתי בעבר בעלי מקצוע שיכתבו עבורי, אבל כיום אני מעדיפה לדבר לקהל שלי בעצמי, להעביר את החום והאכפתיות שלי ולתמוך במניקות, ולא שידברו בשבילי. אני גם יוצאת למכירות עד היום כדי לדבר נכון את המותג. מאד חשוב לי שבגדי ההנקה שלי באמת יעשו טוב ולכן החנויות שלנו הן מקום מחבק ומכיל לאמהות.

המוכרות שלי הן דולות או יועצות הנקה - נשים שמביאות איתן ערך מוסף לאמא שמגיעה אלינו. אני אקפיד תמיד גם להעסיק אמהות ואין לי בעיה לקבל נשים בהריון לעבודה".

טוניקת הנקה לבנה. צילום: אנה הלפרן 

ספרי על נקודת ציון משמעותית בהתפתחות העסק
"בגדי ההנקה שלנו התחילו להימכר החודש ברשת שילב. מבחינתי זאת הצלחה אדירה כי בזכותם אני מגיעה לפריסה ארצית ואין מותגים מתחרים על המדפים שלהם. יש לי עוד עבודה לעשות שם; חשוב שהצוותים בחנויות יבנו את הבגדים ויציעו אותם בצורה נכונה, אבל זה הישג אדיר שגם הוא, כמו דברים אחרים שעשיתי, לא הגיע בדרכים המקובלות.

קראתי בסלונה את הבלוג של איציק אורן מבעלי "שילב". המשכתי וקראתי את הספר שלו, התחברתי מאד לתפישה הערכית שאיתה הוקמה הרשת. זה נגע בי כבעלת עסק שפונה לאימהות. יצרתי איתו קשר, נפגשנו והכניסה של המוצרים שלי לרשת היתה תופעת לוואי של אותו מפגש. דיברנו כאדם לאדם ולא כאנשי עסקים. זו הדרך שלי".

 .

 .

*  התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת cashback ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה