בדרך לגימנסיה: תלבושת אחידה באינטרנט

קרין וחגית ישבו על המרפסת ביום קיצי ותהו איך יכול להיות שהן צריכות לצאת מהבית בשיא החום, להזיע, לחפש חנייה ולגרור את הילדים לקנות תלבושת אחידה. באותו רגע נולד הרעיון לעסק שלהן: "תלבושת"

26/05/2015
דנה דרבינסקי קבלו עדכונים מדנה
  • RSS

תלבושת אחידה באינטרנט. צילום" יח''צ

הכל התחיל באחר צהריים חם על המרפסת. החופש הגדול עמד להסתיים ולשתי חברות לא היה נראה סביר, שכמעט כל דבר אפשר לרכוש היום באינטרנט, אבל כדי לקנות חולצות בית ספר לילדים שלהן הן צריכות לצאת עכשיו בחום, לחפש חנייה, לקוות שיהיו בחנות חולצות במידות ובצבעים שהן צריכות ולגרור איתן לסיבוב הזה את הילדים.

שתי החברות האלה, קרין ברקוביץ' וחגית ורד שמגיעות מהמגזר הדתי, לא ידעו שהן הוגות באותו רגע רעיון לעסק שיתקדם ויגדל במשך ארבע שנים, ייתן להן סיפוק, פרנסה וחדוות יצירה, ישתף פעולה עם בתי ספר מכל הארץ וישלם משכורות לכ-20 עובדים.

"זה לא היה בתכנית שלנו להקים עסק", מספרת קרין, שפינתה שעה בעונה החמה כדי להתראיין ולספר על הדרך של השתיים. "חגית באה מתחום האופטיקה ואני למדתי תקשורת ומדעי המדינה וחשבתי שאתעסק בסיקור של המגזר הדתי. הרעיון להקים את 'תלבושת' התחיל מבדיקות שעשינו כדי לראות אם אפשרי לחסוך להורים את הטרטור של רכישת חולצות בית ספר.

"בגלל ששתינו מאד יסודיות, ככל שנכנסנו לזה, הבנו שיש לנו הרבה רעיונות לפיתוח עסקי בתחום, שאנחנו רוצות לשפר את איכות החולצות ולייצר אותן מבדים טובים שלא מתבלים ודוהים בכביסות, שאנחנו רוצות לוותר על התווית המגרדת לטובת הטבעה של המידה והדגם על החולצה עצמה, שהמשלוח יגיע באופן מיטבי, שבתי הספר שקונים אצלנו יקבלו 5% אחוז מרווחי הקנייה שלהם לטובת משפחות שזקוקות לעזרה. הרעיונות התחילו להתגלגל והעסק התחיל לרקום עור וגידים".

באילו קשיים נתקלתן?

"הקושי הראשוני שלנו היה לפרוץ לשוק. התחלנו בתקופה שלצרכנים היה קשה לתת אמון ברכישות באינטרנט. היינו גם צריכות שיאמינו לנו שאם קניתם חולצה במידה לא נכונה, לא תהיה בעיה להחליף. קיבלנו הרבה ניתוקי טלפון בהתחלה. לא רצו להיפגש איתנו. לא הבינו את היתרונות של מה שאנחנו מציעות. אבל אנחנו טובות בבניית שיתופי פעולה. את הניהול התקציבי השארנו למנהל כללי ששכרנו ויצאנו לשטח לפגישות. אחרי שסגרנו עם 50 בתי הספר הראשונים, הבנו שזה קורה. היום יש אצלנו 2000 תגיות של בתי ספר ברחבי הארץ והעסק ממשיך להתפתח".

תלבושת אחידה באינטרנט. צילום: יח''צ

מה קרה לחברות שלכן במהלך המסע הזה?

"החברות שלנו עובדת מצוין ומרגשת אותנו מאד. היום אנחנו יודעות להבין במבט, מתי אחת מאיתנו צריכה לקחת כמה צעדים אחורה ולהתאוורר, מתי זה זמן להבליג ומתי אנחנו צריכות לקחת אחת מהשנייה משימות. אנחנו מאד שונות - חגית היא פצצת אנרגיה, אנחנו יכולות להכין חבילות עד 2:00 בלילה בשיא עונת ההזמנות ולי כבר ירד כל הצבע מהפנים, אבל היא תמשיך. אני יותר טבעית למשימות המשרד. כל אחת מעמיקה במשימות שלה.

"נשבענו שלא ניפול לקלישאה של עסק שהרס חברות מצוינת. אף פעם לא הגענו למריבות הארד-קור. יש לנו אינטרס משותף ואנחנו רצות יד ביד. אם היא צריכה רגע לעצור לשתות מים - אני עוצרת ולהפך. העסק הזה הוא כמו ילד בן ארבע ואנחנו עובדות קשה כדי שיגיע במצב מצוין לגיל חופה והלאה. בחודש יוני הקרוב אנחנו משיקות אתר משופר וחדש ויש לנו עוד המון תכניות להמשך".

איך המשפחות שלכן משתלבות בעשייה סביב העסק?

"הבעלים שלנו מלווים ותומכים והילדים נהנים להשתלב. ככל שהם גדלים, הם מעדיפים לוותר על קייטנות בקיץ ולבוא לעזור בארגון ועם אריזת חבילות. כיף לנו להיות איתם בזמנים האלה ביחד.

"לחגית יש ארבעה ילדים ולי חמישה. הקטן שלי בן שנתיים וחצי והגדול בן 13. אצל חגית הקטן בן חמש והגדול בן 12. בעונה החמה של לפני החופש הגדול ועד החגים וקצת בחורף, אנחנו באמת נשאבות לעסק, אבל בשאר החודשים אנחנו מייצרות שגרה מאוזנת. חוץ מזה שצרפנו אלינו אנשי מקצוע מצוינים שמרכיבים את הצוות ב"תלבושת" וגם הם כבר הפכו למשפחה.
חשוב לנו לומר שמה שעשינו הוא לא נדיר לחברה שאנחנו חיות בה. יש מסביבנו עוד נשים מבתים של כיפות סרוגות, שהן אמהות ל- 4-5 ילדים והקימו עסקים עצמאיים כדי לא להשתעבד לעבודה תובענית כשכירה מבלי לראות את הבית".

איזה טיפ יש לכן למישהי ששוקלת להיות עצמאית ולהקים עסק שמעניין אותה?

"העצה שלי היא מתחום הטקסטיל", קרין צוחקת. 'מדוד פעמיים - גזור פעם אחת'. זו עצה שאומרת שאם תשקיע בתכנון, לא תשאיר שום דבר פתוח ותהיה מאורגן ויסודי, לא אמורה להיות לך בעיה ביישום של הדברים שאתה רוצה לעשות.

תחשבי כאמא, כמה זורם, מתקתק ונעים הוא בוקר שמתנהל אחרי שהכנתם בערב את הבגדים, הילקוטים וקופסאות האוכל למחר. היערכות טובה מראש היא מפתח חשוב".

.

 התוכן הינו מערכתי ואין בכתוב משום המלצה של בנק הפועלים. בית העסק מעניק הנחת CashBack ללקוחות הבנק.

>> לאתר האינטרנט "תלבושת"




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה