פיית עוגיות וכוס זהב

אמנית האפייה "פיית העוגיות" ואנוכי, נפגשנו לארוחת בוקר ב"טאצה ד'ורו" בנווה צדק. היה מבולבל ונפלא

את תאריך יום ההולדת שלי יש לי הכבוד לחלוק עם אמנית אפייה כשרונית ברמות בינלאומיות, פיית העוגיות. ואני לא אסתפק בלינק על השם שלה, אלא אגדיל ואספר שיש לה את אחד הבלוגים המדהימים ביותר שקיימים ברשת, וששווה להיכנס אליו ולו רק בשביל לצפות בתמונות של פירות עמלה. אז אחרי ההקדמה המתבקשת, הנה הלינק לבלוג המרשים הזה: פיית העוגיות. מכיוון שפיית העוגיות היא אדם מאוד עסוק, היא הפסיקה לכתוב בבלוג וזאת גם הסיבה שהצלחנו בסופו של דבר לחגוג את השמחה המשותפת באיחור אופנתי של חצי שנה.

בטאצה ד'ורו כן

החלטנו להיפגש לארוחת בוקר, וכמו בהרבה מקרים, גם הפעם הוטלה משימת בחירת המקום עליי – "כי את המומחית". התחשק לי למצוא ארוחת בוקר במקום שעוד לא הייתי, משהו שיפתיע אותי. ניסיתי להיעזר במייל שקיבלתי באוקטובר מהדיוור הישיר של על השולחן. "ארוחות הבוקר הטובות בישראל", זאת היתה כותרתו. שמרתי אותו בדואר הנכנס שלי מתחילת אוקטובר, בתקווה למצוא הזדמנות להיעזר בו, והנה הגיעה הזדמנות כזו. תריסר ארוחות בוקר מומלצות בו, רק שכל הלינקים שלהן אינם עובדים עוד (הדף לא נמצא (שגיאה 404)). אז נאלצתי לחפש את המסעדות ברשת וגיליתי לתדהמתי שבחלקן בכלל לא מוגשת ארוחת בוקר. אבל בטאצה ד’ורו כן.

אווירה קסומה בנווה צדק

המיקום, בואכה נווה צדק, קסם לי, ובמיוחד כי זה מעבר לפינת ילדות אבודה שלי, היכן ששכן בית המרקחת של סבא שלי, מקום קסום בפני עצמו. גם המנות בתפריט הבראנץ’ קרצו לי, אז קבענו שם. חנייה לא קל למצוא באזור ב-11 בצהריים, וגם החניונים מלאים, אבל בסוף הסתדרתי.

למרות שלא ניתן להזמין מקום מראש, זמן ההמתנה שלנו היה רק כמשך הזמן שלקח למארח המצודד להושיב את שתי הבחורות שהגיעו רגע לפנינו. האווירה קסומה בחצר סגורה של בית ישן בנווה צדק. האקוסטיקה מצוינת, ולמרות ריבוי האנשים אין תחושה של רעש.

השירות קצת מבולבל, כשבכל רגע יוצאים מלצר או מלצרית חסרי אונים, ומנסים להבין לאיזה שולחן צריך להגיש את הכבודה שעל המגש שבידם. כשמנסים לתפוס את עינו או עינה של מי מבין המלצרים הרבים שמסתובבים שם, לא תמיד זה מצליח. אבל אפילו כל אלו לא הצליחו לקלקל את הבוקר המקסים שהיה לנו שם.

הפייה לקחה בוקר יער – ביצי עין על פטריות יער, פורטובלו ושמפיניון. מוגש עם סלט ירוק (62 ש"ח).

ואני לקחתי בוקר ירק – ביצי עין על מנגולד, תרד, בצל וגבינת ריקוטה (58 ש"ח).

שתי המנות היו טעימות, מיוחדות והצליחו לספק את הצורך שלנו בטוויסט מיוחד של המקום.

ארוחות הבוקר מוגשות עם סלט הבית – גס בשמן זית לימון ומלח ים, מבחר לחמים מצוינים, חמאה, ריבה ושתייה אחת לבחירה.

לקחנו מיץ תפוזים טרי לפתיחה, שנסחט במקום והיה נפלא.

ואיך קשורה לפה כוס הזהב מהכותרת? זה פשוט כי המשמעות של Tazza D’oro זה כוס זהב באיטלקית. למרות זאת, את הקפה איתו קינחנו לא שתינו בכוס של זהב, וגם נאלצנו להוסיף עליו תשלום, כי המחיר הלא מועט של ארוחת הבוקר כלל שתייה אחת בלבד.

ובכל זאת, זו דרך מעולה לקבל את השבת ואני אשמח לחזור לשם.

ופייה יקרה, בשנה הבאה חוגגים גם יומולדת עגול וגם חצי, כי לא מספיק להיפגש פעם בשנה…

טאצה ד’ורו Tazza D’oro

אחד העם 6, תל אביב

9443434–057

אתר הבית

ארוחות הבוקר מוגשות בכל יום עד 17:00

לבלוג 'לא סוגרת ת'פה' של יעל מוריס

יעל מוריס
לא סוגרת ת'פה זו גם אחת שלא מפסיקה לדבר, וגם אחת שלא יודעת שובע מאוכל. כזו אני. לא סוגרת ת'פה הוא בלוג אוכל, אבל מתכונים לא תמצאו בו. אני בחורה קטנה עם תיאבון גדול, הרפתקנית קולינרית שמחפשת כל הזמן אתגרים קולינריים חדשים: מנות יוצאות דופן, מסעדות מרתקות מכל הקשת, החל במסעדות פועלים וכלה במסעדות שף, שווקי אוכל ומסעות קולינריים בארץ ובעולם. עקבו אחרי בפייסבוק: facebook.com/Losogeretapeh