עוגת שוקולד ושזיפים בפורט

יש משהו משמח במפגש שבין שוקולד, פירות מיובשים ואלכוהול. לימור לניאדו תירוש עם שלושה מתכונים מתוקים עם טוויסט מיוחד

פרוסת עוגת שוקולד

מתוך הבלוג של לימור לניאדו תירוש

עוגת שוקולד. צילום: לימור לניאדו תירוש

לפירות המיובשים יש מתיקות שמשתלבת היטב במרירות השוקולד, והמרקם הצמיגי והדחוס שלהם משלים את חווית הרכות שבשוקולד. ברוב המקרים תוספת קטנה של אלכוהול תשלים ותמזג את עושר הטעמים לכדי עונג אמתי. אני משתמשת בפירות מיובשים אורגניים, מיובשים בשמש, שצבעם כהה יותר. הם נטולי  כימיקלים וטעמם טבעי ומשובח. את הפירות המיובשים האורגניים מומלץ לשמור במקרר. שוקולד מומלץ לאפייה הוא כזה שאחוז מוצקי הקקאו שבו הוא מעל 55% ולא יותר מ 70%. שוקולד חייב להיות טרי ולכן מומלץ לקנות אותו במקום שבו התחלופה גבוהה ולוודא את תאריך האריזה והתפוגה.

עוגת שוקולד ושזיפים בפורט

עוגת שוקולד מופלאה, שמשלבת את כל העולמות: בעלת קרום דקיק ופציח מבחוץ ולחה ועסיסית מבפנים, מתיקותה מאוזנת והשילוב עם השזיפים המושרים ביין פורט מענג.

חומרים

20 שזיפים מיובשים מגולענים חתוכים לרבעים

3 כפות פורט (יין אדום מתוק) או קוניאק

250 גרם חמאה ועוד קצת לשימון התבנית

250 גרם שוקולד מריר משובח (לפחות 60% מוצקי קקאו אבל לא יותר מ 70%)

100 גרם (חצי כוס) סוכר

4 ביצים בטמפרטורת החדר

3 כפות שטוחות קמח תופח (30 גרם) מנופה

2 כפות אבקת קקאו (12 גרם) משובח ומנופה

רוטב שוקולד

שליש כוס (80 מל) שמנת מתוקה

50 גרם שוקולד מריר משובח

רבע כפית חמאה

הכנה

משרים בקערה קטנה שזיפים בפורט למשך רבע שעה. מערבבים מידי פעם. משמנים תבנית עגולה בקוטר 26 או 24 בחמאה מומסת ומרפדים את תחתיתה בנייר אפייה. מחממים תנור ל- 200 מעלות.

ממיסים בסיר המונח בתוך סיר (בן מרי) עם מים רותחים קלות, חמאה, שוקולד וסוכר. אחרי שהמרכיבים נמסו ונוצרה תערובת חלקה ומבריקה, מסירים מהאש ומצננים מעט. בקערת המערבל החשמלי מקציפים ביצים וקורט מלח במשך 10 דקות. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בזהירות את תערובת השוקולד המצוננת. מוסיפים שזיפים ופורט ומערבלים קלות.

מערבבים בצלחת קמח וקקאו. מוסיפים את תערובת הקמח לבלילה ומערבבים מעט מאוד, גם אם נדמה לכם שעדיין יש גושים או שהבלילה לא אחידה, אין מה לדאוג זה מסתדר באפייה. מעבירים לתנור ומיד מנמיכים את חום התנור ל -170 מעלות. אופים 25 דקות לעוגה לחה ו 30 דקות לעוגה רגילה. מצננים מספר שעות לפני ההגשה. מכינים את הרוטב: מרתיחים שמנת מתוקה בסיר או במיקרוגל, מוסיפים שוקולד וחמאה ומערבבים עד קבלת תערובת חלקה. מוזגים על פני העוגה ומורחים עד ציפוי פני כל העוגה.

מתכונים נוספים של לימור לניאדו תירוש:

ביסקוטי שוקולד ותאנים

ביסקוטי שוקולד ותאנים. צילום: לימור תירוש

טראפלס צימוקים ברום

 טראפלס צימוקים ברום. צילום: לימור תירוש

לימור תירוש
בוגרת ה- Leith Cooking School בלונדון, ה- Migros School בציריך, וה- Ritz Escoffier School, וה- Cordon Bleu בפריז, מבשלת, מצלמת כותבת ומארחת.לימור מאמינה שאוכל מקרב אנשים ולבבות וכך שומרת את אהוביה קרוב, במטבח, בדרך הכי פשוטה של צבעים, ריחות, וטעמים. המטבח עבורה הוא זירה אינסופית של יצירה, מקום בו אנשים מתענגים ביחד, עוברים חוויה. לימור מבשלת בפשטות מוקפדת עם שילובים בלתי צפויים. אוהבת להפתיע חברים, תלמידים ואת עצמה.