6 כללים לבלוג פופולרי

למה בלוגים מסוימים הם מגנט גולשים והבלוג שלך עומד בצד ומעלה אבק? שש עצות זהב לבלוגר/ית המתחיל/ה

20/01/2011
מערכת סלונה קבלו עדכונים ממערכת
  • RSS
» בלוגרית. צילום: Photoexpress

כל מי שמשקיע בבלוג או חושב לפתוח אחד, היה רוצה לקבל את כללי הזהב שיהפכו את הבלוג שלו לאהוב, פופולארי ומוערך. כזה שיבלוט ויספק את חווית התקשורת המגרה כל כך, עם ההמונים. דוקמר.אם, כתב אסיאתי לענייני רשת, מנסח במאמר מפורט שלו את 23 הכללים שעוזרים לבלוגרים להיות מצליחים. הוא מודה שאין חוקים מוחלטים ושמה שעובד לאחד לא תמיד יעבוד לאחר, אבל מנסה בכל זאת לזקק כמה תכונות דומות של בלוגים שהגיעו למודעות רחבה ובנו לעצמם אישיות אטרקטיבית. סיכמנו מתוך דבריו את ששת הכללים המהותיים לבלוגר ששואף להשיג בולטות והכרה.

קביעות

אתם לא חייבים להעלות פוסטים באינטנסיביות שיא, זה אפילו יכול להזיק, אבל אם תקבעו לעצמכם לוח זמנים ותעמדו בו, ואם תתנו לקוראים להכיר את העמדות שלכם ותדבקו בהן, לגולשים תהיה פרסונה ברורה ועקבית להתייחס אליה והם יבינו מי אתם, יידעו למה לצפות מכם, ויחזרו שוב ושוב כדי לקבל את התוכן שהם אוהבים בצורותיו המתחדשות. חשוב גם להתמיד בעניין איכות. לא כדאי להתפשר ולהעלות פוסטים בינוניים רק כדי לעמוד בזמנים קבועים, אלא לשמור על רמה טובה ולא להתפשר. כן, מדובר במחויבות של ממש. בלוגר שמחפש חיים קלים הוא המצאה שתחבל את עצמה במהרה.

הדדיות

חשוב לטפח את דרכי התקשורת עם הגולשים, לענות למיילים מהם באופן ענייני, חברי ומהיר (ככה תספיקו לענות לכמות גדולה של מיילים), לבקש מהגולשים פידבק ולהפוך את עצמכם למקור אמין שפונים אליו בשאלות על עניינים שהוא בקיא בהם. באותה רוח חברית, אם מישהו מהעוקבים שלכם, העלה לינק לפוסט שלכם, בטוויטר או במקום אחר, אל תשכחו להודות לו. אם מי שמפרגן לכם הוא בלוגר קולגה, אף כדאי לגמול לו על המחווה בלינק ממכם אליו. שמרו על טון חמים והקפידו להיות נגישים. שם המשחק של העידן זה הוא הרי ידידותיות. על התנשאות מגעילה, אתם יכולים לחטוף ישר בבטן סטטוס אישי פוגעני ממישהו עם 4000 חבריים בפייס.

להט

אם פתחתם את הבלוג בעיקר כדי למשוך מפרסמים ולעשות כסף, הגולשים ירגישו את זה. הדבר שבאמת ישאיר את הבלוג שלכם בחיים הרבה זמן הוא תשוקה אמיתית שלכם לעניין. רק להט כנה יגרום לכם להשקיע כמות זמן ראויה, שתוביל לבלוג מעניין ושוקק. המסירות שלכם תעזור גם בהתמודדות עם ביקורת. ככל שבלוג מתפתח ככה הוא חשוף לביקורת. זה לא נעים אבל זה חלק מהחיים בסביבה תקשורתית. בלוגרים מצליחים הם אלה שלא נתנו למקטרגים לעצור אותם ולמדו מאיזו ביקורת אפשר ללמוד משהו ומאיזו צריך להתעלם.

להיות אמיתי וחברי

הכוונה בלהיות בלוגר אמיתי ואותנטי אינה לשיתוף טרחני של מצבי הרוח המשתנים שלכם ובמורת הרוח שאתם חשים בשל הצורך להוריד שערות מהרגליים (תמיד מגעיל). האותנטיות שהופכת בלוגרים מסוימים למצליחים, קשורה לאופן האמיתי שבו הם משווקים את עצמם ולצניעות שהם מקפידים לשמר. בלוגרים מצליחים תמיד יזכרו שההצלחה שלהם הגיעה בזכות אחרים שאהבו ורוממו אותם אם בעזרת לינקים או כניסות תכופות. הבלוגרים המצליחים הגיעו למקום שגורר הערצה והערכה בזכות הנדיבות שלהם והיכולת שלהם לחלוק מידע, ניסיון וקשרים. זמנו של בלוגר שמנפח את דמותו מעבר לגודל האמיתי שלה, הוא קצוב. בלוגר מצליח גם ישים אצלו לינקים לכל אתר שהוא מוצא לנכון, בלי קשר לרייטינג שלו. בתמורה הוא יקבל לינקים ממאות אתרים ובלוגים, גם אם קטנים. ולא רק זה, בלוגרים אסירי תודה יזכירו אתכם בפוסטים שלהם ויחשפו אתכם בשמחה לגולשים שלהם. הכרת תודה מצד אחרים היא משאב עוצמתי.

חכם, קליל, מעודכן וסקסי

לא פוסטים ארוכים מדי, כותרות מושכות, טקסטים ששבורים לפסקאות באורך סביר ובעיקר עניין. אנשים יכנסו לבלוג רק אם הם לומדים ממנו משהו. זה נשמע מובן מאליו להגיד שהתוכן הוא הדבר הכי חשוב אבל בלוגרים רבים לא אומרים בעצם כלום.

לתחושתם הם אולי נותנים את המיטב שבהם, נחשפים ומקיזים מעצמם דם ואנרגיה, אבל לפעמים בכל זאת, אין בבלוג שום הנעה לפעולה או עניין אמיתי. כדי לשמור על עניין, אל תפסיקו לקרוא, להתעניין ולשמור על קשר עם המתרחש בבלוגספירה. כדי להיות מושכים חשוב כמובן גם, כמו בכל תחום, לשמור על סגנון חיים בריא. עולה שרבים מהבלוגרים המצליחים שומרים על גוף בריא ונפש רגועה, מה שעוזר מאד כמובן גם לצלילות המחשבה וליצירתיות. ואם אתם כבר מצטיינים בסעיף הזה, שווה כבר גם להשקיע במיתוג עצמי. בלוגרים אחרים יכולים לכתוב דברים דומים לאלה שאתם מעלים, העניין הוא להתבדל בעזרת היחודיות שלכם. לכל אחד יש את הייחוד שלו וצריך פשוט נינוחות וביטחון כדי לשעוט עם הייחוד הזה קדימה.

עבודה קשה

אין דרך עוקפת עבודה קשה בדרך להצלחה. כדי שהכתיבה שלכם תהיה מובנת, קולחת ומושכת, אתם צריכים לכתוב הרבה. ככל שתכתבו יותר, כך הכתיבה שלכם תשתפר. עם הזמן גם הסמכותיות שלכם תגדל ואין דבר מושך ממישהו שיודע על מה הוא מדבר. סמנו את המטרות שלכם והקפידו שהן יהיו הגיוניות. ברגע שאתם יודעים לאן תרצו שהבלוג יוביל אתכם, פרקו את היעד לשלבים מעשיים ואל תתנו למטלות החיים או לארגון זמן כושל, להסיט אתכם מהדרך. קבעו לעצמכם דד-ליינים הגיוניים ושמרו על איזון נכון בין החיים הפרטיים שלכם לתפעול הבלוג. חיים כאוטיים עוד לא קידמו שום עסק לגדולה, וכבעלי בלוג, אתם בהחלט צריכים לחשוב על עצמכם כעל יישות עסקית.

צילומים: Photoexpress




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • תמונה אישית zlil 23/01/2011

    אני מסכימה עם כללי הבלוגרים שהצעת יש בהם אמינות ואמיתות,
    אבל יש עניין שלא הבנתי…
    סליחה על הצניעות או התמימות אבל מה הקשר בין בלוגים לקטע עסקי?
    אני לא מבינה את הקשר, האם ככל שיכנסו לבלוג שלי, שלך, שלו נקבל על זה כסף??

  • מרב שדה עיצוב פנים 24/01/2011

    צליל-אני מאמינה שמדובר פה על שיווק עצמי דרך הבלוג -במידה וזה לא בלוג אישי אלא יותר מקצועי או לפחות בלוג אישי שמדבר גם על המקצוע שלנו או משהו שברצוננו לשווק. בין אם זה את עצמנו או מוצר שלנו

בחזרה למעלה