מהפכה של צעצועים

השחקן שלום מיכאלשווילי ושותפו אייל בר עוז הקימו את TOYZ, חנות צעצועים אונליין שמציעה מגוון ענק של פריטים מקסימים ואיכותיים תוך התחייבות "להישאר תמיד הזולים ביותר"

15/01/2015
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

שלום מיכאלשווילי. טויז. צילום: יחצ

"אני ילד בנשמה", מודה שלום מיכאלשווילי, שחקן טלוויזיה וקולנוע, קומיקאי וחלק מצוות ההקמה, היוזמה וההנהלה של האתר TOYZ, חנות צעצועים מקוונת שמבטיחה לצרכנים הישראלים מוצרים איכותיים במחירים אטרקיביים ושירות מעולה.

"ממש ברגעים אלה את יכולה למצוא אצלי בבגאז' של האוטו 3 מסוקים עם שלט רחוק ובאוטו עוד רובה שיורה חצים מספוג", מספר מיכאלשווילי וצוחק. "אני מגיע בבוקר למשרד, פותח עוד רכבת או מסוק ומתחיל לשחק. החנות הזאת זה הדיי ג'וב הכי כיפי שהיה לי".

החנות, שהקים לפני כ-8 חודשים מיכאלשווילי יחד עם שותפו יזם האינטרנט אייל בר עוז, מציעה מבחר ענק של צעצועים ומשחקים מכל הסוגים בממשק נעים ונוח, בעברית, שמגיעים מהר עם שליח עד הבית ובעיקר - בטווח רחב של מחירים הגיוניים. להבדיל מאתרים בחו"ל, כאן יש כתובת מהירה ומיידית לכל טיפול עבור כל צרכן של טוייז.

"כשהקמנו את החנות היתה לנו מטרה", אומר מיכאלשווילי. "למכור את הצעצועים שלנו במחיר הזול ביותר לצרכן הישראלי. אנחנו מתחייבים שאם מצאת את אותו מוצר במחיר נמוך יותר בשוק בישראל, את יוצרת קשר עם האתר ובמקום באופן מיידי אנחנו מוזילים את הצעצוע אצלנו ב-5% מהמחיר הזול שמצאת. ככה אנחנו תמיד נישאר זולים יותר".

איך בכלל עלה לכם הרעיון לפתוח חנות מקוונת של צעצועים?

"הכל התחיל כשאייל הכיר יבואן צעצועים, ובטיסה לסין התחילו לדבר, ואייל התחיל להבין את הפער העצום שקיים בין המחירים בהם היבואנים מביאים את הצעצועים לבין המחירים הגבוהים בהם הם מוצעים לצרכנים הישראלים. התחלנו לגשש קצת בשטח והבנו שאנחנו יכולים לעשות כאן מיני-מהפכה, חשוב לנו להנגיש לכל צרכן ישראלי באשר הוא את היכולת לרכוש לילדיו צעצוע, כל צעצוע".

מה מאפשר לכם למכור במחיר נמוך יותר מאשר חנויות הצעצועים האחרות?

אייל בר עוז: "קודם כל כי אנחנו חוסכים את פערי התיווך האידירים בין היבואן לצרכן שבד"כ מסתכמות על מכפיל 2 , ובנוסף אנחנו לא משלמים את כל מה שהחנויות משלמות - מזגנים, חשמל, מסים, הוצאות של עסק רגיל", "כל החנויות רוכשות את הסחורה מיבואנים שמייבאים את רוב הסחורה מסין, ויוצא שבמקומות אחרים הצרכנים משלמים גם את פערי התיווך ואת ההוצאות הנלוות של החנויות. אנחנו רואים בעסק הזה תרומה קטנה למעבר לחברה קצת יותר צודקת בישראל, אנחנו רוצים למנוע מהורים מצבים שבהם הילד מבקש מהם צעצוע בחנות הצעצועים והם נאלצים להגיד לו לא, כי אין להם כסף. מאז שנכנסנו לשוק הצעצועים, אני מגלה בכל יום עוד 10 מוצרים שהמתחרים שלנו הורידו את המחירים שלהם ביחס אלינו, אנחנו מרחיבים את מגוון המוצרים שלנו מדי יום והאתר גדל כל הזמן ואתו היצע הצעצועים שאנחנו מציע לצרכן הישראלי".

ואיך אתם נלחמים באתרים הגדולים מחו"ל?

"אני מאמין", מסביר מיכאלשווילי, "בכוח העצום של שירות לקוחות. אני חושב שאם מוכרים מוצרים אונליין, חייבים להקפיד על שירות שהוא לא פחות ממדהים. כשעשינו קצת מחקר שוק, ראינו שישראלים מוציאים המון על קניות באתרים כמו עליבאבא ואיביי, למשל. היתרון הענק שיש לנו על פניהם הוא המענה המהיר, השירות שאנחנו הכי מקפידים עליו בעולם, והידיעה של הצרכנים שיש להם עם מי לדבר, בעברית, עם כל שאלה שלא עולה. ובנוסף, את כל הסחורה שאנחנו מייבאים אנחנו מציעים במיחרים שהם בני השוואה למחירים באתרי האינטרנט בחו"ל כך שיש לנו נוסחה מנצחת לדעתי".

זה שילוב טוב? להיות בעל עסק וגם שחקן?

"קורה שיש חזרות", עונה מיכאלשווילי, "ואז אני לא מגיע למשרד. אבל אני אוהב את העבודה החדשה כבעל עסק ולומד ממנה המון, וזה משמח אותי. חוץ מהקטע שאני מגיע למשרד ומשחק ברכבות ומסוקים גם למדתי מה זה תו תקן, מה זה שילוח, דברים שלא ידעתי עליהם. אני מאוד נהנה מהלמידה, אני חושב שיש עוד דרך ארוכה וזה בסדר כי נהנה מהדרך, אני מאמין שבאמצעות יוזמות עסקיות כמו שלנו, נצליח בסוף גם להשפיע ולהוזיל את המחירים ולהקל על הצרכן הישראלי".

מה המוצר האחרון שהלהיב אותך במיוחד?

"עכשיו אני הכי מתלהב מהצעצועים של Hulie Toys שהגיעו במכולות חדשות", אומר מיכאלשווילי, "יש להם אורגן שכשאת מנגנת עליהם נשמע כמו קלידים של יאמהה. וכמובן כל הרכבות והמכוניות. אה", הוא נזכר, "עכשיו אני באטרף על מכוניות שנוסעות על התקרה".

ולראייה, תוכלו לראות כאן בסרטון את ההתלהבות בשידור חי.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה