7 דרכים שיעזרו להאיץ את הירידה במשקל

האם כוס קפה אחת יכולה לשפר את פירוק השומנים? כיצד הורמון הגדילה משפיע על הדיאטה של מבוגרים? וכמה מים צריכים לשתות? ההרגלים הקטנים שיעזרו לכם לרדת במשקל

09/08/2015
סיגל פאר קבלו עדכונים מסיגל פאר
  • RSS

לצד רגעי סיפוק משמעותיים בדיאטה, ישנם גם לא מעט רגעים של אכזבה ושל תסכול. שמגיעים לעתים, כשאנחנו רוצים לראות תוצאות מהירות, או טובות יותר. בדיוק בשביל הרגעים האלה, קיבצנו שבע דרכים בריאות שיעזרו להאיץ את הירידה במשקל ואת קצב שריפת השומנים בגוף:

קפאין

שריפת שומנים (צילום: שאטרסטוק)

כוס קפה אחת על הבוקר לא רק תעיר אתכם, אלא גם תסייע לפרק טוב יותר את השומנים ותגרום לתנועתיות של מערכת העיכול שתביא לעיכול יעיל יותר של המזון. "חשוב להדגיש ששתיית כוס קפה כמובן לא תהפוך אף אחד לרזה אם הוא לא יקפיד על פעילות גופנית ותזונה נכונה", מדגישה טופז דרזנר, דיאטנית ראשית בשומרי משקל. "אפשר גם לבחור בתה ירוק, שמשמש כנוגד חמצון ויש יתרונות רבים לשתייה שלו. ישנם גם מחקרים שמצביעים כי תה ירוק מגביר את קצב חילוף החומרים בתאים וגורם להרזיה, בעיניי,חשוב לשלב את השתייה עם תזונה נכונה ומתאימה להרזיה".

ארוחת בוקר

ארוחת בוקר לשריפת שומנים (צילום: שאטרסטוק)

"הגוף ממשיך לצרוך אנרגיה גם במהלך הלילה, ולכן ארוחת בוקר חשובה כדי לצאת מהצום של הלילה ועוזרת לנו להתנהל נכון עם האוכל במהלך היום ולא להגיע למצבי רעב", אומרת דרזנר, אך מדגישה שהיקף ומהות הארוחה תלוי באורח החיים של האדם, ובמידת הרעב שלו כשהוא קם בבוקר. "באופן כללי, ארוחה שמכילה סיבים טובה כי היא משביעה לאורך זמן – למשל, כריך עם גבינה או חביתה, אבל יש אנשים מבחינתם להתחיל את הבוקר עם פרי ואגוזים זה מספיק ומאחר שארוחה כזו כוללת סיבים וסוכר, היא בהחלט יכולה להיות טובה אם אחרי שעתיים-שלוש הם יאכלו את הארוחה הבאה".

מים

מים - חיוניים לדיאטה (צילום: שאטרסטוק)

שתיית מים בריאה ותורמת לא רק לעור הפנים, אלא גם משפרת את שריפת השומן בגוף. הגוף שלנו מכיל בין 60% ל-70% מים, ושתיה לרוויה מסייעת לשיפור קצב חילוף החומרים בגוף. "אנחנו ממליצים על שני ליטר לנשים ו-שניים וחצי ליטר לגברים. חשוב ללמד את הגוף לשתות מים כי אחת הבעיות השכיחות היא שאנשים מתבלבלים בין צמא ורעב, ולכן אוכלים במקום לשתות. מי שלא אוהב מים יכול להחליף חלק מהשתייה במשקאות דייאט. ניתן גם להוסיף למים נענע או פלחי לימון, או לשתות תה קר לא ממותק".

פעילות גופנית

שריפת שומנים (צילום: שאטרסטוק)

פעילות אירובית (למשל, ספינינג, ריצה או זומבה) מעלה את הדופק וגורמת לגוף לבזבז אנרגיה ולהעלות את קצב חילוף החומרים. פעילות הכוח (למשל, פעילות בחדר כושר או פילאטיס מכשירים), בונה מסת שריר וככל שיש יותר מסת שריר כך אנחנו מבזבזים יותר אנרגיה. דרזנר מציינת כי פעילות גופנית עצימה, כמו ריצה או רכיבה על אופניים, יכולה להשפיע על קצב חילוף החומרים גם עד 72 שעות מסיום הפעילות.

שילוב של חלבון

חלבון לשריפת שומנים (צילום: שאטרסטוק)

הגוף צריך להשקיע יותר אנרגיה בפירוק חלבון, כך שארוחת צהריים שמכילה חלבונים יכולה לסייע להגביר את שריפת האנרגיה בגוף. "ארוחת צהריים של כרע עוף עם כוס אורז מלא, או מנה של מג'דרה (אורז מלא עם עדשים) הן מנות עשירות בחלבון שהגוף משקיע מאמץ ואנרגיה בפירוק שלהם", אכילת חלבון גורמת לתחושת שובע לאורך זמן אומרת דרזנר.

שינה

שנת לילה ערבה (צילום: שאטרסטוק)

מסתבר שגם למבוגרים יש הורמון גדילה אשר משפיע על קצב חילוף החומרים בגוף, ושינה לא טובה יכולה להשפיע לרעה על הדיאטה. "אנחנו יודעים שאנשים שלא ישנים טוב בלילה, ובעיקר כאלה שהולכים לישון מאוחר ולא ישנים בין 12 ל-2 בלילה, השעות בהן הורמון הגדילה פעיל, מתקשים יותר לרדת במשקל – גם בגלל העייפות שמעלה את כמות האוכל ביום שאחרי וגם בגלל שההורמון לא עושה את עבודתו".

לא לצום

לא לצום (צילום: שאטרסטוק)

לסיכום מציינת דרזנר, שלמרות שאנשים רבים חושבים שהפחתה משמעותית באכילה או ויתור על ארוחות יסייע לדיאטה, הרי שההפך הוא הנכון. "אכילה מועטה משמעותית מהכמות שהגוף צריך או דילוג על ארוחות, עושה את הפעולה ההפוכה וגורמת לגוף להיכנס למנגנון הגנה במסגרתו הוא לא מוריד במשקל, אלא מוריד את קצב חילוף החומרים כדי שהוא יוכל לתפקד גם בכמות האנרגיה הקטנה שנכנסת לגוף", היא מדגישה.

דיאטה בריאה ומאוזנת היא הרבה יותר מחישוב הקלוריות ואכילת מאכלים המוכרים כדיאטטים. למעשה, דיאטה היא אורח חיים שכולו חשיבה על מה שעושה לנו ולגוף שלנו טוב. אם הדיאטה שאימצתם לכם אינה מכילה את כל אבות המזון, או שאינכם מקפידים מספיק על פעילות גופנית ושנת לילה מספקת, התוצאות יגיעו לאט יותר ואולי אפילו לא יגיעו בכלל. לכן כשאתם מחליטים לרדת במשקל יש לוודא שהשינוי שאתם עושים הוא עמוק והוליסטי.

רוצים לעשות שינוי בחייכם? התקשרו עכשיו לשומרי משקל וקבלו הנחה ייחודית לגולשות סלונה

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה