העונה החמה לדיאטה

החום, שעות האור הארוכות, שפע פירות וירקות טריים. אינספור סיבות הופכות את הקיץ לא רק לעונה החמה אלא גם לעונה הנכונה לדיאטה. כל הסיבות להתחיל לרזות

05/07/2015
רעות חוצה קבלו עדכונים מרעות חוצה
  • בדואר
  • RSS

summer diet 1_650

בכל שנה, עם בוא הקיץ, כולנו ממהרים להיכנס לדיאטה ובצדק. בגדי הים, המכנסיים הקצרים, הגופיות, כולנו רוצים להיכנס לתוכם ולהיראות טוב, "בקיץ יש לנו יותר מוטיבציה לרזות. אנחנו רוצים להגיע לחוף הים עם בגד הים האהוב, ללבוש בגדים קצרים, לכן דווקא בקיץ הדיאטה קלה יותר" מציינת טופז דרזנר, דיאטנית שומרי משקל.

הקיץ, וזה ככל הנראה רשמי, היא העונה הנכונה לדיאטה. זה נכון, שבעזרת נחישות ומוטיבציה אפשר לרדת במשקל בכל עונה, אבל בקיץ, מעבר לביקיני ולשמלות הקצרות, ישנם גורמים נוספים המשפיעים לטובה על ההצלחה בדיאטה. בעזרת טופז דרזנר בדקנו איך לאמץ את היתרונות, וגם, לא פחות חשוב, איך להיזהר מהחסרונות.

בזכות שעות רבות של אור

בקיץ שעות היום מתארכות והחושך מגיע רק בשעות הערב המאוחרות. ממחקרים עולה כי שעות האור הרבות משפיעות על רמות הורמון המלטונין, אותו הורמון האחראי על ויסות שעות הערות והשינה שלנו.בחורף כמות המלטונין עולה בגלל התקצרות שעות האור , וזה גורם לנו להרגיש עייפים יותר, ולרצות להתרכרבל בשמיכה. לעומת זה בקיץ, שעות האור הארוכות גורמות לירידה ביצור מלטונין, מה ששומר עלינו עירנים יותר" מציינת דרזנר. בנוסף, בזכות קרני השמש ישנה ירידה ברמות המלטונין וכתוצאה מכך עליה ברמות הסרוטונין, הורמון זה גורם לנו לחוש שמחים וחיוניים וכאשר רמות הסרוטונין בדם גבוהות, החשק לנשנש בעיקר פחמימות יורד ואיתו תופעות כמו רעב מוגבר פוחתות, וכך קל יותר לדבוק בתפריט הדיאטה.

בזכות שפע עונתי

קיץ

בקיץ מדפי הסופרים מוצפים בשלל פירות וירקות עונתיים ומומלצים במיוחד לדיאטה, למשל אפרסקים, ענבים, במיה, ברוקולי טרי, תירס ועוד מגוון רחב של מזון מהצומח עשיר בויטמינים, במינרלים ובסיבים שתורמים לתחושת שובע לאורך זמן, "בגלל החום והלחות שיש בישראל, אנחנו ממליצים לבחור במזונות קרים כמו ירקות, קטניות קרות שמשלבים בסלט, דגים וחזה עוף", מציינת דרזנר, ומוסיפה "חשוב גם להיזהר מהשפע הזה,יש באמת מבחר פירות טעימים ואם נאכל ללא שליטה אנחנו עלולים אפילו לעלות במשקל".

בזכות הספורט

כל דיאטה מוצלחת מורכבת מהנוסחה המנצחת: תזונה מאוזנת ופעילות גופנית. שני המרכיבים האלה הכרחיים לתהליך נכון ומוצלח של ירידה במשקל.

בקיץ, שעות האור הארוכות ומזג האוויר היציב מאפשרים לנו לצאת לפעילות גופנית בפארק הקרוב לביתנו בקלות יחסית. "פעילות גופנית עצימה כמו ריצה או הליכה נמרצת, עוזרת לנו להוציא עוד אנרגיה ולהאיץ את תהליך הירידה במשקל, אני ממליצה גם להשקיע בפעילות חיטוב וכוח שתעלה את מסת השריר שיחד עם הפעילות האירובית תתרום לשיפור חילוף החומרים". ולמרות שבקיץ קל יותר להניע את עצמנו לפעילות גופנית, מומלץ לשים לב לעומסי החום, "לא הייתי ממליצה לצאת בשעות החום אלא רק בבוקר מוקדם או אחרי השקיעה, כדי להימנע ממצב של התייבשות".

בזכות מזג האוויר

קיץ

החום הכבד השורר באזורינו בחודשי הקיץ אמנם ידוע לשמצה, אך בכל הקשור בדיאטה מדובר דווקא ביתרון. בעברנו הרחוק, כשגרנו במערות וצדנו ממותות למחייתנו, החורף היה ארוך, קר וקשה במיוחד, ובני האדם התכוננו לבואו ע"י עלייה במשקל וצריכה של מזונות עשירים בשומן שעזרו לנו לשמור על חום גופינו. למרות שמזמן יצאנו מהמערות, וגם ממותות אין, המנגון עוד קיים. לכן בעונת החורף הגוף שואף לשמור על מאגרי השומן שלו ולהגדיל אותם, ובקיץ להיפך.

"במקומות בהם יש חורף קר במיוחד, הגוף אכן דורש יותר אנרגיה שתעזור לו להתחמם. בארץ זה לא ככה, מזג האוויר הוא יחסית נוח גם בחורף, ובכל זאת הגוף משקיע יותר אנרגיה בהתחממות, ולכן אנחנו יותר עייפים, צורכים יותר מאכלי קדירה עשירים בשומן", מציינת טופז, ומוסיפה עובדה מעניינת, "יש אוכלוסיות, כמו אנשים מבוגרים, שעדיף שיצברו מעט שומן, זה מסייע לגוף להתמודד טוב יותר עם מחלות ומחזק את גופם".

למרות שבירת השגרה

summer diet 2_650

אז נכון, לקיץ יש יתרונות רבים שיעזרו לנו להצליח בדיאטה, אבל גם חסרונות, שעלולים לפגוע בתהליך הירידה במשקל, "יש אנשים, כמו בני נוער למשל, שבקיץ הם בחופשה, הם ישנים ביום וערים בלילה, מבלים הרבה. שבירת השגרה היא בהחלט מוקש", מציינת דרנזר,אבל זה לא אבוד, "אם נדע לקבל את שינויי השגרה ולהתאים את עצמנו אין שום סיבה שלא נצליח לסגל לנו שגרה חדשה ומותאמת לתהליך דיאטה". גם מאכלי הקיץ הקרים- הגלידות, השייקים האייס קפה ואפילו הפירות עלולים להשפיע על קצב הירידה במשקל, וחשוב להקפיד על הכמויות ועל הערכים התזונתיים שלהם.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה