איך לעבור את ארוחת הפסח בשלום

ליל הסדר הוא האמא של כל ארוחות החג. הוא מפתה אותך בשפע מטעמים, אבל בסוף מאכיל אותך מרורים של נפיחות, כאבי בטן, ותחושת מלאות. כך תעברי את ארוחת החג בקיבה חזקה ובזרוע נטויה

29/03/2015
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

צילום: shutterstockאם את לא רוצה לסיים את הערב ככה, קחי את הטיפים שלנו לתשומת ליבך (צילום: שאטרסטוק)

מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? שבכל הלילות אנו אוכלין סלט וחביתה והלילה הזה כולו ... ובכן, הכל. אין על ליל  הסדר. עמדת בפקקים ארבע שעות יחד עם חצי מדינה רק כדי להגיע בזמן ולשמוע מהדודות שלך אם את נראית יותר רזה או יותר שמנה ביחס לשנה שעברה. אבל אחרי שעוברים את טבילת האש והליפסטיק על הלחי, שולחן מלא בכל טוב מחכה לנו. מה אין שם? חרוסת וקניידלעך, ביצים קשות ודגים, 3 מנות עיקריות (עוף, בקר וצמחוני לבת של דודה חנה) 6 סוגי תוספות, סלטים כמניין שבטי ישראל, מצה לכל דורש, אחד עשר קינוחיא ואחד אלוהינו, שיעזור לנו בסוף הארוחה. אם השנה לא בא לך לסיים את הערב בתחושה של עופיון ממולא, הנה כמה טיפים שיעזרו לך ולמערכת העיכול שלך להתמודד:

זה ערב חג, לא צום

אל תיפלי בפח של "יש לי ארוחה גדולה בערב, אז אני לא אוכל בצהריים". זה ליל הסדר - לא החתונה שלך. אם תגיעי מורעבת לשולחן החג, סופך לתקוע מצה וחצי עם חרוסת ושלוש ביצים קשות עוד לפני שולחן עורך. אכלי ארוחות סבירות ובריאות במהלך היום. את יכולה כמובן להסתפק בסלט לארוחת צהרים, אבל זה נכון בכל יום. שנאמר: שאר ירקות.

ללעוס, לא לבלוס

עיכול המזון למעשה מתחיל כבר בפה. בזמן הלעיסה אנזימי הרוק מתחילים בפירוק המזון ומסייעים לעיכול וספיגה טובה יותר שלו. אז הקפידי ללעוס היטב כל ביס. יתרון נוסף - כשאת לועסת את לא חייבת לענות לשאלות המציקות של דודה שלך על חייך האישיים.

עבדים היינו לכללי הנימוס

לפעמים מרוב שלא נעים לנו מכל קרובי המשפחה והאורחים שתרמו לבישולי החג, אנחנו מרגישים מחוייבים לטעום מהכל. את הנחמדות עדיף שתשמרי לתחילת הערב, בארוחה היי בררנית. תאכלי רק מה שבאמת בא לך ואהוב עליך. הפשטידה של הדודה שלך תתגבר.

צילום: shutterstockלא חייבים לטעום הכל: תאכלי רק את מה שאת אוהבת, ובמנות בגודל סביר (צילום: שאטרסטוק)

להקדים תרופה עם קצת עזרה מידידים

או מחיידקים ידידותיים, אם לדייק. בואי נודה בזה, ליל הסדר הוא בכל זאת ערב רווי פיתויים וקשה לעמוד בפני כל השפע הזה. אז אם אכלת ונהנית, לבריאות. אבל בהחלט כדאי להעזר בתוסף תזונה כמו ג'ארו דופילוס. כמוסה אחת עם הארוחה ואת יודעת שלצד כל המטעמים שדגמת, הכנסת לגוף גם שפע של פרוביוטיקה שתגן על מערכת העיכול שלך ותסייע לה לפעול ביתר יעילות.

כתם הפרי

מן הידועות היא שגזרת הקינוחים היא האתגר האולטימטיבי של בשלני ובשלניות הפסח. בשל מגבלת החמץ, זהו יומם הגדול של המוסים, הקציפות וסלטי הפירות. אף לא אחד מאלה יעשה חסד עם הירכיים שלך, אבל באופן מפתיע, אלה דווקא הפירות שעלולים להיות הקש שישבור את גב הגמל. על אף שאולי תטעי לחשוב שפירות יהוו בחירה מתונה כקינוח, למעשה אכילת פירות בסוף ארוחה כבדה עלולה לגרום לתסיסה ולגזים (שלא נדע) במערכת העיכול. אז אולי כדאי שתוותרי על הקומפוט.

איפה חנית?

אם בכל זאת לא הצלחת להתאפק וסיימת את הערב עם לוק ותחושה של קנידלעך אנושי, קחי בחשבון שרביצה לא תעזור לך. להיפך. למרות שהדבר האחרון שבא לך עכשיו זה פעילות גופנית, הליכה נמרצת לאוטו דווקא תעזור להמריץ גם את מערכת העיכול שלך ואת חילוף החומרים. אז הקדימי תרופה למכה וחני את רכבך רחוק מזירת הפשע.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה