הסופר פוד החדש: כורכום

הכורכום נחשב כבר אלפי שנים לצמח מרפא בעל תכונות מופלאות, הוא מסייע לחיזוק המערכת החיסונית, מחטא ומסייע לדיכוי מחלות קשות. כל מה שכדאי לכן לדעת על הסופר פוד הצהוב

10/06/2015
עדה אופיר קבלו עדכונים מעדה
  • RSS

כורכום בריא (צילום: שאטרסטוק)

רובנו מכירות את הכורכום מהמטבח, שם הוא מככב במאכלים אקזוטיים ממטבחי המזרח הרחוק או אסיה. רבים צבעו העז, ריחו החזק והדומיננטיות שלו הפכו אותו לתבלין אהוב על ידי רבים (ושנוא על ידי אחרים), אך למעשה מומלץ, להשתמש בכורכום ולא רק בגלל הטעם. "כורכום הוא תבלין שמקורו מצמח הכורכום, ומיוחסות לו סגולות רפואיות רבות. הכורכום מופק מצמח בשם Curcuma longa, ושייך למשפחת הזנגבילים", מסבירה שירלי קטרון, דיאטנית ורוקחת סופר-פארם. את סגולותיו הרפואיות מקבל הכורכום מהחומר כורכומין, החומר הפעיל בצמח שהוא נוגד חימצון חזק ומעניק לו את הצבע הצהוב..

1.הוא מסייע במניעת מחלות לב

עם השנים, תאי הגוף עוברים תהליכי חמצון שעוברים תאי . גם אורח החיים המודרני הכולל אוכל תעשייתי ומעובד, שינה מועטה, חשיפה לא אחראית לשמש ועוד מזרז תהליכים אלו. הכורכום יכול לשמש כחומר כאנטי אייג'ינג, המסייע לעכב את תהליך החמצון ולסייע להפחית את הסיכון למחלות כגון טרשת עורקים ומחלות לב.

2. הוא אנטי דלקתי

הכורכום ידוע כנוגד דלקת ומחטא פצעים בזכות החומר הפעיל כורכומין: "הכמוסה יכולה לסייע בעצירת תהליכים דלקתיים שהמקור שלהם אינו זיהומי (כלומר,שלא נגרם מחיידקים) בגוף כגון דלקות מפרקים, דלקות מעי, דלקת בכף היד".

3. הוא עשוי לעכב החמרה של סרטן

מחקרים שנערכו בנושא חקרו את השפעותיו של הצמח כמעכב תהליכים סרטניים. נמצא כי תכונותיו של הכורכום כנוגד חמצון , מסייעות להאטה בהתפתחות סרטן המעי הגס. המחקר הראה כי צריכת כורכום על בסיס קבוע עשויה לסייע לגוף להשמיד תאים המועדים להפוך לסרטניים.

4.הוא תרופת סבתא נפלאה

תרופת סבתא מעולה (צילום: שאטרסטוק)

ברפואה העממית משתמשים בכורכום למגוון רחב של מחלות כגון: עצירות וכאבי בטן, דימומים ופצעים (הכורכום מסייע בסגירה וחיטוי מהיר של הפצע), הרגעת גירויים בעור כמו אזקמה, חיטוי גרון כואב ומודלק, ואפילו טיפול בפטריות רגליים. תכונותיו המופלאות של הכורכום הופכות אותו למזון מומלץ לכל המשפחה ורצוי לשלב אותו במאכלים, אך קחו בחשבון שיעילותו גבוהה יותר בצורת תוסף תזונה.

"שימוש בתבלין כצמח מרפא לא יהיה אפקטיבי מספיק. לעומת זאת, בתהליך ייצור הכמוסה מבודדים את המרכיבים החשובים, בכמויות הנכונות, ולכן יעילותה רבה יותר", מציינת קטרון. לרוב הכמות המומלצת היא כ-5 גרם ביום של כורכומין, שניתן לטול ב-1-3 כמוסות ביום.

לסובלים מדלקות חוזרות ונשנות כמו ספורטאים, כדאי לשקול ליטול את הכורכום בכדורים, משום שהם מרוכזים יותר. לעוסקים בעבודה הכוללת ישיבה מרובה ושימוש נרחב במחשב, כדאי לשקול ליטול את התוסף כדי להימנע מדלקות בגיד היד. נטילת הכמוסה לא מומלץ לנשים בהריון, או לנשים מניקות. בכל מקרה, יש להתייעץ עם רוקח או רופא לפני תחילת השימוש כורכום ובכל תוסף תזונה אחר.

 עוגת אורז ברוטב כורכום

עוגת אורז בכורכום

הכורכום הוא אמנם צמח מרפא ובעל סוגלות רבות, אך בראש ובראשונה היא תבלין טעים במיוחד. הוא מתאים למגוון רחב של מאכלים, ומוסיף טעם אקזוטי וצבע מיוחד, כמו במתכון הבא לעוגת אורז:

מתכון: עוגת אורז ברוטב כורכום

*

>>לקופונים, מבצעים ומידע נוסף על כורכום במדריך לוויטמינים ותוספי תזונה של סופר פארם, לחצי כאן

לתוספי המזון הנזכרים לא אושרה התוויה רפואית על-ידי משרד הבריאות, התוספים אינם מתיימרים לרפא או למנוע מחלה כלשהי, ומומלץ בכל מקרה להתייעץ עם רופא בכל בעיה בריאותית לפני השימוש בהם.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה