הדבר הבריא הבא: לתת שעורה

העולם מגלה את הלתת, והיתרונות התזונתיים שלה, שהופכים אותה לפצצת בריאות עשירה בויטמנים ומינרלים. הכתבה שתסביר לכן למה כדאי לשלב אותה בתפריט מאוזן

12/01/2015
מדור שיווקי קבלו עדכונים ממדור
  • RSS

בשנים האחרונות עלתה המודעות למזון שאנו מכניסים לגוף. קשה להתחמק משלל המחקרים, הסרטים, התוכניות והספרים שיצאו בשנים האחרונות, בכולם מסר אחד ברור- כדי לשמור על גוף בריא ואורח חיים תקין, אנחנו צריכים להקפיד על תזונה מאוזנת, ופעילות גופנית סדירה. זה כבר לא טרנד, זה שינוי תפיסתי ותרבותי. פתאום, ירקות ופירות אקזוטיים הפכו לחלק בסיסי מסל הקניות שלנו, מדפי הסופרים מתפקעים ממוצרים מקמח מלא, ומשלל מרכיבים בריאים וטבעיים. עכשיו, נכנס שחקן ישן-חדש למשחק, והוא מלא בדברים טובים ובריאים.

לתת שעורה, נעים להכיר

גרעיני השעורה לפני הלתתה (צילום: שאטרסטוק)גרעיני הלתת הקלויים. משמשים להכנת בירה שחורה או כתוסף טעם טבעי (צילום: שאטרסטוק)

לתת שעורה הם גרעיני שעורה, שבתהליך מיוחד של קלייה, הנקרא הלתתה, עוברים ייבוש. מתקבלים גרעיני שעורה בצבע חום עמוק, עם ריח קרמלי עדין וטעם מתקתק, שאינו פוגם בערכים התזונתיים שלהם.

לתת שעורה נמצאת בשימוש כבר משנות ה-20 של המאה הקודמת, אז נהגו להוסיף אותה למשקאות שונים.

עם השנים, כאשר החלו לחקור ולגלות את המרכיבים החיוניים המסתררים בלתת שעורה, החלו לעשות בה שימוש מעבר לעולם המשקאות.

כך למשל, תוכלו למצוא לתת שעורה במוצרים כמו דגני בוקר, בירה שחורה, בתחליף טבעי לחלב אם הנקרא "בארלי"', ועוד. בזכות טעמה העמוק של הלתת, והצבע הקרמלי הנפלא שהיא מעניקה, היא משמשת כתוסף טעם וריח טבעי.

ואיפה הויטמינים?

בירה שחורה ולתת שעורה (צילום: שאטרסטוק)

שעורה היא דגן המזכיר במראה שלו חיטה. מגרגירי השעורה מכינים גריסים או גריסי פנינה, וניתן להוסיף קמח שעורה למיני לחמים שונים.לתת השעורה היא השימוש העיקרי של בדגן בתעשיית המזון.

, הלתת המתקבלת מהתהליך עשירה במגוון רחב של ויטמנים ומינרלים, מאחר והליך ההלתתה לא פוגע בערכיה התזונתיים של השעורה. חוץ מויטמינים מקבוצה B (B2,B3, B6, B12), היא עשירה בברזל, אבץ, מגנזיום, וסידן. תוכלו למצוא גם חומצות אמינו, החיוניות לתפקוד תקין של הגוף. חלק מחומצות האמינו מיוצרות ע"י הגוף עצמו, אך חלקן מגיעות אך ורק דרך תזונה.

בספרה "סופר פוד: המזונות הבריאים ביותר בעולם", ממליצה הכותבת טניה ריינהארד, על צריכה של מזונות ומשקאות עשירים בלתת כדי לשפר את איכות השינה. על-פי הספר, תרכובת המינרלים הייחודית של הלתת מסייעת בהרגעת השרירים ובשיפור איכות השינה. ויטמני B מסייעים בשיפור חילוף החומרים של הגוף, ובנוסף, הסוכר ממנו מורכבת הלתת הוא נוח במיוחד לעיכול ומספק אנרגיה זמינה ואיכותית.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה