ניפגש בשמחות - זרי פרחים וממתקים

שלוש נשים שמתחזקות עסק למתנות, פרחים, עיצוב ארועים וזרי ממתקים ונהנות מהיצירתיות, מהקשר עם הלקוחות ומהעבודה עם בני המשפחה. ויש גם טיפ לעיצוב זר פרחים בעצמכן

03/08/2015
סיגל פאר קבלו עדכונים מסיגל פאר
  • RSS

החנות Fresh של אתי מור פלד, קרית מלאכי. צילום: ארנית רחמים

הן גרות ביישוב קטן יחסית, הן עובדות בעסק משפחתי ויש להן אמביציה שהן בהחלט יכולות להתגאות בה. קבלו שלוש נשות עסקים שתפגשו רק בשמחות ומנהלות עסק לזרי פרחים, זרים מתוקים, מתנות ועיצוב ארועים

אתי מור פלד - Fresh, קריית מלאכי

עבור אתי מור-פלד (32), הדרך לעצמאות החלה לפני כעשר שנים כשעבדה כאשת מכירות. "הרגשתי שאני רוצה עסק משלי", היא מספרת. "הדרך לא היתה פשוטה ובניסיון הראשון להקים עסק משותף עם טל, בן זוגי, עוד לפני שהתחתנו, היינו זכיינים של רש מוצרי טיפוח וסבונים. הנסיון לא הצליח; אמנם החנות עבדה ממש יפה, אבל היו לנו בעיות בהתנהלות מול הרשת. למזלנו לא התייאשנו והצלחנו לצאת מהסיטואציה בראש מורם.

החלטנו להקים חנות שלנו בקונספט מיוחד, כזו שתעשה משלוחים של מגוון רחב של מתנות - בייביקייקס ליולדת, זרי שוקולד, זרי בלונים, זרים מתוקים ועוד. אנחנו גם מעצבים אירועים מיוחדים, למשל הצעות נישואין, וזורמים עם הבקשות של הלקוחות שלנו".

 שואפת לשמור על רף גבוה - אתי מור פלד. צילום: ארנית רחמים

איך זה לערבב משפחה ועסקים?
"אנחנו אמנם עובדים יחד, אבל בפועל לכל אחד מאיתנו יש את התחומים שלנו. טל אחראי על הנהלת חשבונות, בנקים, פגישות ומשלוחים, ואני בפן הקוסמטי ואחראית על העיצוב ועל צוות העובדות. אנחנו עובדים יחד אבל לפעמים אנחנו לא מחליפים מילה ימים שלמים מרוב עומס. כל אחד עסוק במשימות ובמטלות שלו. יש ימים שרוצים לחנוק מאהבה, אבל אני לא אשקר, יש ימים קשים יותר, בעיקר כשאחד מאיתנו מתערב בתחום של השני".

מה האתגר העסקי הכי גדול מבחינתך?
"אני שואפת כל הזמן לשמור על רף גבוה. אצלנו אפשר למצוא משהו לכל אירוע, ואנחנו בדרך כלל מכירים את הלקוחות שלנו, אבל חשוב לי להמשיך להשקיע ולא לקחת את זה כמובן מאליו".

מה נותן לך הכי הרבה סיפוק בעבודה?
"ההיכרות עם הלקוחות מייצרת הרבה רגעי סיפוק. למשל, עיצבנו ללקוחה הצעת נישואין בחדר ושלושה ימים היא ישנה בסלון כדי לא לפרק את זה, או כששידכנו בין שני לקוחות שחשבתי שהם מתאימים. הם אפילו התחתנו לפני חצי שנה".

מה השאיפות לעתיד?
"אני כל הזמן עסוקה בהווה, באירועים שצריך לעצב ובהזמנות שיש לנו, ואני מוצאת את עצמי שואלת מה באמת המטרה שלי. אז קודם כל להצליח ושתהיה פרנסה טובה בשביל הילדים שלי, וכמובן לצמוח ולגדול: להגדיל מכירות, להגדיל את קהל הלקוחות.

המטרה שלי היא שהעסק שלנו ימשיך להיות משפחתי, אין לי שאיפות להפוך לרשת. מרגש אותי שהנסיכה שלי מיקה בת ה-4.5 מחכה לעזור לי להכין זרים ולנפח בלונים ואומרת לי "אמא, כשאגדל אני אעזור לך להכין זרי שוקולד?...". מרגש אותי לדעת שהנסיך אופק, בן ה-2.5, יודע שכשאבא בעבודה, הוא עושה משלוחים של שוקולד, בלונים ומתנות".

>> לאתר של Fresh

 

זוהר אדרי - משתלת יותם, אילת

זוהר אדרי - משתלת יותם, אילת. צילום: יהודה בן יתח

זוהר אדרי (37), אמנם היתה עצמאית כמעט כל חייה, אבל את חנות הפרחים קנתה לפני כשנה כשזיהתה את ההזדמנות העסקית יחד עם בעלה אבשלום. "המהלך היה מתבקש כיוון שיש לי סופר שממוקם בצמוד לחנות הפרחים שעמדה למכירה", מספרת אדרי. "תוך זמן קצר החלטנו לרכוש את העסק; שדרגנו, שיפצנו ועיצבנו חנות בוטיק מדהימה ומגוונת: שזירת פרחים, זרי בלונים, סלסלות מתוקים, מתנות ליולדות וגם עיצוב אירועים וזרי כלה. השילוב עם העסק השני, הסופר, מאפשר לנו למכור בו זרי פרחים גם ב-12 בלילה".

"רכשתי את החנות לפני כשנה עם אפס ניסיון. הייתי מאותן נשים ששום פרח או עציץ שקיבלתי לא החזיק אצלן מעמד", היא צוחקת. "עבדנו יום יום מבוקר עד לילה, בצמוד לגנן, לשוזרות ולבעלים הקודמים של המשתלה. מהרגע שקיבלנו לידינו את החנות, החלטתי שלא יהיה פרח שלא אדע את שמו. כעבור שלושה חודשים אינטנסיביים אפשר להגיד שלמדתי הכל, על אף שתמיד יש מה ללמוד. נהניתי מכל רגע והיום אני יכולה להגיד שפרחים זו תרפיה מבחינתי".

שהלקוח יצא לא רק עם פרח, גם עם חיוך - משתלת יותם. צילום: יהודה בן יתח

איך זה לערבב משפחה ועסקים?
"זוגיות זו עבודה ובמקרה שלנו הזוגיות היא גם בעבודה, בצמוד לחנות הפרחים שם בעלי מנהל את העסק השני שלנו. יוצא שאנחנו 24 שעות ביממה יחד, ומזל שאנחנו החברים הכי טובים. אני כל החיים בעלת עסקים עם שותפים, ובשבע השנים האחרונות אבשלום בעלי הוא השותף הטבעי היחיד והכי טוב שיכולתי לבחור".

מה האתגר העסקי הכי גדול מבחינתך?
"שכל לקוח שנכנס, מהראשון ועד האחרון, יצא מרוצה. לא רק עם פרח ביד אלא גם עם חיוך. אתגר נוסף הוא לשמור על העובדים שמחים, שירותיים ותמיד עם רצון לעזור. החנות היא כמו משפחה אחת גדולה. כמובן שגם לשמור על עיצוב מעניין בחנות וסחורה שמתחדשת כל הזמן".

מה נותן לך הכי הרבה סיפוק בעבודה?
"אני חושבת שהסיפוק הכי גדול הוא היכולת להיות אמא טובה ואוהבת, שאוהבת גם את עצמה, שקמה כל בוקר לעסק משלה, מנהלת עובדים, קריירה ובית".

מה השאיפות לעתיד?
אנחנו שואפים להתפתח ולגדול, ולעשות הכל יחד עם בעלי והילדים שלאט לאט נכנסים לעסק המשפחתי, רוי בת ה-12 כבר עושה זרים מהממים".

>> לעמוד הפייסבוק של משתלת יותם

.

נורית דניאלי-סעדון - פרחי הפינה הירוקה, בית שמש

נורית דניאלי-סעדון - פרחי הפינה הירוקה, בית שמש. צילום: יח''צ

 נורית דניאלי-סעדון (42) גדלה לתוך העסק המשפחתי שכלל שלושה תחומים שונים ולא קשורים. "העסק היה פרי פיתוחו של אבא שלי יחזקאל שהיה החקלאי היחיד בבית שמש וחקלאות היא כל חייו, ולכן היה מאוד טבעי שנקים גם משתלה, וכמובן שגדלנו והתרחבנו לאורך השנים".

מטבע הדברים, התפתחות הטכנולוגיה שימשה עבורם הזדמנות להרחבת העסק. "אנו מנהלים שלושה אתרי אינטרנט עיקריים ואפליקציה לטלפונים חכמים, דרכם הלקוחות יכולים לבצע הזמנות או להתרשם מהמגוון המיוחד בחנות", אומרת סעדון. "אנו עובדים מול עשרות אתרים, פורטלים וחנויות בארץ המנתבות את הזמנותיהם למשלוחים באזור בית שמש ומטה יהודה.

הקונספט של העסק הוא שלקוח שמגיע לחנות יכול להרכיב את הזר מתוך בחירה אישית שלו וכמובן עם קצת מגע מקצועי שלנו, תוך התחשבות בתקציב של הלקוח. אנחנו מוכרים פרחים, צמחי בית וגן מהארץ ומהולנד, בלונים, זרים מתוקים, מגשי פירות מעוצבים, זרים לראש, בובות פרווה, מתנות, אגרטלים, פרחי משי, זרעים, אדמה ועוד. בחנות ניתן לקבל זרי כלה וקישוטי רכב לחתונה".

קישוטים לרכב חתונה - פרחי הפינה הירוקה, בית שמש. צילום: יח''צ

 איך זה לערבב משפחה ועסקים?
"אנחנו שלושה אחים, וההחלטה למנות אותי למנהלת היתה מאוד טבעית וברורה מאליה. אבי מעולם לא פנה אלי ואמר בפירוש "נורית את תנהלי את החנות", הכל זרם בצורה מאוד טבעית. יחד עם זאת, משפחות רבות יודו שלא קל לנהל עסק משפחתי כי אין יחסים רגילים של "עובד מעביד" - כולם המנהלים של כולם. למזלנו התברכנו ביכולת לעבוד בהרמוניה מושלמת כשכל אחד ואחד מאיתנו יודע מה מקומו ומה תחום האחריות שלו".

מה האתגר העסקי הכי גדול מבחינתך?
"במהלך השנים נתקלנו באתגרים שונים ומגוונים כמו שנת שמיטה - מה מותר? מה אסור? אילו הלכות אנחנו צריכים ליישם? יש גם אתגרים יומיומיים שקשורים לפרסום וגם מצב המשק היום לא פשוט ותחרותי מאד. כדי להתגבר על הקשיים אנחנו מעניקים לפרחים טיפול מיוחד וחדר קירור מיוחד לפרחים, במטרה לספק חיי פרח ארוכים יותר ביחס למקומות אחרים".

מה נותן לך הכי הרבה סיפוק בעבודה?
"אני מגיעה לעבודה 16 שנים ברציפות, שישה ימים בשבוע בכל תנאי ובכל מצב בריאותי. אני מאד מאד נהנית לקום בבוקר, להגיע לחנות ומיד להתחיל במטלות היומיות שלי: ניקוי החנות, טיפול בפרחים, שזירת הזרים, קבלת הזמנות והכנתן ועוד. במקצועי אני מורה לאנגלית, רכשתי תואר בשנות עבודותיי בחנות, אבל הסיפוק האמיתי תמיד היה בעבודה עם הפרחים. גם היום, אחרי כל כך הרבה שנים, לא נמאס לי לראות פרחים ואני עדיין מתרגשת מעצם היצירה. זה כנראה מה שנותן לי את הדרייב להמשיך הלאה".

מה השאיפות לעתיד?
"אפשר לומר שבמהלך 16 השנים בהן החנות קיימת, הצלחנו לעמוד ביעדים לא מעטים אבל המטרה היחידה שתמיד עומדת בפנינו היא להגיע לכל בית אב בבית שמש והסביבה. בסיס הלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים. מי שהיה נוהג לקנות פרחים בצמתים או בסופר וקנו פעם אחת אצלנו מבינים מיד את ההבדל והופכים ללקוחות קבועים".

>> לאתר של "פרחי הפינה ירוקה"

התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת cashback ללקוחות הבנק.

***

איך לקלוע זר בבית? זוהר אדרי ממשתלת יותם נותנת לכם טיפים:

1. בוחרים את הפרחים העיקריים שרוצים עם ירק ופרחי מילוי.

2. מנקים את העלים התחתונים של הגבעולים ומסדרים לפי קבוצות על שולחן. בשלב זה יש לאגד את הפרחים, כאשר בכל פעם לוקחים מכל קבוצה ענף אחד .

3. עדיף לשלב שני צבעים, לא יותר, אפילו צבע אחד. זה יותר אלגנטי. בשילוב עם ירק יצא זר מהמם.

4. בזרים שמים מספר אי זוגי של פרחים.

5. מקצרים את הפרחים לפי גודל האגרטל.

6. קוצצים את הגבעול בצורה אלכסונית.

7. לשמירת חיים ארוכים של הפרחים יש לדאוג להחלפת מים כל יומיים.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה