מתכון: אצבעות פילו ממולאות תפוחים

אחרי שהורדתי ממשקלי, הבנתי שלכל דבר שאני מכניסה לפה יש חשיבות. אז איך נהנים מקינוח מתוק ומנחם ובלי נקיפות מצפון? עם אצבעות פילו ממולאות בתפוחים, טעימות ובריאות

אצבעות פילו

גלילות תפוחים ובצק פילו (צילום: אלונה זוהר)

אחרי שינוי קיצוני שעברתי בחיי, עם הירידה הדרסטית במשקל, הבנתי שכל אורח החיים שלי צריך להשתנות. זה לא הגיע בבת אחת, עברתי הרבה דברים בדרך שגרמו לי להגיע לתובנות חשובות אלה. אבל היום, אני שומרת על המשקל ועל הבריאות שלי ושמה לב לכל תבשיל, עוגה או מאפה שאני מכניסה לגופי. הרבה פעמים שואלים אותי: 'איך את אוכלת את כל העוגות שאת מכינה בלי להשמין?". הסוד הוא תמיד במינונים, אני תמיד אוכלת מעט. אבל מדי פעם, כשמתחשק לי להתפנק בקינוח בלי נקיפות מצפון, אצבעות הפילו האלה הן ה-דבר: מנה קריספית ומנחמת, דלת קלוריות ונקודות וטעימה. ועוד פלוס, המנה כל כך פשוטה להכנה, שהיא תהפוך למתכון קבוע אצלכם במטבח.

מתכון ל-8 אצבעות

מספר "נקודות פלוס" לרול: 5

ניתן להפוך את המנה לאטרקטיבית אפילו יותר, על ידי שימוש בחצי עלה לכל רול. אבל שימו לב, הבצק עדין מאוד ונקרע במהירות, לכן הקפידו לעבוד איתו בעדינות ולא להפריז בכמויות המלית.

מספר "נקודות פלוס" מחצי עלה פילו: 2.5 נקודות

החומרים:

8 עלי פילו מופשרים

6 תפוחים גרנד סמיט קלופים וחתוכים לקוביות קטנות

1/2 כפית קינמון

3 כפות תחליף סוכר (אני משתמשת בסוכרלוז)

מיץ מחצי לימון

4 כפות מים

1/2 כוס פירורי לחם

תרסיס שמן

אופן ההכנה:

1. במחבת מרוססת בתרסיס שמן, שמים את קוביות התפוחים, 4 כפות מים ותחליף הסוכר. מבשלים את התפוחים לדרגת אל-דנטה. (שיהיו רכים מבחוץ אבל עדיין קשים מפנים). מוסיפים את הקינמון והלימון. מערבבים היטב. מסירים מהאש, מסננים היטב מנוזלים (ללא סחיטה), ומצננים.

2. מניחים על משטח עבודה עלה פילו מקופל לחצי (או חצי עלה) . מרססים אותו ומפזרים מעט פירורי לחם (כחצי כף לכל עלה). בחלק הקרוב אלינו שמים שורה של תפוחים וסוגרים בגלגול (כמו בתמונות).

גלגולים שלב ראשון (צילום: אלונה זוהר)

גלגול רול שלב 2 (צילום: אלונה זוהר)

לגלגל את הרול (צילום: אלונה זוהר)

4. מרססים את האצבעות בתרסיס שמן ומניחים אותם על תבנית עם נייר אפיה.

5. אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות למשך חצי שעה.

רול מוכן (צילום: אלונה זוהר)

>>למתכונים מנוקדים נוספים לחצו כאן