בייבי של עסק: בגדי תינוקות וילדים

הן אוהבות אסתטיקה, הן נמשכו לעולם בגדי הפעוטות אבל עד כאן הדמיון - לשלוש הנשים מעוררות ההשראה שלפניכם יש סיפורי חיים שונים ומיוחדים שהובילו אותן לעסקי בגדי הילדים

05/07/2015
דנה דרבינסקי קבלו עדכונים מדנה
  • RSS

שלושה סיפורי חיים מיוחדים של שלוש נשים מתחום בגדי הילדים, שהגיעו לתחום מכיוונים שונים ונהנות מכל רגע:

קרן שמש-ובר - My Little Babyrock

My Little Baby Rock. צילום: יח"צ

מי שהיתה נערת רוק בתור רווקה ורוצה להשאר כזו גם בתור אמא - לא צריכה לדאוג.
מאז שהפריטים של BABY ROCK  באו לעולם זה הרבה יותר קל, כי עכשיו גם חובבות קעקועים, גיטרות חשמליות וגולגולות יכולות לסגל להן הוויה אמהית משלהן.
מאחורי המותג המקורי עומדת קרן שמש-ובר, 32, תל אביבית מלידה, נשואה ואמא לבת 6 ולבן שנתיים.

איך הפכת לאמא של בייבי רוק?
"עבדתי בתחום התקשורת - הייתי כתבת ספורט, תחקירנית ועיתונאית, אבל היה לי די ברור שאני אהיה עצמאית בשלב כלשהו. זה התחיל כשלמדתי אפייה ופתחתי עם חברה דוכן מאפינס מעוצבים בנמל תל אביב. לצערי הפרק הזה הסתיים כשהחברה עזבה את הארץ.

בהמשך, כשהפכתי לאמא, הרגשתי שחסר טקסטיל לפעוטות שמדבר בשפה שהאמא אוהבת, לא רק משהו שמתאימים לתינוק. היה נראה לי מוזר שכשאת הופכת לאמא, את צריכה לנטוש כל סגנון אורבני שאת אוהבת ולהסתובב ברחוב צמודה לשמיכות, חיתולים ובגדים עם דוגמאות ורודות של דובונים. אני למשל אוהבת בעיקר שחור ואפור. את הבת שלי כתינוקת הלבשתי בצבעים האלה וחשבתי איך לפתח נישה כזאת.

לקחתי קורס תדמיתנות בשנקר והתחלתי לתפור בבית שמיכות לילדים, מבדים שאני אוהבת. חנויות שפניתי אליהן אהבו את השמיכות ומשם זה התחיל להתגלגל. הוספתי עוד ועוד מוצרים - תיקי עגלה, סינרי הנקה ועוד, יצרתי קשר עם מפעל בארץ שמדפיס על בדי כותנה אורגנית הדפסים שאני מעצבת עם גרפיקאית. בהמשך נעזרתי בהלוואות מהמשפחה כדי להקים אתר שדרכו אפשר לקנות את המוצרים ואחר כך פתחתי את החנות ברחוב פרישמן 77 בתל אביב. במקביל התחלתי למכור בחו"ל".

My Little Baby Rock. צילום: יח''צ

הדרך שלך נשמעת פשוטה.
"לא בהכרח. היה בדרך ניסיון לשותפות שלא צלח, השקעתי בנסיעות לתערוכות בחו"ל כשלא ידעתי אם הן יחזירו את עצמן וזה היה הימור שהכניס הרבה חששות. אבל היו גם דברים מאזנים. בעלי מעורב ומלווה באופן פעיל - הוא עו"ד ומגבה אותי מהצד של המספרים. הרקע שלי בתחום התקשורת עזר לי להבין איך להשיג חשיפה למותגים. המיקום של החנות טוב, אז היו סלבס שנכנסו לחנות ואהבו את המוצרים, למשל איגי וקסמן שהיה לי איתה שיתוף פעולה יפה".

איזה טיפ את יכולה לתת למי ששוקלת לצאת לדרך כעצמאית?
"אם יש לך רעיון ליזמות שאת מרגישה שהוא טוב, תאמיני בעצמך. גם לי היו היסוסים ופקפוקים ולא הייתי בטוחה שצריך בשוק עוד מותג טקסטיל לפעוטות או אם יש לי משהו חדש להציע, אבל החלטתי להשקיע ולהתקדם עם מה שהאמנתי בו, כי הרגשתי שיש לי משהו ייחודי לתת - וזה עבד".

 

נחמה הירשלר - Kids Mode

"קידס מוד". צילום: יח''צ

נחמה הירשלר, 44, גדלה והתחנכה בלונדון ועברה לבני-ברק בבגרותה. הסיפור שלה מרשים ויוצא דופן - לא זה שהייתן מצפות לשמוע מאמא לשבעה ילדים, הנשואה לבעל לומד תורה.
"הכל התחיל מבגדים מיוחדים לילדים שרכשתי במהלך נסיעות לקרובי משפחה בחו"ל ומכרתי בחדר שבנינו בצמוד לבית", היא משחזרת. "בתחילה הגיעו חברות מהמעגל הקרוב ולאט-לאט זה התגלגל. תוך זמן לא רב משפחות ידעו שאם רוצים בגדים לבר מצווה או לכל אירוע חגיגי אחר, מגיעים אלי ומקבלים פריטים איכותיים שאין כמוהם בארץ.

מכיוון שאני פועלת בחברה שיש בה משפחות גדולות, גם הקניות אצלנו היו בהיקף רחב ולפני 4-5 שנים התחלנו להפוך לרשת. פתחנו סניפים בבית שמש, ירושלים ואשדוד. האתגר היה לשמור על שירות אישי ברמה גבוהה, כי אצלנו הלקוח תמיד צודק, גם כשהוא טועה. שתי הבנות הגדולות שלי שהשתלבו בעסק, עוזרות לי לשמור על האיכות הזאת".

את בעצם המפרנסת בבית
"כן, אבל לא פתחתי את העסק כאילוץ. אם הייתי רוצה שבעלי יעבוד, זה היה קורה. אני התפתחתי כאשת עסקים, כי אני לא מסוגלת לשבת בשקט. לסבתא שלי היתה חנות יין בווינה לפני 80 שנה ואולי האהבה למסחר עצמאי עוברת בגנים.

מההורים שלי קיבלתי את האהבה לחינוך וערכים. אמא שלי היא אשת חינוך ואבא הוא רב בלונדון, בנו של הרב ואזנר זצ"ל, שעד יומו האחרון, בגיל 102, היה מורה דרך לרבים. פה, בבית שלנו, שני העולמות של תורה ומסחר - נפגשים. מבחינתי ללימודים של בעלי יש תרומה אדירה לערכיות של הבית, לחינוך הילדים ולמהות שלנו. אני מייחסת את הברכה ששורה על העסק לסגולות האלה".

 "קידס מוד". צילום: יח''צ

עד כמה הסיפור שלך הוא יוצא דופן בבני ברק?
"לא יוצא דופן במיוחד. היה לנו לא מזמן חוג של נשות עסקים בבני ברק וראיתי כוחות אדירים של נשים מוכשרות שמתפתחות כיזמיות. המציאות החרדית לא מגבילה נשים כמו שחושבים. גברים אצלנו לא באמת מאוימים מנשים מצליחות. זה לא שהאישה נהיית חשובה יותר מהגבר כי יש לה עסק מבוקש. לימוד התורה הוא מוערך מאד. לשבת וללמוד כל יום 8-9 שעות זה יותר קשה מלהסתובב בין תערוכות בגדים באירופה. הילדים שלנו מאד מכבדים את אבא שלומד. מבחינתי מגיע לו אות כבוד. אני חייבת לו את ההצלחה".

איזה טיפ את נותנת לאישה ששוקלת לצאת לדרך כבעלת עסק?
"לא לקפוץ בבת אחת למים העמוקים. אני בעד להתחיל בקטן, לעבוד עם תכנית עסקית, לגדול לאט ולהעזר באנשי מקצוע טובים. אני עבדתי עם יועץ עסקי מצוין בשם משה חלפון, הוא חזק בתחום הקמעונאי וכיוון אותי להתרחבות כרשת. זה המקום להודות גם לבנק הפועלים שתמך ונתן לי קרדיט וליווי משמעותי לאורך כל הדרך".

 

מירי סבן - Baby Boom

"בייבי בום". צילום: יח''צ

מירי סבן היא רק בת 22 וכבר בעלת עסק. טיול גדול של אחרי הצבא לא עניין אותה. אולי בהמשך. "אני לא טיפוס של בטן-גב", היא צוחקת. "מעדיפה להגשים את עצמי. יש לי כנראה גם ראש קצת מבוגר. כנערה, עבדתי עד הגיוס, ניהלתי חנויות אופנה ממותגות והיה לי ברור שאני ארצה להיות עצמאית.

אני ובן הזוג שלי, שי מזרחי, ביחד מגיל 14 ובחרנו לעשות את זה יחד. הכנו תכנית עסקית מעולה בעזרת אח של שי והבנק הלך איתנו. לחנות שלנו אנחנו מביאים בגדים איכותיים ומדליקים ומי שאוהב מותגים יודע להעריך את זה. יש לנו גלביות מדליקות, חצאיות מידי ושמלות חוף לקטנות ועוד טרנדים יפים של העונה. החנות ממוקמת ברחוב הראשי של אור עקיבא ומגיעים אליה מפרדס חנה, כרכור, קיסריה".

איך את מפרסמת את העסק?
"השקעתי בהתחלה במודעות בעיתונים ובפלאיירים אבל הפייסבוק הביא לי הכי הרבה עבודה. כולם שם. אנחנו מעלים צילומים של הבגדים לעמוד שלנו ובמקביל גם מעדכנים בקבוצת וואטסאפ של הלקוחות שלנו על דברים מעניינים שמגיעים".

על מה חשוב לך להקפיד כבעלת עסק?
"על תחלופה גבוהה של בגדים בחנות. אני רוצה שילדים שקונים להם פה יהיו מיוחדים ומקוריים. אני מרגישה שהבאנו את האופנה והסטייל לאזור וחשוב לי שכל הילדים בגן יהיו לבושים ב'בייבי בום' אבל ייראו שונים זה מזה".

איך הזוגיות שלכם עומדת במבחן העבודה המשותפת?
"זה קשה אבל אנחנו מצליחים. כולם מסביב אומרים שאם אנחנו מתפעלים עסק ביחד אנחנו כבר יכולים להתחתן, אבל אנחנו עושים דברים בשלבים. הביחד לא עד כדי כך אינטנסיבי. אנחנו לא גרים יחד. אני נמצאת בחנות בבקרים, שי אחה"צ ובערב עד 20:00 אנחנו פה יחד. שי עכשיו הוא גם בן-זוג וגם שותף והובלתי לזה כי אני סומכת עליו מאד. אין חוזה משפטי שמסדיר את היחסים העסקיים בינינו. אצלנו לא פותחים פה לשטן".

איזה עוד אתגרים מעניינים אותך להמשך?
"אני מרגישה שכרגע אני לא מגיעה לקהל ערבי שיכול מאד להתאים לי והייתי רוצה לפצח את זה. אני יודעת שיש להם ערך לבגדי מותגים ואדאג שהמיקום של החנות הבאה יהיה אטרקטיבי עבורם".

 .

* התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת cashback ללקוחות הבנק.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה