לבדה לבדה

לאחר שנתקלה בחוסר פרגון מצד מט"י, המרכז לטיפוח יזמות, ימית אלמליח אזרה אומץ והקימה בכוחות עצמה, ועם הרבה עידוד מהמשפחה, אתר למכירת בגדי ילדים

30/12/2010
מערכת סלונה קבלו עדכונים ממערכת
  • RSS
» ימית אלמליח עם שלושת ילדיה. צילום: שימרית אסף

מה יכול להיות יותר קורע לב ומדכא ממצב שבו מישהו מנפץ לך את החלום, מוציא לך את הרוח מהמפרשים וחוזה לך כישלון צורב? ימית אלמליח השיקה את האתר שלה ברשת בילבי למכירת בגדי ילדים, אחרי שפנתה עם הרעיון למט"י (המרכז לטיפוח יזמות) ושם היא נתקלה בחומת חוסר פרגון. "כל כך התכוננתי לפגישה", ימית משחזרת, "הייתי כולי בהתרגשות. ממש רעדתי, אבל היועץ שם ‘עודד’ אותי דווקא לרדת מהרעיון. ‘אולי תצליחי להחזיק שנה’, הוא אמר, ‘אבל לא יותר מזה’ וניפץ לי את כל התקוות. חזרתי הביתה ממש בדיכאון ולא הצלחתי לצאת ממנו במשך כמה ימים, אבל המשפחה מאוד עודדה אותי ועד היום הם חלק מהעסק. הם גם עודדו אותי לקחת יועץ עסקי פרטי. זה אמנם עלה לי כמה אלפי שקלים בחודש, אבל הוא לימד אותי הכל, ליווה אותי במשך כל השנה הראשונה ועזר לי ללמוד את השוק. לא הייתי מצליחה בלעדיו".

זכתה להארה

ימית בכלל עבדה במשך שנים ארוכות לפני כן בהיי-טק. במהלך חופשת הלידה עם בתה הקטנה, היא זכתה ל’הארה’: "ישבתי עם הקטנה בגינה בחוץ והיא נרדמה לה. התלבטתי אם לחזור איתה הביתה ופתאום הבנתי שאני רוצה להמשיך לשבת באוויר הפתוח. לא יכולתי לחזור לאוויר של המזגן או לאור של הפלורסנט במשרדים של החברה שעבדתי בה. ברגע ההוא ידעתי שהגעתי למבוי סתום".

ומאיפה הגיע הרעיון לפתוח חנות בגדים לילדים באינטרנט?

ימית: "אני חיה באינטרנט. אני מבלה שם שעות ארוכות. יש לי 3 ילדים קטנים והצורך להלביש אותם הוא אמיתי וקריטי. חיפשתי פתרון שחוסך זמן וגם נוח. למעשה, אין הרבה חנויות בגדים שמיועדות לילדים באינטרנט, אלא יותר למוצרי תינוקות, כך שנראה לי שמצאתי נישה פנויה".

ימית לא חסכה והשקיעה עשרות אלפי שקלים בהקמת האתר וברכישת מלאי של בגדים. כלכלית, ההשקעה הראשונית שלה בהקמת העסק הייתה למעלה מ- 150 אלף שקל, ומעבר לזה היא גם השקיעה הרבה זמן, זיעה ואנרגיה בלתי נגמרת בקידום ופיתוח האתר.

שנתיים אחרי, אילו תובנות את יכולה לחלוק איתנו?

ימית: "חייבים להבין שבכדי להקים עסק צריך להשקיע בהמון עבודת הכנה, להכיר את השוק שאת נכנסת אליו, ממש באופן אינטימי. את זה לא ידעתי וזה עלה לי המון, כספית וגם מורלית. תמיד צריך לעשות סקרי שוק לגבי כל החלטה שאת מקבלת ולהבין שעוד לפני שהעסק יקרום עור וגידים, ובטח ובטח שיכניס כסף, יהיו הרבה הוצאות".

את ההתנסות שלה ימית מסכמת באופן צנוע: "אנחנו עוד לא אימפריה", היא מבהירה, "אבל אנחנו גדלים כל הזמן. בשנה הראשונה העסק הפסיד, בשנה השנייה הוא החזיק את עצמו והשנה אנחנו אופטימיים שנעבור לשלב הבא ונצליח להרוויח". ולגבי זה אפשר רק לאחל - שיהיה בהצלחה!

לסיפורים אמיצים נוספים בפרוייקט המיוחד "איך היא עשתה את זה"

צילום:

שימרית אסף, סטודיו ‘התחלות’




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • תמונה אישית Shopaholic 02/01/2011

    כל הכבוד לך! מי שסקפטי בסוף נשאר “קריח מכאן ומכאן” ואת פשוט שיחקת אותה בגדול!

  • ימית בילבי 05/01/2011

    תודה מיכל :-)

בחזרה למעלה