מריח כמו הוליווד: הבשמים של הכוכבות הגדולות

בהוליווד של ימינו לכל כוכבת שמכבדת את עצמה, יש לפחות בושם אחד על שמה או לפחות מותג בשמים יוקרתי שהיא מזוהה עימו. מי היא חלוצת הטרנד? ומה מושך כל כך את הוליווד לתעשיית הבשמים?

23/06/2015
אלישבע כספי קבלו עדכונים מאלישבע
  • RSS

מרלין מונרו לשאנל 5 (צילום מסך)

ב- 1952 התראיינה מרלין מונרו בת ה-26 למגזין "לייף"'. תשובתה המופלאה של מונרו לשאלתו הפרובוקטיבית של כתב המגזין, "מה את לובשת כשאת הולכת לישון", היתה "כמה טיפות של שאנל 5". זו הפכה לאחת האמרות המצוטטות ביותר של כוכבת הוליוודית עד היום, בזכות הגאונית שבפשטותה. כמי שהייתה אגדה בחייב ומותה, זה הרי טבעי עבור מונרו לתבוע את המשפט הסקסי והנאיבי הזה שאגב הוא גם לגמרי אמיתי, כפי שהעידה מונרו עצמה כשנשאלה על כך שוב ב-1960 והיא כבר כוכבת ענקית וסמל סקס עולמי: "זאת האמת" היא אמרה, "הרי לא יכולתי להגיד שאני ישנה עירומה".

אם מונרו הייתה חיה היום, קרוב לודאי שהיא לא הייתה מסתפקת רק בשאנל 5 וכבר הייתה מוציאה בושם משלה, כי אין היום כוכבת על או סלב בכותרות שלא עושה זאת. כסף גדול נמצא בתעשיית הבשמים הנוצצת והכבוד הנלווה לכוכבות המייצרות בשמים הנושאים את שמן, הוא תוספת מכובדת למיתוג וביסוס הכוכבות כמובילות דעה בהוליווד.

באירועי ביוטי סיטי הוליווד יושק בישראל הבושם החדש של ביונסה , "Orchid Wild Heart", בושם בניחוח סחלבים המאופיין בניחוח מפתה ואנרגיה נשית. ביונסה היא רק כוכבת אחת מתוך שורה ארוכה של כוכבות חזקות ומבוססות בתחום הבשמים כמו ג'ניפר לופז, ביונסה, ריהאנה שרה ג'סיקה פארקר ובריטני ספירס, שכל אחת מהן הוציאה כבר כמה וכמה סדרות מצליחות של בשמים. כולן ודאי שואפות להגיע לשיא של אליזבת טיילור, שהבושם שלה White Diamonds, שהושק ב-1991, נחשב עד היום כבושם הפופולארי והנמכר ביותר מבין הבשמים של הכוכבות ההוליוודיות, עם רווחים אסטרונומיים של למעלה ממיליארד דולר.

אליזבת טיילור

לצד זמרות וסלבריטאים שמוציאים בשמים הנושאים את שמם, הכוכבים האמיתיים בהוליווד מעדיפים בדרך כלל להיות פרזנטורים ולאו דווקא להתפאר בניחוח. אבל לא תמיד "הפנים" של הכוכבים הם ערובה להצלחה. לפני כשלוש שנים רצו בשאנל להיות הכי מיוחדים ושכרו דווקא את בראד פיט, כדי ליצור את מה שהם קיוו כי יהפוך לעוד פרסומת אייקונית לשאנל 5. גבר המפרסם בושם לנשים הוא אולי רעיון מהפכני בעיניי קברניטי שאנל. חבל רק שפיט הלוהט הפגין שם יכולת משחק די נלעגת, מה שהביא לאין ספור פארודיות שנוצרו על הסרטון ברשת והפרסומת נקטלה בבוז. אולי בגלל זה, הם חזרו פשוט למקור והוציאו זמן קצר אחר כך סרט פרסומת מוצלח יותר ובו הקלטה נדירה שלא פורסמה לפני כן, שבה מרלין מונרו מספרת כיצד נולד הציטוט המפורסם.

בראד פיט

 על פרסומות בניחוח בשמים כבר שמעתן?

בעוד שחברות הבשמים עסוקות כל הזמן בחיפוש אחר דרכים ופרזנטורים אטרקטיביים, שיגרמו דווקא לבושם שלהם לבלוט מעל כולם, יכול להיות שבעוד כמה שנים פוסט על בשמים יעניק לכם חוויה רב חושית, שתאפשר לקורא לקבל "מכת ריח" של בושם תוך כדי קריאה במחשב ואפילו תוך כדי צפייה בפרסומת בטלוויזיה. אין לנו שמץ של מושג כיצד מתכוונים המתכנתים לעשות זאת, אבל ידוע לנו שמותגים כמו ז'אן פול גוטייה ואזרו, עובדים כבר עכשיו על פטנטים חדשניים מהסוג הזה.

 רוצה להריח כמו ג'וליה רוברטס?

השאלה הלא פחות מעניינת מהבשמים שמוכרות לנו הכוכבות, היא באיזה בשמים הן עצמן משתמשות בחיי היום יום שלהן. מהו הבושם שג'וליה רוברטס באמת אוהבת ואיזה הוא הבושם המועדף על ג'ניפר אניסטון? הכוכבות הגדולות של הוליווד ממש לא מתבשמות רק במותגים האישיים שלהן.

ג'וליה רוברטס

ג'וליה רוברטס מפרסמת את הבושם: La Vie est Belle של לנקום אבל אוהבת עוד בשמים רבים נוספים, בין השאר את L'Heure Bleue הקלאסי של גרלן, שיש לו נינוח ארומטי/ טלקי, המשלב ריח תבלינים עם גוון פרחוני וגוון עצי עם וניל.

קייט בלנשט

קייט בלאנשט – מלאת הסטייל, היא הפרזנטורית של הבושם האלגנטי והנהדר Si מבית ג'ורג'יו ארמני, העשיר בניחוחות ארומטיים של וניל ופטצ'ולי. בנוסף, היא אוהבת להשתמש ב– Aromatics Elixir הוותיק, מבית קליניק.

ג'ניפר אניסטון

לג'ניפר אניסטון יש שני בשמים משלה, בשיתוף עם מותג הקוסמטיקה אליזבת ארדן. שניהם לא נמכרים בארץ. בפרסומת של הבושם Lolavie (בריח פרחים לבנים) מצולמת אניסטון כשהיא יושבת על סלעים בחוף הים, עטופה במגבת ושיערה סתור ועף ברוח. המראה שלה טבעי ולא מתאמץ בדיוק בסטייל שהיא מייצגת. בחיי היום יום, מסתבר שהיא אוהבת ריחות מאוד דומים לבושם שלה ואחד הבשמים בהם היא נוהגת להשתמש בקביעות הוא ה-Anais Anais של קשארל, שגם בו הפלא ופלא, גוון הריח הדומיננטי הוא של פרחים לבנים.

סי קיי קלווין קליין

דיאן קרוגר גם היא פאשניסטה מלאת סטייל, הנוהגת ללבוש יצירות של מעצבי על. היא מפרסמת את הבושם Beauty של קלווין קליין ובנוסף לו נוהגת להשתמש במירקל - Miracle של לנקום וב- .Burberry Brit על השמלות שלה תוכלי כנראה רק להמשיך לחלום. אבל הבשמים שהיא משתמשת נמצאים כולם בסופר-פארם שליד ביתך.

ג'סיקה צ'סטיין

ג'סיקה צ'סטיין מפרסמת את הבושם Manifesto לאיב סן לורן – ניחוח כבד ובעל גוון דומיננטי של וניל ובלסמי. לדבריה זהו גם הבושם האהוב עליה, שבו היא נוהגת להשתמש.

נטלי פורטמן

נטלי פורטמן פרסמה את הבושם Miss Dior של דיור והצהירה שהיא אוהבת גם את הבשמים של קלואה וסיסלי. מגוונת בבשמים, אך נשארת נאמנה למותגים צרפתיים.

בלייק לייבלי

בלק לייבלי היפה הפרזנטורית של הבושם Premiere של גוצ'י, אבל משתגעת על בשמים ואוהבת עוד ניחוחות מפורסמים כמו DKNY Be Delicous, Beat by Burberry וגם את Incanto Bliss של סלבטורה פראגמו (שלא נמכר בארץ).

מדונה

ואיך אפשר בלי מדונה, שגם לה כמובן יש בושם משלה, בשם המתגרה Truth or Dare (כרמז למשחק הילדים "אמת או חובה"), אבל היא עצמה אוהבת המון בשמים נוספים, כיאה למישהי עם תדמית שלא יודעת שובע. בין השאר היא נוהגת להשתמש ב-Hypnotic Poison של דיור, JP Gaultier לז'אן פול גוטייה ו- Narcisse Noir לקרון פריס (שלא נמכר בארץ).

ב-30.6 ייפתח בגני התערוכה בתל-אביב זו השנה התשיעית אירוע ביוטי סיטי הוליווד, אירוע היופי השנתי של סופר-פארם. בארבעת ימי האירוע יוכלו המבקרות ליהנות מתצוגות אופנה, הרצאות לייף סטייל והדגמות איפור על הבמה, וכמובן - חנות פופ-אפ ענקית של כל מותגי האיפור והשיער המובילים, עם אלפי מוצרים במחירים מיוחדים ומבצעים בלעדיים למבקרות ביוטי סיטי הוליווד.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה